  • 61. Data: 2016-12-26 18:17:20
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-12-2016 o 15:50, s...@g...com pisze:

    > Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje taki
    sposób zarabiania.

    Dokładnie to samo dotyczy samochodów autonomicznych.
    W moim zawodzie nie ma praktycznie żadnego minusu telepracy, a jednak
    99% ludzi pracuje w biurach.

    I poza babami, albo owszem liczną masą drogowych melepet - tak samo
    będzie przez najbliższe 10 lat z samochodami.

    40 to już ok - nie dożyję z kierownicą w dłoni.

  • 62. Data: 2016-12-26 18:49:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2016 o 15:17, Tomasz Pyra pisze:

    > Więc te kluby na zamkniętym terenie to raczej tak za 40 lat :)

    Ufff.

    Shrek

  • 63. Data: 2016-12-26 23:24:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 26 Dec 2016 18:49:04 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ufff.
    >
    > Shrek

    Ja na szczęście dożyłem motoryzacji manualnej i sądzę że do końca mojego
    życia będą organizowane i rajdy i wyścigi - choćby na tej samej zasadzie co
    dzisiejszy motorsport pojazdów historycznych czy zabytkowych.
    I jak coś, to ja będę właśnie tam :)

    Gorzej mają ci, którym do szczęścia trzeba jeżdżenia po ulicach, bo im
    faktycznie może postęp wyrwać rumpel z rąk.

  • 64. Data: 2016-12-26 23:52:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 26 Dec 2016 17:53:33 +0100, Shrek napisał(a):

    > I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to
    > przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się
    > to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze
    > warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga.

    Tzn. branża motoyzacyjna to w ogóle branża która jeśli chodzi o nowinki
    techniczne to z ich użyciem jest ostatnia - za pralkami i zmywarkami.
    Tam w ogóle teraz jest pełna panika związana z tą cała nowoczesnością, bo
    uwierz że oni najchętniej nadal by dopracowywaliby konstrukcję gaźników :)
    A tu nagle jakieś dziwne, firmy spoza branży takie jak Tesla czy inne
    Google wywracają ich uporządkowany świat do góry nogami.

    Więc gdzie jak gdzie, ale akurat w tej branży spodziewanie się nowoczesnych
    rozwiązań to pomyłka.

    > No właśnie.

    Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało.
    Zostanie dlatego że od tego trzeba zacząć, a tam jak coś jakoś działa, to
    się to zostawia na wieki :)

    M.in. dlatego przez 100 lat motoryzacja zrobiła postęp porównywalny z tym,
    jaki w elektronice dokonuje się każdego roku ;)

    > Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się
    > jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł.

    Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację
    gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam
    się podda.
    Ale z czasem może się okazać że jak ze wszystkich stron nadjadą pojazdy
    autnomiczne, to przepustowość wzrośnie.

    > Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania
    > sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby
    > shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz -
    > potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie
    > rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i
    > naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.

    No dlatego tego nie będzie robił i organizował byle kto i dla żartu.
    A opracuje to technologia wojskowa, a tam specjalistów się zorganizuje,
    stworzy zespół którego zadaniem będzie wymyślenie w jaki sposób przejąć
    kontrolę nad milionami autonomicznych samochodów na terenie wroga.
    Z takim budżetem i możliwościami że jak trzeba będzie tam zainstalować
    agentów u producentów aut, to sie ich zainstaluje. Jak trzeba będzie zrobić
    desant komandosów w centrali, to się go zrobi.

    Nigdy wcześniej w historii nie było podłączenia takiej ilości,
    programowalnych, fizycznie niebezpiecznych obiektów do sieci.

    Jest to zagrożenie. Pewnie da się go uniknąć czy je minimalizować, ale
    trzeba to wcześniej zauważyć i w jakiś sposób reagować.

    > Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem
    > dalej powozić w trybie manualnym:P

    Motocykle są złe, bo są niebezpieczne i gwałcą staruszki na pasach.
    Wylecą jeszcze szybciej niż samochody, co nie znaczy że to będzie szybko.

  • 65. Data: 2016-12-27 00:16:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik slavo

> [...]
    > "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w
    > ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po
    > zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować
    > szukaniem
    > parkingu.
    > Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością
    > przejechanych
    > kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.
    > ---
    > Nigdy tak nie będzie, że komunikacja miejska będzie podjeżdżała w 10 minut

    To nie będzie komunikacja miejska. To będą taksówki.
    ---
    Taksówki to komunikacja miejska.

    Od obecnych taksówek będą się różnić tym, że po kursie nie będą wracać do
    miejsca startu, lecz zaparkują w najbliższym "garażu", gdzie po sprzątnięciu
    wnętrza i "zatankowaniu" będą czekały na kolejne wezwanie.
    ---
    Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki.
    Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do
    miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych
    taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w
    rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie
    przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem
    kierowcy a niekoniecznie niższą ceną.

  • 66. Data: 2016-12-27 00:24:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik slavo

    > to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś
    > nie przejęła funkcji zwykłej pracy,

    Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje
    taki sposób zarabiania.
    Z miejsca na miejsce przemieszczają się i będą się przemieszczać wszyscy.
    ---
    Gdyby nie praca ludzie w domu by siedzieli. To nie jest kwestia co pasuje
    pracownikowi tylko czego od niego wymaga biznes. Każdy chciałby pracować w
    domu i jest to teoretycznie możliwe a praktycznie jest jak widać. I tak samo
    z tymi taksówkami jest.

  • 67. Data: 2016-12-27 01:12:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Dec 2016 00:16:21 +0100, re napisał(a):

> [...]
    > przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem

    Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi
    człowiek.

    Natomiast właśnie brak konieczności posiadania człowieka w taksówce ma
    szansę tą sytuację zmienić i odwrócić stosunek ilości pojazdów taksówkowych
    i prywatnych.

    Bo te taksówki na tą wieś podjadą w potrzebnej ilości i to z wyprzedzeniem,
    bo system będzie wiedział ile przeciętnie jest ich potrzebnych, gdzie i o
    której godzinie.

    I jak ich będzie brakować to operator po prostu dokupi więcej aut, bo koszt
    posiadania dużej floty samochodów bezzałogowych, po to żeby obsłużyć
    płynnie szczyty nie jest duży - w odróżnieniu od obecnej sytuacji gdzie
    zatrudnienie dużej ilości taksówkarzy tylko po to żeby obsłużyć szczyty
    jest nieopłacalne.
    Bo pojazd się zużywa jeżdżąc, a człowiek potrzebuje stałej stawki.

  • 68. Data: 2016-12-27 07:49:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2016 o 23:52, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało.
    > Zostanie dlatego że od tego trzeba zacząć, a tam jak coś jakoś działa, to
    > się to zostawia na wieki :)

    Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc
    liczenie zysku z braku zalet jest błędem.

    > Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację
    > gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam
    > się podda.

    Zdaje się, że google ma algorytm wymuszania przez podjeżdzanie;)

> [...]
    > agentów u producentów aut, to sie ich zainstaluje. Jak trzeba będzie zrobić
    > desant komandosów w centrali, to się go zrobi.

    Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować"
    wszystkie Airbusy. Ale z jakiegoś powodu się tego nie robi.

    Shrek

  • 69. Data: 2016-12-27 10:35:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Dec 2016 07:49:46 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc
    > liczenie zysku z braku zalet jest błędem.

    No chyba że właśnie się okaże że duże miasta dość regularnie są
    paraliżowane przez kogoś kto po pijaku przekręcił znak drogowy na słupie,
    albo żartownisiów co ponaklejają gdzieś zakazy wjazdu ;)

    > Zdaje się, że google ma algorytm wymuszania przez podjeżdzanie;)

    Tu niech tu sobie poradzi :)
    https://www.youtube.com/watch?v=ll6OfidoIew

    > Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować"
    > wszystkie Airbusy. Ale z jakiegoś powodu się tego nie robi.

    Nie sądzę żeby się dało, a przynajmniej dać się nie powinno.
    Dlatego że tego typu straticznie istotne rzeczy objęte są ochroną
    kontrwywiadowczą, w razie zagrożeń również wojskową.
    Inaczej jeden dzień przed rozpoczęciem wojny, u przeciwnika nagle by
    wszystko wysiadło.
    Natomiast IoT istotnie może zmienić tu sytuację w związku z tym że w
    internecie będzie "wszystko", ze wszystkimi błędami, 0dayami, czy nawet
    jeśli nie, to z możliwością w każdej chwili wgrania "odpowiedniego"
    oprogramowania w tamach automatycznej aktualizacji.

  • 70. Data: 2016-12-27 12:10:29
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

> [...]
    > kierowcy a niekoniecznie niższą ceną.

    Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi
    Czy ja wiem ... miesięczny lizing wartościowego pojazdu to 4000zł. Kierowca
    też mniej więcej tyle sobie życzy.

[...]
    Mówię Ci, że to tylko zmonopolizuje rynek. Zamiast konkurujących ze sobą
    lokalnych taksówkarzy będziesz miał 3 przedsiębiorców z odległego kraju.
    Trochę tak jak w telekomunikacji. A cena jakaś tam będzie, może niższa a
    może wyższa.

[...]
    Rano podjadą, a potem będą jeździły w mieście bo tam większe zyski niż na
    wsi.

[...]
    Będzie tak, jak z komunikacją masową. Bo przedsiębiorca, a i urzędnik,
    będzie robił dobrze sobie a nie całemu światu.