  • 11. Data: 2014-02-02 16:28:32
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sat, 01 Feb 2014 14:57:01 +0100, ToMasz napisał(a):

    > czy jeśli korzystasz z ładowarki z 230V prąd jest większy? Bo to ile
    > ładowarka może "dać" prądu to jedno, a ile "chce" wziąć telefon to
    > drugie. Szybkie ładowanie baterii skraca jej życie.

    Przy obecnych cenach baterii ma to znaczenie? Dla naprzykładu 1,6Ah do
    Quantum4 caaaaałe 25zł.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 12. Data: 2014-02-02 18:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 16:28:32 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Przy obecnych cenach baterii ma to znaczenie? Dla naprzykładu 1,6Ah do
    > Quantum4 caaaaałe 25zł.

    Ale co - proponujesz kupic wieksza baterie, czy wymieniac w czasie
    jazdy ?

    J.

  • 13. Data: 2014-02-02 18:33:25
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 18:18:05 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale co - proponujesz kupic wieksza baterie, czy wymieniac w czasie
    > jazdy ?

    Proponuje przestać pisać o tym skracaniu życia, bo przy obecnych cenach ma
    to minimalne znaczenie.

  • 14. Data: 2014-02-02 19:57:27
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-02 18:33, ALEX Alpha MR wrote:

    > Proponuje przestać pisać o tym skracaniu życia, bo przy obecnych cenach ma
    > to minimalne znaczenie.

    Wiesz, nie w kazdym przypadku bedzie to 25zl.
    Sprobuj wymienic w tej kwocie baterie w HTC One czy Sony Z1.
    Zas do momentu az sie zdecydujesz na wymiane bedziesz korzystal z
    telefonu ze sporym ubytkiem w pojemnosci akku co akurat w przypadku
    smartfonow jest z reguly kluczowa sprawa.
    Nawet dla starego SGS2 teoretycznie oryginal kosztuje 56zl.
    Pewnie, zaden majatek ale dwa razy wiecej od podanej wczesniej kwoty.

  • 15. Data: 2014-02-02 20:45:17
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 19:57:27 +0100, atm napisał(a):

    > Wiesz, nie w kazdym przypadku bedzie to 25zl.

    Ale nadal nie sa to porażające kwoty.

    > Sprobuj wymienic w tej kwocie baterie w HTC One czy Sony Z1.

    Ale chińskie zamienniki istnieją, czy jakoś zniknęły z rynku?

    > Zas do momentu az sie zdecydujesz na wymiane bedziesz korzystal z
    > telefonu ze sporym ubytkiem w pojemnosci akku

    Wątpię. Poza N8, zanim poczuję spadek pojemności akku, smart będzie u
    nowego właściciela.

    > co akurat w przypadku
    > smartfonow jest z reguly kluczowa sprawa.

    Niby kluczowa, ale od dawna przyzwyczaiłem się do codziennego, a raczej
    conocnego ładowania. ATSD dziwne że nikt nie wpadł na pomysł sprzedawania
    ładowarek "gołych" baterii.

    > Nawet dla starego SGS2 teoretycznie oryginal kosztuje 56zl.
    > Pewnie, zaden majatek ale dwa razy wiecej od podanej wczesniej kwoty.

    A chiński Chińczyk ile kosztuje?
    Ale nadal to niewielka kwota. I za cenę 56 złociszy na rok będziesz się
    pieścił z delikatnym ładowaniem?

  • 16. Data: 2014-02-02 21:43:17
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 15:48, Waldek Godel pisze:

    > Nie sprawdzałem, bo nigdy nie miałem takiej potrzeby - zawsze ładowało
    > wszystko, co podpiąłem. Pomijając przypadki, że podpiąłem gównianym
    > kablem.

    Czy zawsze maksymalnym prądem? Sprawdzałeś to? Mi też każda ładowarka
    ładuje lecz telefon wyświetla wtedy tryb USB. Mam jakiś kabel do
    eksperymentów z żyłami na wierzchu i na tym kablu potrafię z każdej
    ładowarki zrobić "sieciową" (ładującą prądem 1A jak bozia przykazała).
    Jednakże nie o to mi chodzi.

    Marek

  • 17. Data: 2014-02-02 21:51:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 19:57, atm pisze:

    > Wiesz, nie w kazdym przypadku bedzie to 25zl.

    Może przerwę Waszą dyskusję. Dla uproszczenia przyjąć należy, że nie ma
    czegoś takiego jak skracanie żywotności baterii dużym prądem ładowania.
    Telefon sam sobie reguluje ile może maksymalnie pobierać. Zawsze
    wszystkie swoje telefony ładowałem dostarczonymi przez producenta
    ładowarkami dającymi "pełną moc" i nigdy nie zauważyłem aby po średnim
    czasie życia telefonu - 2 lata - cokolwiek się zmieniło.

    Może małe odstępstwo od normy dotyczyło Galaxy S3 - tam prąd ładowania
    firmowej ładowarki był mniejszy niż na "lepszych" więc przeszedłem na
    "lepsze". Ale jeszcze nie wiem jak to się ma do czasu życia baterii w
    tym modelu. Przez rok mu się nic nie stało.

    Marek

  • 18. Data: 2014-02-02 22:05:55
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-02 20:45, ALEX Alpha MR wrote:

    > Ale nadal nie sa to porażające kwoty.

    > Ale chińskie zamienniki istnieją, czy jakoś zniknęły z rynku?

    No prosze Cie, w kazdym razie ja dziekuje za chinskie zamienniki.

    > Wątpię. Poza N8, zanim poczuję spadek pojemności akku, smart będzie u
    > nowego właściciela.

    Jesli ktos intensywnie korzysta i laduje szybko bez ogladania sie na
    przyspieszenie zuzycia akku to bedzie musial sprzedac szybciej.
    Teraz ze smartfonami zrobila sie systuacja zblizona do rynku PC-tow.
    Nowe telefony sa we wszystkim "bardziej" ale juz od SGS2 moc
    obliczeniowa jest wystarczajaca do zdecydowanej wiekszosci codziennych
    zastosowan. Z tego powodu znika uzasadniona potrzeba czestej wymiany
    telefonu.
    No chyba, ze ktos chce oczywiscie.
    Pomimo trzeciego roku moj SGS2 sprawuje sie bardzo dobrze. Jest tez w
    miare na bezaco z Androidem (A4.3.1). Pojawilo sie w miedzyczasie kilka
    ciekawych modeli ale zaden nie zaoferowal killerficzera, ktory sklonilby
    mnie do zmiany. Akurat w tym przypadku nie ma problemu z wymiana akku
    ale nie bylbym zachwycony rozszczelnianiem i ponownym sklejaniem Z1
    dajmy na to. Tylko dlatego, ze mialem kaprys ladowac akku duzym pradem.

    > Niby kluczowa, ale od dawna przyzwyczaiłem się do codziennego, a raczej
    > conocnego ładowania. ATSD dziwne że nikt nie wpadł na pomysł sprzedawania
    > ładowarek "gołych" baterii.

    Kiedys widzialem cos takiego w pakiecie z powiekszona bateria do Defy,
    ktorej to baterii Motorola bezposrednio nie chciala ladowac. Sa tez
    stacje dokujace z miejscem na akku ale faktycznie typowych ladowarek
    jakos nie widzac.

    > A chiński Chińczyk ile kosztuje?
    > Ale nadal to niewielka kwota. I za cenę 56 złociszy na rok będziesz się
    > pieścił z delikatnym ładowaniem?

    Za nic nie chce Chinczyka. Jeden bedzie ok drugi zas bedzie mial tylko
    ok naklejke. Na oryginalnej jeszcze sie nie przejechalem.
    Co do pieszczenia, nie w zadnym wypadku, typowa ladowarka i do pradu.
    Swego czasu gdy wojowalem z ladowaniem SGS2 podczas wlaczonej nawigacji
    kupilem ladowarke HTC chyba 2A i druga Samsunga tez jakas mocniejsza.
    Niestety niewiele tutaj zmienily.

  • 19. Data: 2014-02-02 22:08:57
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > 1. Kabel X wkładam do ładowarki sieciowej- prąd ładowania ok 1A. Czas
    > ładowania od 0 jakieś 3h.
    >
    > 2. Kabel X wyciągam z ładowarki sieciowej, wkładam do samochodowej. Prąd
    > ok 400mA. Czas ładowania od 0 bliski nieskończoności. Niemierzalny w
    > praktycznych warunkach. Chyba, że jechałbym do Grecji na wakacje z tym
    > telefonem i ładowarką.

    1. dalej nie napisałeś jak mierzysz prąd.
    2. mam ładowarkę typu wtyczka do gniazda zapaliczki z ebaya za 2 usd, do
    tego kabel usb i daje spokojnie radę ładować SE arc i sgs2
    3. jak naprawdę jest to problem, to sam zrób ładowarkę używając jednej
    części elektronicznej czyli lm8705, ale o ile naprawdę potrzebujesz 1A
    musisz mu zapewnić radiator, więc we wtyczce się nie zmieści....

    ToMasz

  • 20. Data: 2014-02-02 22:19:48
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 21:51:15 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > "lepsze". Ale jeszcze nie wiem jak to się ma do czasu życia baterii w
    > tym modelu. Przez rok mu się nic nie stało.

    Zależy co rozumiesz przez "szybka ładowarka". Właśnie znalazłem ładowarkę
    sieciową (i samochodową) Goclevera dającą 2A. Twoje "850mA w szczycie" to
    nie jest zbyt wielki prąd łądowania.
    http://www.goclever.com/pl/produkty,c1/peryferia,c32
    /dual-chargers,a78.html#cechy