  • 41. Data: 2010-12-27 22:51:12
    Temat: Re: Czy UPSy z firmy APC ładują aku do 14,4V?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    news:8485652.20101227232145@pik-net.pl...

    > Takie warunki nie występuję w UPSach. Natomiast występują w
    > samochodach i jakoś akumulatory wytrzymują długie lata.

    W samochodach akumulator pracuje przez 99% czasu przy
    naładowaniu 100%. Nie rozumiem o czym mówisz...

    > Praca akumulatora w UPSie, to błogie lenistwo w stanie buforowym.
    > I bardziej obawiałbym się zmniejszenia pojemności wynikającego z
    > krystalizacji ołowiu niż zasiarczenia. Ale dobre UPSy co jakiś czas
    > wykonują testowe rozładowanie - wystarczy, żeby akumulator się nie
    > rozleniwił.

    Aku samochodowy NIE JEST przeznaczony do głębokich rozładowań.
    Dlatego produkuje się akumulatory "deep cycle" do zastosowań
    "nierozruchowych" takich jak wózki widłowe czy meleksy...

  • 42. Data: 2010-12-27 23:23:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello BartekK,
    >
    > Monday, December 27, 2010, 8:37:33 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Litości - teraz już idziesz totalnie po bandzie. Twoim zdaniem
    > akumulator żelowy nie jest akumulatorem kwasowo-ołowiowym?
    > Dla akumulatora samochodowego prądy, jakie pobiera UPS to pryszcz.

    czyli co? akumulatory+ups do piwinicy? (wentyalcja tam jest aż za nadto)
    Powodem chęci zastosowania akumulatorów samochodowych jest oczywiście
    cena 2x99zł za 2x34Ah to wypada korzystniej niż prawie 200zł za 2x12Ah
    o ile wiecej energii zużyje taki ups (2x34ah) w porównaniu do zwykłych
    akumulatorków 2x12Ah

    (tak jak już pisałem, w ciagu ostatnich 6 lat, wymieniłem już 2 razy
    akumulatory. padają strasznie szybko(2 lata - znaczna degradacja),
    chociaż te drugie zwłaszcza, były sporadycznie rozładowywane. tak wiec
    aby z niego był pożytek, albo kupie te samochodowe, albo go opchnę bez
    baterii na allegro)

    ToMasz

  • 43. Data: 2010-12-28 00:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    Tuesday, December 28, 2010, 12:23:33 AM, you wrote:

    > czyli co? akumulatory+ups do piwinicy? (wentyalcja tam jest aż za nadto)

    I zapewne chłodniej niż w mieszkaniu. Stała praca zabezpieczy przed
    zawilgoceniem. Dobre warunki.

> [...]
    > cena 2x99zł za 2x34Ah to wypada korzystniej niż prawie 200zł za 2x12Ah
    > o ile wiecej energii zużyje taki ups (2x34ah) w porównaniu do zwykłych

    Nie rozumiem pytania. Chodzi Ci o energię marnowaną na
    samorozładowanie? Nie wiem czy jest sens to liczyć. Zakładając
    samorozładowanie na poziomie 20mA i napięcie buforowe 27.6V masz moc
    niewiele większą niż 0.5W

    > (tak jak już pisałem, w ciagu ostatnich 6 lat, wymieniłem już 2 razy
    > akumulatory. padają strasznie szybko(2 lata - znaczna degradacja),

    Coraz więcej jest podróbek - krótkie płyty i wypełniacze z kawałków
    szkła. Badziewia nie maja nawet połowy pojemności. A w przypadku UPSa
    to krytyczny parametr - akumulator o zbyt małej pojemnosci jest
    strasznie zamęczany. A jak do tego dochodzi jeszcze wysoka
    temperatura, to kaplica.

    > chociaż te drugie zwłaszcza, były sporadycznie rozładowywane. tak
    > wiec aby z niego był pożytek, albo kupie te samochodowe, albo go
    > opchnę bez baterii na allegro)

    Już pisałem - używałem BackUPS400 z akumulatorem samochodowym 72Ah - 3
    godziny pracy dwóch komputerów. A potem 3 doby ładowania. Ale się
    sprawdzało do czasu, gdy przerwy w zasilaniu stały się na tyle
    upierdliwie częste, że musiałem doładowywać akumulator. I w końcu
    zapomniałem odłączyć ładowarkę i wysuszyłem akumulator na amen :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl