  • Data: 2014-05-29 10:08:15
    Temat: Re: Czy filtry ND pogarszaj? jako?? obrazu?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Taaa... późno się zorientowałem dlatego tyle czasu wątek ciągnąłem. Póki
    >
    > co odpowiadam wyłącznie wszystkim pozostałym gdy coś naskrobią.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    do tej pory sie nie zorientowales.

    masz sygnal czyli swiatlo padajace na matryce liczby przykladowe
    niech to bedzie o natezeniu 300 lux
    niech to swiatlo spowoduje na cmosie przeplyw pradu o natezeniu 0,1 A i napieciu 3 V.
    oprocze tego niech bedzie jalis prad ciemny , czyi szum termiczny o napieciu 0,1v i
    natezeniu 0,1 A

    stosunek sygnalu doi szumui bedzie S/N = 3/0,1=30

    mozesz teraz naswietlac czyli zbierac sygnal z matrycy .
    zbierzesz ebnergue = moc*czas czyli I*U*t
    powiedzmy naswietlamy 1 sekunde

    energia sygnalu:
    0,1*3*1 = 0,3 J
    energia szumu :
    0,1*0,1*1=0,01J

    ES/EN= 0,3/0,01= 30

    TO Samo.

    a teraz oslabiamy sygnal padajacy czyli natezenie swiatla , niech to bedzie 200 lux

    dostaniemy na matrycy odpowiednio
    napiecei 2 V , natezenie 0,1 A

    szumy te same:
    0,1A , 0,1V

    S/N= 2/0,1 =20

    energia.
    aby dostarczyc tyle samo energi z sygnalem nalezy odpowiednio dluzej naswietlic o
    czynnik 3/2

    sla sygnalu mamy :
    0,1*2*1,5= 0,3 J

    dla szumu mamy :
    0,1*0,1*1,5=0,015

    ES/EN = 0,3/0,015=20

    to samo

    wymagany czas naswietlenia jest determinowy przez poziom sygnalu ( jego wielkosc)

    S/N jest takie samo w 1 sekundzuie naswietlania jak i w 1 godzinie naswietlania.
    jest takie samo w jednej milionowej/sekundy

    to jest przeciez odstep sygnalu od szumu - niezmienn w czasie.

    czy integrujemy 1 godzine cuy 15 sekund ten S/N bedzie taki sam.

    ( sa pewne uproszczenie - pewne szumy nie zaleza od czasu , ale one nie sa
    decydujace)

    a teraz jezeli ktos twierdzi ze moze slabszy sygnal skompensowac dluzszym czasem ( i
    szumy nie wzrosna) to niech wysle ten pomysl mailem do NASA i im powie, ze
    niepotrzebnie buduja tak olbrzymie teleskopy o srednicy paru metrow , po to zeby
    przejac silniejstzy sygnal na matrycy. ( od srednicy teleskopu zalezy jasnosc)
    wystrczy jesli przedluza odpowiednio czas naswietlania.
    wynalazca jest forum - User -- Marek

    Panowie ja rozumiem ze pewnych rzeczy mozna nie wiedziec , ale brnac w absurdzie i
    sie przy tym upierac to jest przerazajace.
    ale rozumiem przeciez to tylko usenet.
    nie mozna zbyt wiele oczekiwac.