    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Date: Tue, 04 Feb 2014 21:58:27 +0100
    <lcokf7$9qe$1@node1.news.atman.pl>
    <2ltf5hrxzkf1$.1ned6blusgyv3.dlg@40tude.net>
    <lcp28g$p8s$1@node1.news.atman.pl>
    <tkjswlvg5qd3$.zan7eil29fgr.dlg@40tude.net>
    <lcrecu$v17$1@node2.news.atman.pl>
    <ielv6tmautsj.k53efjp5w5zu$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2014-02-04 20:57, ALEX Alpha MR pisze:

    > Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
    > prawdopodobieństwo.

    Nie zauważyłem korelacji. Mam co prawda ze 2-3 firmowe ładowarki ale
    żadna z nich z wyjątkiem ostatnio kupionej (link opublikowałem w
    odpowiedzi na swój własny post), nie sprawdziła się.

    > Ja dobieram wszystkie elementy tej samej marki, dlatego że to się sprawdza.

    Też tak postąpiłem w przypadku HTC i nic to nie pomogło a w przypadku
    Nexusa 5 - nie wiedziałbym co kupić bo to nie marka. Zresztą nawet nie w
    tym rzecz. Sądzę, że jeśli na Twoim androidowym telefonie działa
    ładowarka X, to ta sama ładowarka zadziała na moim. Nie chodzi wcale o
    kompatybilność producentów lecz o banalną sygnalizację.

    > Ależ Twoje. Ten sam smart i ta sama ładowarka, dająca max 850 mA, który to
    > prąd raz jest szybki, a w innym poście jest kiepski. I TYLKO do tego się
    > odniosłem.

    Ok, jeśli chcesz o tym dyskutować, to zacytuj moje słowa, które tak to
    ujmują. Szczerze mówiąc - mi by się nie chciało o tym gadać bo wiem co
    miałem na myśli i wyjaśniłem to.

    > Włąśnie o to chodzi. Elementy jednego producenta najlepiej się dogadują.

    To nie jest kwestią konkretnego producenta a bardziej systemu
    operacyjnego. Oczywiście nie jestem serwisantem i nie sprawdziłem
    wszystkich modeli na Androidzie lecz wszystkie z kilku topowych
    technologicznie modeli modeli jakie mam w firmie (różne marki) sprawdza
    się ta sama zasada - jest zwarcie pinów 2 i 3 - ładuje się szybko. Nie
    ma - ładuje się (lub udaje przynajmniej) w trybie USB. Nie ma kompletnie
    znaczenia dopasowywanie ładowarki do telefonu. Jeśli na danej HTC ładuje
    się szybko, to i LG i Samsung też będą. Niestety ten sposób "negocjacji"
    nie jest standardem więc zdarza się, że np. na (konkretnie) kablu
    spiralnym jakiś telefon mający dużą impedancję wejściową przewodów
    danych wykryje to jako zwarcie i na byle ładowarce z tym kablem
    pociągnie duży prąd.

    > Poza tym kwestia "niedogadania" się w temacie ładowarki ze smartem, nie
    > czyni ładowarki 2A ładowarką wolną. Ona nadal jest szybka, tylko niezbyt
    > pasuje do tegoż smarta.

    Jak zwał tak zwał - ja to nazwałem wolną ładowarką. Mi chodzi wyłącznie
    o szybkość ładowania, na co mają wpływ 2 czynniki: wydolność ładowarki
    (co spełnia nawet najbardziej badziewna ładowarka obecnie - choć zepsuje
    się pewnie szybko) oraz "sygnał" z ładowarki do smartfona. To nie jest
    żadna magia lub utożsamianie chińszczyzny z brakiem szybkiego ładowania.
    Zupełnie nie w tym rzecz.

    Marek