  • 51. Data: 2014-02-06 19:05:48
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 17:12:33 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > (...)

    > http://en.wikipedia.org/wiki/USB_Battery_Charging_Sp
    ecification#BCS

    > Opisane jest w dość prosty sposób, jaką metoda następuje 'negocjacja'
    > parametrów ładowania. Kolejna kwestia to oczywiście pomiar spadku
    > napięcia ładowania i obniżenie prądu ładowania przez logikę telefonu,
    > by nie 'zjarać' ładowarki.

    A coś na temat?

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 52. Data: 2014-02-06 19:10:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Znalazłem pełną dokumentację tego jak przebiega negocjacja prądu
    ładowania pomiędzy urządzeniem przenośnym a portem USB lub portem ładowarki:

    http://www.usb.org/developers/devclass_docs/BCv1.2_0
    70312.zip

    Poczytaj sobie BC1.2_FINAL.pdf od punktu 3. Potem sobie sam odpowiedz co
    znaczy szybka lub nie szybka ładowarka bo ja wymiękam.

  • 53. Data: 2014-02-06 19:10:24
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 18:23:38 +0100, Marek napisał(a):

    > Proponuję abyś zapoznał się z linkiem jaki Artur podesłał. Tam
    > znajdziesz wszystko, co próbowałem Ci przekazać plus również opis jak
    > taka negocjacja wygląda w szajsfonach.

    Jakbym o tym pisał, to pewnie by mnie to zainteresowało.

    > Nie potrafię więcej Ci przekazać i to mimo pozornie banalnego
    > zagadnienia. Proponuję EOT.

    Też mam ten problem.

  • 54. Data: 2014-02-06 19:12:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 19:05, ALEX Alpha MR pisze:

    > A coś na temat?

    Właśnie dlatego napisałem, że poddaję się w dyskusji z Tobą. Artur
    podsuwa Ci pod nos, to o czym ja starałem się Ci przekazać a Ty nadal
    nie łapiesz. Sznurka się nie da popchnąć.

    Marek

  • 55. Data: 2014-02-06 19:14:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 19:10, ALEX Alpha MR pisze:

    > Jakbym o tym pisał, to pewnie by mnie to zainteresowało.

    Wiesz... dyskusja prawie jak przy pijackim stole. Każdy gada na inny
    temat ale wszyscy się rozumieją. A to "prawie" oznacza, że my nie :-D
    Nie ma co ciągnąć wątku dalej. EOT ?

    Marek

  • 56. Data: 2014-02-06 19:34:08
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-02-01 10:57, Marek pisze:
> [...]
    > tego nie robi. Zwykle prąd ładowania sięga 400mA co przy używaniu
    > nawigacji w bardziej energożernym telefonie oznacza wolniejsze
    > rozładowywanie niż bez ładowarki. Najlepiej aby ładowarka miała 2 sloty
    > USB - jeśli się nie da, to awaryjnie mógłbym posiłkować się zwykłą.
    >
    > Sprawdziłem, że nie jest to kwestią kabla gdyż na tym samym przewodzie
    > ładowarka sieciowa daje 1A. Zapewne trefne są konstrukcje takich
    > ładowarek. Mógłbym ostatecznie przerobić kabel USB tak aby zwarte były
    > środkowe piny ale szczerze mówiąc - nie chce mi się babrać z tym.

    kup cokolwiek markowego. Kolega kupił Nokia 1A za <40zł i działa ok, ja
    kupiłem Samsunga za ok. 50zł (w Mediamarkt więc przepłaciłem, ale
    potrzebowałem prądu a te gówna po 5zł... ;) - Xperie Z (ciągnącą sporo z
    nawigacją) ładuje dobrze

    Łukasz

  • 57. Data: 2014-02-06 19:34:39
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:12:49 +0100, Marek napisał(a):

    > Właśnie dlatego napisałem, że poddaję się w dyskusji z Tobą. Artur
    > podsuwa Ci pod nos, to o czym ja starałem się Ci przekazać a Ty nadal
    > nie łapiesz. Sznurka się nie da popchnąć.

    I słusznie że się poddajesz. Tyle razy próbowałem Ci wyjaśnić o co mi
    chodzi, ale Ty w kółko macieju swoje. Też się poddałem. Skoro nie chcesz,
    to nie zrozumiesz.
    EOT rozumiesz, czy tak tylko sobie napisałeś?

  • 58. Data: 2014-02-06 19:35:54
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:10:00 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > Znalazłem pełną dokumentację tego jak przebiega negocjacja prądu
    > ładowania pomiędzy urządzeniem przenośnym a portem USB lub portem ładowarki:

    I na kiego mi to wrzucasz?

    > Poczytaj sobie BC1.2_FINAL.pdf od punktu 3. Potem sobie sam odpowiedz co
    > znaczy szybka lub nie szybka ładowarka bo ja wymiękam.

    Już wieki temu to napisałem. Skoro nie chcesz, to nie zrozumiesz.

  • 59. Data: 2014-02-06 20:00:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 19:34, ALEX Alpha MR pisze:

    > EOT rozumiesz, czy tak tylko sobie napisałeś?

    Zapytałem o EOT aby urwać tą niecelową dyskusję w kulturalny sposób.
    Szkoda mi czasu.

    A to czy rozumiem... nie mam czego rozumieć skoro to ja tłumaczę na czym
    polega negocjacja między urządzeniami i dlaczego potencjalnie sprawna
    ładowarka okazuje się kompletnie niesprawna po podłączeniu do jakiegoś
    urządzenia a do innego owszem. Mam zatem rozumieć sam siebie?
    Odpowiadam: rozumiem sam siebie od początku.

    Wyjeżdżałeś z argumentami, że szybkość ładowania zależy od sparowania
    producentów. Na przykładzie nowoczesnego Samsunga wykazałem, że tak nie
    jest lecz olałeś to, jakbym nic nie powiedział.

    Potem mówiłeś, że mam problemy z szybkością ładowania bo mam
    chińszczyznę. Wspomniałem, że nie tylko ją mam i że nawet najbardziej
    chińskie z chińskich badziewii jestem w stanie z pomocą kabla USB i
    lutownicy uzdrowić. Znów olałeś argument.

    Piszesz coś bez ładu i składu:
    "I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować?"

    twierdząc tym samym (i nie tylko tym), że Goclever rządzi. Jaki to ma w
    związek?! Jeśli Goclever olewa proces negocjacji i daje czadu zaraz po
    podłączeniu to nie znaczy, że to jest cool jakość ładowarki! To jest
    niedoróba urządzenia mobilnego! Też tego nie przyjmujesz do wiadomości.

    Kurde... jak tu dyskutować???

    Marek

  • 60. Data: 2014-02-06 20:28:18
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 20:00:06 +0100, Marek napisał(a):

    > Zapytałem o EOT aby urwać tą niecelową dyskusję w kulturalny sposób.
    > Szkoda mi czasu.

    Ale tak jakoś niekonsekwentnie szkoda.

> [...]
    > urządzenia a do innego owszem. Mam zatem rozumieć sam siebie?
    > Odpowiadam: rozumiem sam siebie od początku.

    Siebie może i rozumiesz, ale mnie jakoś nie chcesz. Ja pisałem o tym że
    ładowarka ładująca prądem >=1A jest ładowarką szybką. I nic ponadto w
    temacie. Wszelkie rozszerzenia o to JAK to jest realizowane, pochodziły od
    Ciebie, a nie ode mnie.

    > Wyjeżdżałeś z argumentami, że szybkość ładowania zależy od sparowania
    > producentów. Na przykładzie nowoczesnego Samsunga wykazałem, że tak nie
    > jest lecz olałeś to, jakbym nic nie powiedział.

    A ja wykazałem na przykładzie nowoczesnego Goclevera, i oczko mniej
    nowoczesnej Nokii, że tak jest lecz olałeś to, jakbym nic nie powiedział.
    ATSD Wykazałeś jedynie że NIE ZAWSZE tak jest, a nie że tak nie jest.

> [...]
    > chińskie z chińskich badziewii jestem w stanie z pomocą kabla USB i
    > lutownicy uzdrowić. Znów olałeś argument.

    Bo wątek był o tym jaki prąd daje ładowarka szybka, a nie jak to jest
    realizowane technicznie.

    > Piszesz coś bez ładu i składu:
    > "I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować?"

    Skoro tak uparcie zaklinałeś rzeczywistość.

    > twierdząc tym samym (i nie tylko tym), że Goclever rządzi.

    Już Ci napisałem, że coś wielkiego i różowego gryzło Cię w tyłek, choć
    uparcie nie chciałeś tego zauważyć. Już podpowiadam: to była ironia.

    > Jaki to ma w
    > związek?! Jeśli Goclever olewa proces negocjacji i daje czadu zaraz po
    > podłączeniu to nie znaczy, że to jest cool jakość ładowarki!

    A skąd wiesz jak to robi Goclever? Używałeś jej kiedykolwiek? Czy tylko tak
    sobie gdybasz?

    > To jest
    > niedoróba urządzenia mobilnego! Też tego nie przyjmujesz do wiadomości.

    Jak będziesz miał konkret to zapewne przyjmę. Gdybologii "bo coś mi się tam
    wydaje" nie przyjmuję.

    > Kurde... jak tu dyskutować???

    No właśnie. A wydawało mi się że pisząc "ładowarka 850 mA nie jest szybka,
    jest dziadowska, zaczynasz rozumieć o czym piszę".