-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
t-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Czy aby samochody winne?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <pcmhbs$bt2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<c...@g...com>
<1i920e6e3rhol$.dlg@myjk.org>
<7...@g...com>
<k...@m...org>
<d...@g...com>
<vaizjvwkhe1d$.dlg@myjk.org>
<1...@g...com>
Date: Tue, 8 May 2018 14:59:24 +0200
Message-ID: <i...@m...org>
Lines: 121
NNTP-Posting-Host: 83.31.139.193
X-Trace: 1525784362 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 675 83.31.139.193:9734
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630977
[ ukryj nagłówki ]Sun, 6 May 2018 21:20:39 -0700 (PDT), s...@g...com
> No truje, nawet szynka z tesco truje azotynami, nawet swieze mieso z
> ekologicznej zwierzyny powoduje wieksza szanse na raka.
Z tym że na to co jemy mamy wpływ, a na to czym oddychamy już nie. Ja i tak
50% tras przejeżdżam obecnie na obiegu zamkniętym, a czasem i więcej -- bo
zadymiaczy niestety nie brakuje. ;P
> Jestesmy na takim poziomie rozwoju i mozemy zrobic tyle ile mozemy.
> Czasem udaje sie ominac pewne kiepskie rozwiazania a czasem nie. W tym
> przypadku sie nie daje. A przynajmniej nie bez poswiecenia sie naprawde
> solidnie.
W takim razie wyjaśnij dlaczego taki imiev jest wart 30 tys. (abo i mniej)
wyjeżdżając z fabryki, a w salonie sprzedają go za 120? Nie da się, czy
komuś zależy na tym aby się nie dało?
> Mozna by tu zrobic podwatek o tym jak aktualne pokolenie utrzymuje
> siebie, dzieci, starszych i jeszcze na emeryture maja odkladac. W
> skrocie: nas na to nie stac mimo ze to pozadane i sluszne. I to nie jest
> zadanie dla kowalskiego aby sie udalo. Elity powinny zaaranzowac warunki
> tak aby sie oplacilo. Odpuscic vat na solary, fotowoltaike, ulatwic
> podpinanie mocy indywidualnej do sieci, zorganizowac tani gaz. Kowalski
> sie rzuci i zrobi zeby bylo czysto. Odwrotnie nie wyjdzie. Nie
> wychodzi...
Ja natomiast obserwuje "inwestorów" budowlanych i twierdzę że jest nas
wszystkich stać, a tylko chore przekonania i zwykła niewiedza (w tym
nieumiejętność wzięcia kalkulatora, przemyślenia i policzenia) powodują
taki a nie inny stan. Jeśli ja jestem w stanie wybudwać ciepły dom z
nowoczesnym źródłem ciepła w tej samej cenie co inni dziurawą stodołę
opalaną węglem czy peletem i potem to ja będę grzać 2x taniej niż oni to
chyba coś jest na rzeczy.
> No to co szkodzi sprawdzic? :) Jak wyjdzie ze nie
> ma korelacji to temat zamykamy :)
Ale poważnie chcesz podtrzymać tezę, że demontują filtry na noc a rano
znowu montują? No bo tego się nie da tak po prostu wyłączyć pstryczkiem.
> no czyli nieco mniej niz zalozylem. 400pln. I to takie 400 kreatywne,
> odrzucajac akcyze, vat itp. wyjdzie gorzej.
Nie, bo przeciętnie to jest ~1000kWh/rok, ja już zatem wartość znacznie
pomniejszyłem -- tak jak w przypadku każdego rozwiązania które rozważam dla
siebie. :P
>>> 4,5kpln to 9 lat okresu zwrotu. Ja sie nie dziwie ze kowalski ma ten
>>> biznes w powazaniu.
>> Zwrotu do czego?
> Zwrotu inwestycji. Masz dzis 4500pln. Wydajesz i kasa wraca powoli
> spowrotem w mniejszych kosztach en. el. zejdzie 9-12 lat abys mial
> spowrotem te 4500 plus instalacje ktora ci bedzie robic prad.
Ja rozumiem co to jest stopa zwrotu, ale pytam do czego konkretnie
porównujesz. Jak ktoś montuje solary PV celem grzania nimi domu, to nie
robi do tego podłogówki wodnej, tylko kładzie kable, które są dwa razy
tańsze. Nie musi budować 10m2 kotłowni (każdy metr po 2000 zł), kominów
itd. zatem system grzewczy wychodzi mu w cenie wodnego ogrzewania z kotłem
a rachunki, przy odpowiednim ociepleniu (co trudne nie jest) może mieć
praktycznie zerowe -- o ile panele w okresie od wiosny do jesieni wypracują
tyle energii że styknie na ogrzanie w lato potrącając 20% dla operatora
(hint prosument).
> Napisalem ze takie jest pojmowanie. Praktyka jest bardziej kolorowa. Jak
> bateria ma juz te 300-500-1000 ladowan to pracowite sprawdzenie kazdego
> ogniwa i wymiana pojedynczych zaczyna wygladac jak hobby bo te ogniwa
> padna pi*oko rownoczesnie. W perspektywie kolejnych 3-5lat. Czyli
> najpierw mamy 100% dobrych ogniw. Jezdzimy autem te 500 ladowan.
> Niektore zaczynaja padac. Widac mniejszy zasieg. Jezdzimy dalej kolejne
> 500 ladowan. I zasieg mamy 70% pierwotnego. No to zabieramy sie za
> dlubanine. Rozbieramy aku, szukamy kiepskich ogniw. Wymieniamy, zalozmy
> ze bylo to 5%. Fajnie. Ale po kolejnych 200 ladowaniach mamy kolejne
> ogniwa ktore juz sie koncza. I powtarzamy zabawe?
Ale jak już napisałem, jeżdżę 7 letnim elektrykiem, przelot ma 65k,
pojemność baterii mu się zmniejszyła o połowę, ale wspominałem także, że
nie wiadomo jak był używany podczas leasingu, wiadomo że potem głównie stał
4 lata w garażu podpięty do prądu. To ja go zacząłem ostatnio relatywnie
mocno eksploatować. :P Jednak w PL jeżdżą jeszcze 4 samochody z tego
wypustu, w tym jeden wiem że w Łodzi i ma pełny fabryczny zasięg. Ale ten
był dla odiany cyklicznie używany.
Możesz też zerknąć na statystyki Tesli S, auta mają już 5 lat -- okazy
jeżdżące po Norwegii mają spadek pojemności baterii nie większy niż 10%, a
przecież w ich klimacie warunki nie są najłatwiejsze dla baterii. Skądinąd
wiadomo po ostatniej akcji, że Tesla programowo blokuje pojemność baterii,
znacz te są większe niż podaje oficjalna specyfikacja, więc mogą tutaj
także programowo kantować. :P
> To juz nie wyglada na bezobslugowa jazde. Moze jest nieco milsze w
> ogarnieciu niz wymiana walka rozrzadu czy lozysk walu korbowego ale nie
> jest takie jak Jay Leno opisywal.
Praktyka pokazuje że jednak są to bardziej bezobsługowe auta niż
spalinowce. Nawet na stację benzynową nie trza jeździć, znaczy ja nie
muszę. :>
>>> Efekt jest taki ze na ekologiczne elektryki czy panele gawiedz sie nie
>>> rzuca. I ja im sie nie dziwie...
>> W przypadku samochodów się zgadzam, do niedawna w przypadku paneli również.
> I konkludujac. Ja rozumiem ze fajnie miec piec na gaz, grzac sie tanio i
> czysto i wygodnie. Tyle ze rzeczywistosc na to nie pozwala. I nawet
> zakladajac ze nowe domy budujemy "porzadnie bo dla siebie" to zejdzie
> nam 100lat zanim stare brudzace domy wymienimy. Albo przynajmniej 40-50
> zanim instalacje zostana zmodernizowane. I to w przypadku kiedy gaz sie
> oplaci. I to nie wina kowalskiego ze nie chce sie poswiecac dla ogolu
> jak ogol ma go w powazaniu...
Jak już napisałem powyżej, rzeczywistość na to pozwala już dzisiaj (a w
nowych domach od 8-12 lat spokojnie). Nawet stare domy można
termomodernizować i grzać tanio choćby gazem. Trzeba tylko chcieć. Jak
ludzie wolą kupić trzeci albo lepszy samochód, pojechać na wakacje do
Egiptu za 10 klocków, albo nowy TV sobie zafundować za 6 tys. zamiast
ocieplić dom i zmienić ogrzewanie (no bo przecież oni biedni są, a palić
węglem nikt nie broni), to jest taka a nie inna rzeczywistość.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.18 15:52 Myjk
- 08.05.18 16:01 Myjk
- 08.05.18 16:03 Zenek Kapelinder
- 08.05.18 16:06 Janusz
- 08.05.18 16:09 Myjk
- 08.05.18 16:20 Zenek Kapelinder
- 08.05.18 18:38 kk
- 08.05.18 19:33 Shrek
- 08.05.18 19:36 Shrek
- 08.05.18 19:41 Shrek
- 08.05.18 20:06 RadoslawF
- 08.05.18 20:20 mk4
- 08.05.18 20:25 J.F.
- 08.05.18 20:41 Shrek
- 08.05.18 20:46 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=