  • Data: 2010-07-29 18:51:52
    Temat: Re: Czy aparat ma też wpływ na ostrość - ciąg dalszy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "P" i2pa3a$acu$...@n...dialog.net.pl

    > Body: Canon 450D

    To są zdjęcia z C 450 D z Firmware 1.1.1 na pokładzie?
    Od razu taki był numerek czy upgradowałeś?

    Mój C 450 D z IS 70-300 nie wykazuje BF/FF nawet na 1 cm. :)
    Ale przy różnej jasności obiektów znajdujących się w prostokącie
    poletka AF -- wybiera do ostrzenia to, co jest jaśniejsze. :)

    ___ ___ ___
    |J | | J | | J| poza środkową
    | c | | c | | c | sytuacją za
    |___| |___| |___| każdym razem
    ___ ___ ___ AF ostrzył
    |Jc | | c | | cJ| na obiekcie
    |___| |___| |___| jaśniejszym)
    ___ ___ ___ choć miał bliżej
    | c | | c | | c | c (czyli
    |J__| |_J_| |__J| ciemniejszy)

    Kilkakrotnie powtórzony test (wczoraj) nie ujawnił BF/FF nawet wielkości 1 cm,
    gdy ostrzenie dokonywane było na dwóch obiektach podobnej jasności. Ostrzyłem,
    po czym przekadrowywałem (o kilka cm w bok na odległości około 3 m od matrycy;
    czyli obracałem o prawie żaden kąt, :) ale celowałem w dwa zadrukowane pudełka
    oddalone względem siebie o około 1 cm) i pstrykałem oraz :) pstrykałem te same
    pudełka bezpośrednio po ostrzeniu -- bez przekadrowania.

    |___| <-- pudełko dalsze
    |___| <-- pudełko bliższe

    odległość pudełek od matrycy wynosiła około 3 metrów

    przesunięcie pudełek (jednego względem drugiego
    wzdłuż odległości matryca-pudełka) wynosiło około 1 cm

    F najmniejsza z możliwych
    czas otwarcia migawki 1/200 s z fleszem
    ISO 100
    ogniskowa 300 mm

    -- <-- matryca

    Ponieważ kąt obrotu aparatu przy przekadrowywaniu był prawie żaden, mogę
    odrzucić twierdzenie, iż na to ostrzenie miało wpływ przekadrowywanie. :)
    Flesz odrzuca efekt poruszenia. :) Zaś mała liczba F daje małą (dla tej
    ogniskowej i dla tej F -- prawie żadną) głębię ostrości.

    Zdjęcia powtarzałem w tę i z powrotem -- za każdym razem otrzymałem
    zdecydowanie lepsze ostrzenie bez przekadrowania. :) Może powinienem
    był przekadrować bez przekadrowywania, :) aby wykluczyć efekt zmiany
    odległości związanej z przekadrowywaniem, ale chyba dla 3 metrów
    zmiana odległości matrycy od pudełek odpada. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'