  • 21. Data: 2014-02-02 22:40:16
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 22:05:55 +0100, atm napisał(a):

    > No prosze Cie, w kazdym razie ja dziekuje za chinskie zamienniki.

    Ja używałem i nie narzekam. Forever już parę lat temu miał niezłą opinię.

    > Jesli ktos intensywnie korzysta i laduje szybko bez ogladania sie na
    > przyspieszenie zuzycia akku to bedzie musial sprzedac szybciej.
    > Teraz ze smartfonami zrobila sie systuacja zblizona do rynku PC-tow.
    > Nowe telefony sa we wszystkim "bardziej" ale juz od SGS2 moc
    > obliczeniowa jest wystarczajaca do zdecydowanej wiekszosci codziennych
    > zastosowan. Z tego powodu znika uzasadniona potrzeba czestej wymiany
    > telefonu.

    Jeżeli chcesz trwać w jednym ekosystemie to owszem. Ale jeżeli zechcesz
    zmienić OS dla naprzykładu.

    > No chyba, ze ktos chce oczywiscie.
    > Pomimo trzeciego roku moj SGS2 sprawuje sie bardzo dobrze. Jest tez w
    > miare na bezaco z Androidem (A4.3.1). Pojawilo sie w miedzyczasie kilka
    > ciekawych modeli ale zaden nie zaoferowal killerficzera, ktory sklonilby
    > mnie do zmiany. Akurat w tym przypadku nie ma problemu z wymiana akku
    > ale nie bylbym zachwycony rozszczelnianiem i ponownym sklejaniem Z1
    > dajmy na to. Tylko dlatego, ze mialem kaprys ladowac akku duzym pradem.

    Cóż, coś za coś. Kupując smarta czasem trzeba coś poświęcić w zamian za
    wymienny akumulator.

    > Kiedys widzialem cos takiego w pakiecie z powiekszona bateria do Defy,
    > ktorej to baterii Motorola bezposrednio nie chciala ladowac. Sa tez
    > stacje dokujace z miejscem na akku ale faktycznie typowych ladowarek
    > jakos nie widzac.

    A szkoda, bo pomysł na wymianę akumulatora, zamiast ładowania w smarcie
    brzmi dobrze.

    > Za nic nie chce Chinczyka. Jeden bedzie ok drugi zas bedzie mial tylko
    > ok naklejke. Na oryginalnej jeszcze sie nie przejechalem.

    A oryginał to nie Chińczyk aby?

    > Co do pieszczenia, nie w zadnym wypadku, typowa ladowarka i do pradu.
    > Swego czasu gdy wojowalem z ladowaniem SGS2 podczas wlaczonej nawigacji
    > kupilem ladowarke HTC chyba 2A i druga Samsunga tez jakas mocniejsza.
    > Niestety niewiele tutaj zmienily.

    A taki zapasowy akumulator mógłby pomóc.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 22. Data: 2014-02-02 22:57:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us>

    > Niby kluczowa, ale od dawna przyzwyczaiłem się do codziennego, a raczej
    > conocnego ładowania. ATSD dziwne że nikt nie wpadł na pomysł sprzedawania
    > ładowarek "gołych" baterii.

    Jak nie jak tak ? Stacje dokujące często mają komorę do włożenia samej
    baterii oprócz telefonu

  • 23. Data: 2014-02-02 23:12:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us>

    > A szkoda, bo pomysł na wymianę akumulatora, zamiast ładowania w smarcie
    > brzmi dobrze.

    To w podróży miałoby sens. Normalnie zupełnie nie korzystałem z tego. Myślę,
    że generalnie maławy rynek

  • 24. Data: 2014-02-02 23:39:06
    Od: atm <...@v...pl>

    > To w podróży miałoby sens. Normalnie zupełnie nie korzystałem z tego.
    > Myślę, że generalnie maławy rynek

    http://allegro.pl/uniwersalna-ladowarka-baterii-z-wy
    swietlaczem-lcd-i3876199760.html

  • 25. Data: 2014-02-03 13:32:42
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ty naprawdę taki ciężki człowiek jesteś, mamusia już zrobiła śniadanko??
    www.amazon.co.uk/Anker%C2%AE-24W-4-8A-Dual-Port-Char
    ger/dp/B00D82O68Y/ref=pd_sxp_f_pt
    www.amazon.co.uk/PowerGen-Charger-Android-Samsung-De
    signed/dp/B0088U4YAG/ref=pd_cp_ce_0

    -----

  • 26. Data: 2014-02-03 15:30:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 22:08, ToMasz pisze:

    > 1. dalej nie napisałeś jak mierzysz prąd.

    Chodzi Ci o wartości? CurrentWidget. Na HTC działa poprawnie.
    Amperomierz w szereg nie sprawdza się gdyż każdy ułamek oma jest na wagę
    złota przy tak niskim napięciu zasilania. Musiałbym wejść przed
    stabilizator w zasilaczu ale skórka nie była warta wyprawki...

    Po drugie - pal sześć wartości liczbowe. Chodzi mi głównie o to aby
    urządzenia takie jak HTC Desire HD, Nexus 5, Samsung Galaxy S3, LG Swift
    G ładowały się z sensowną prędkością. 8h i więcej taką prędkością z
    pewnością nie jest dla mnie.

    > 2. mam ładowarkę typu wtyczka do gniazda zapaliczki z ebaya za 2 usd, do
    > tego kabel usb i daje spokojnie radę ładować SE arc i sgs2

    Wiesz, ja też mam wiadro ładowarek. Każdą z nich szybko naładuję telefon
    o ile przerobię kabel. Nie wiem w czym rzecz ale podejrzewam, ze
    niektóre telefony może same mostkują środkowe żyły jakimś dużym
    opornikiem i dlatego się szybko ładują na nie przerabianym kablu i
    każdej ładowarce.

    > 3. jak naprawdę jest to problem, to sam zrób ładowarkę używając jednej
    > części elektronicznej czyli lm8705, ale o ile naprawdę potrzebujesz 1A
    > musisz mu zapewnić radiator, więc we wtyczce się nie zmieści....

    Też tak kombinowałem. Jednakże na jakiejś estetyce też mi trochę
    zależało. Myślałem nawet o tym aby zamontować sobie na stałe gniazdo USB
    a zasilacz ukryć. Wtedy miałby święty spokój z producentami, którzy
    prostej ładowarki nie potrafią lub nie chcą zrobić.

    Marek

  • 27. Data: 2014-02-03 15:35:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 22:19, ALEX Alpha MR pisze:

    > Zależy co rozumiesz przez "szybka ładowarka". Właśnie znalazłem ładowarkę
    > sieciową (i samochodową) Goclevera dającą 2A. Twoje "850mA w szczycie" to
    > nie jest zbyt wielki prąd łądowania.
    > http://www.goclever.com/pl/produkty,c1/peryferia,c32
    /dual-chargers,a78.html#cechy

    Czy sądzisz, ze po podłączeniu do np. Nexusa 5 uzyskasz choćby
    minimalnie większy prąd od 1A na tej ładowarce?

    Obyś się nie zdziwił :-D Bez urazy, ale chyba nie bardzo rozumiesz na
    jakiej zasadzie działa ładowanie w telefonach.

    Tak na marginesie... właśnie używał w aucie ładowarki z 2 portami: 1A
    oraz 2.1A. Na obu mam prąd ładowania rzędu 400mA. Nie sprawdzałem ale
    sądzę, że na iPadzie i tej samej ładowarce byłoby dużo więcej. Czary? :-D

    Marek

  • 28. Data: 2014-02-03 15:40:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-03 13:32, 666 pisze:
    > Ty naprawdę taki ciężki człowiek jesteś, mamusia już zrobiła śniadanko??
> [...]

    Nie chodzi o to co napisano na ładowarce lecz czy ładowarka ma zwarte 2
    piny środkowe bo inaczej telefon będzie ładował się w trybie USB
    (400mA). Ładowarka może mieć wydajność 100A nawet i niczego to nie
    zmieni jeśli telefon dostanie informacje, że nie wolno mu czerpać więcej
    niż 400mA. Pełno mam takich ładowarek.

    Marek

  • 29. Data: 2014-02-03 16:41:19
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Mon, 03 Feb 2014 15:35:38 +0100, Marek napisał(a):

    /dual-chargers,a78.html#cechy

    > Czy sądzisz, ze po podłączeniu do np. Nexusa 5 uzyskasz choćby
    > minimalnie większy prąd od 1A na tej ładowarce?

    Nie wiem i nie interesuje mnie to. To ładowarka do Gocleverów, a nie
    jakichśtam Nexusów. A wracając do meritum 850 mA to daje średnia ładowarka,
    szybka musi dawać ponad 1A, praktycznie do 1,5A. A znając życie niedługo
    będą i po 2A.

  • 30. Data: 2014-02-03 18:43:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-03 16:41, ALEX Alpha MR pisze:

> [...]
    > szybka musi dawać ponad 1A, praktycznie do 1,5A. A znając życie niedługo

    No to wyjaśnię gdyż widzę, że błądzisz. Ładowarki po 2A istnieją już od
    dawna i sam taką mam w samochodzie (2 sloty: 1A oraz 2.1A). Ładuje ona
    telefon jakikolwiek z wymienionych prądem ok 400mA a nie 2A. Nawet gdyby
    miała 100A wydajności to i tak będzie telefon z niej ciągnął 400mA.

    A dlaczego się tak dzieje? Proste: jeśli ładowarka nie daje telefonowi
    znać, że jest urządzeniem, które potrafi dać większy prąd niż standard
    USB przewiduje, to telefon nie ma prawa pobierać więcej niż 0.5A
    bodajże. W/g niepisanej normy sygnał podaje się poprzez zwarcie
    przewodów danych (środkowe piny). I teraz jeśli mamy jakiś tam GoClever,
    który ma najwyraźniej gdzieś taką sygnalizację i zawsze ciągnie na maksa
    po trupach, to będzie się on szybko się ładował na byle czym i palił
    wszystkie porty USB, które nie mają zabezpieczeń przeciwprądowych lub
    nie są wysokoprądowymi (jakie bywają w niektórych płytach głównych PCtów).

    Wracając do meritum: 850mA to daje dziadowska ładowarka a nie średnia.
    Szczerze mówiąc nawet nie widziałem takiej jeszcze. Wydajność popularnej
    ładowarki nawet za 2zł to 1A. A skąd to wspomniane 850mA? Z pewnością
    nie z parametrów ładowarki jak błędnie zakładasz. Telefon posiada w
    sobie dość złożony układ ładowania, który przez cały okres ładowania
    reguluje prąd zgodnie z zalecaną charakterystyką ładowania akumulatora
    Li-Jon. Na początku ładowanie odbywa się małym prądem, potem rośnie do
    wartości średniej i za jakiś czas - maksymalnej. Pod koniec procesu znów
    opada. Proces zależy też od temperatury akumulatora. Prąd 850mA był
    maksymalnym dla HTC Desire HD, dla jakiegoś tam Nexusa 5 wynosi ok 1A.

    Jeśli kupisz ładowarkę 2A, zewrzesz środkowe piny, to elektronika
    telefonu i tak nie pozwoli na detonację baterii i ograniczy prąd do
    maksymalnej wartości - typowo ok 800mA - 1A. Ładowarki o większym
    amperażu mają zastosowanie jedynie przy urządzeniach z prądożernym
    ekranem aby jeszcze starczyło na ładowanie baterii. Samo ładowanie
    baterii w taki urządzeniach jest identyczne. Są grubsze od standardowych
    baterie Li-Jon - dla nich prąd ładowania może być większy.

    Czy sądzisz ponadto, że wyciągniesz te 2A na zwykłym kablu USB? Spadek
    napięcia będzie na nim tak duży, że ograniczy prąd. Dlatego ładowarki
    tego typu mają nierzadko przewód dedykowany, czasem wmontowany na stałe
    w ładowarkę.

    Marek