  • 11. Data: 2010-12-27 11:23:43
    Temat: Re: Czy UPSy z firmy APC ładują aku do 14,4V?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 4CX250,

    Monday, December 27, 2010, 11:58:37 AM, you wrote:

    > Są UPSy które mają jakiś rozbudowany układ ładowania z ustawianym napięciem
    > ale także z ogranicznikiem prądu ale też sa takie w których ładowanie odbywa
    > się czymś na podobieństwo zwykłego LM317 ustawionym peerkiem w zakresie na
    > 13,5-13,8V. W tych pierwszych UPSach co najwyżej akumulatory się szybko
    > zasiarczą gdyż będą wiecznie niedoładowane a w tych drugich LMek wyskoczy z
    > portek.

    W tych drugich nic się nie stanie - działanie takiej "ładowarki" jest
    oparte o normalne ograniczenie prądowe jest realizowane albo na szeregowym
    rezystorze ok. 1R włączonym w układ albo po prostu na wewnętrznym
    ograniczeniu samego układu - zależnym od jego temperatury.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-12-27 11:32:24
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > rezystorze ok. 1R włączonym w układ albo po prostu na wewnętrznym
    > ograniczeniu samego układu - zależnym od jego temperatury.

    Stanie się jak najbardziej. Już wymieniałem w elektromanie takiego LMa co
    własnie z portek wyskoczył po próbach ładowania większego zewnętrznego
    akumulatora.
    Po prostu radiator na nim założony nie wystarcza do odprowadzenia ciepła z
    ładowania większym prądem ponadnorlatywnego akumulatora.

    Marek

  • 13. Data: 2010-12-27 11:39:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-27 12:32, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Po prostu radiator na nim założony nie wystarcza do odprowadzenia ciepła
    > z ładowania większym prądem ponadnorlatywnego akumulatora.
    Raczej bym to określił "ładowania cały czas tym samym prądem" (bo
    ogranicza go ograniczenie prądowe i termiczne", ale przez dłuższy czas.
    Niby taki LM ma zabezpieczenie termiczne, ale długa praca takiego LM z
    ograniczeniem prądu tylko na skutek ograniczenia jego temperatury
    (czasem pracuje bez radiatora w okolicy ~125'C) kończy się jego szybkim
    zniszczeniem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 14. Data: 2010-12-27 11:39:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 11:58, 4CX250 pisze:
> [...]
    > napięciem ale także z ogranicznikiem prądu ale też sa takie w których
    > ładowanie odbywa się czymś na podobieństwo zwykłego LM317 ustawionym
    Czyli ładuje się stałym napięciem? Przy oporach wewnętrznych typowych
    ogniw oznaczałoby to setki amperów.

    > w tych drugich LMek wyskoczy z portek.
    To teraz doczytaj w dokumentacji w którym miejscy umieszcza się rezystor
    pomiarowy...

    Michoo

  • 15. Data: 2010-12-27 11:53:40
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:3...@p...pl,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nastukał:

    > Jeśli je podłączysz poprawnie - nic się nie stanie. Tylko po co dawać
    > wielokrotność akumulatorów, skoro mozna dać po prostu większe?

    aby miesciły się w obudowie, w moim ups 700 jest miejsce na dwa kolejne aku
    7Ah, jednego 17Ah nie wsadzę. stawianie aku obok ups'a lekko tchnie biedą.

    --
    VSS

  • 16. Data: 2010-12-27 12:01:00
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > ograniczeniem prądu tylko na skutek ograniczenia jego temperatury (czasem
    > pracuje bez radiatora w okolicy ~125'C) kończy się jego szybkim

    Tak czy siak wyskoczy :)

    Marek

  • 17. Data: 2010-12-27 12:02:04
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli ładuje się stałym napięciem? Przy oporach wewnętrznych typowych
    > ogniw oznaczałoby to setki amperów.

    Nie.

    Marek

  • 18. Data: 2010-12-27 12:08:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 13:02, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    No to co się stanie LM jeżeli prąd ładowania będzie dokładnie taki sam?
    Musiałby być chyba bardzo kiepsko chłodzony, żeby coś odczuć po
    wydłużonym czasie...

    Michoo

  • 19. Data: 2010-12-27 12:23:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-27 13:08, Michoo pisze:

    > No to co się stanie LM jeżeli prąd ładowania będzie dokładnie taki sam?
    > Musiałby być chyba bardzo kiepsko chłodzony, żeby coś odczuć po
    > wydłużonym czasie...

    On jest przeważnie bardzo kiepsko (wcale?) chłodzony, i ogranicza prąd
    (wyłącza się) z przegrzania, pracuje jak bezpiecznik PTC ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2010-12-27 13:12:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 13:23, BartekK pisze:
    > On jest przeważnie bardzo kiepsko (wcale?) chłodzony, i ogranicza prąd
    > (wyłącza się) z przegrzania, pracuje jak bezpiecznik PTC ;)
    No dobra, zapomniałem, że Chińczycy robią taką jakość jaką importer
    chce. A importer jak może to skąpi w sprzęcie za 500 zł 1 zł na radiator.

    Niemniej przy wstawianiu większego akumulatora można za 5 zł w detalu
    radiatorek kupić ;)

    Michoo