eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy LED w reflektorze wytrzyma z H7Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Bambaryla" <b...@o...gof>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
    Date: Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000
    Organization: Bambaryla
    Lines: 84
    Message-ID: <lqf250$jp6$1@node1.news.atman.pl>
    References: <X...@l...net>
    <53c54f97$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <lq473q$63u$1@node1.news.atman.pl>
    <53c64895$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <lq5kjk$jbf$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <lq6qvl$tt1$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <lq6t9f$qd$1@node1.news.atman.pl> <lq75hk$sd3$1@mx1.internetia.pl>
    <lqa3d1$m48$1@node2.news.atman.pl>
    <gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: "Bambaryla" <b...@o...gof>
    NNTP-Posting-Host: ip-91.189.218.106.skyware.pl
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1405815776 20262 91.189.218.106 (20 Jul 2014 00:22:56
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Jul 2014 00:22:56 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:667995
    [ ukryj nagłówki ]


    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 18 Jul 2014 03:13:42 -0000, Bambaryla napisał(a):
    >> Alez nic podobnego... Ktos wreszcie musial to glosno powiedziec.
    >> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
    >> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
    >> swiatla/znaku
    >
    > Zaglowka, kajak ?
    >
    >> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
    >
    > W czasie dnia tez ?
    >
    >> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
    d=245&rowstart=1
    >
    >> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
    >> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi
    >
    > Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
    > odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
    >
    >> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
    >> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
    >
    > To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
    > beda mialy.
    >
    >> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
    >> widoczna w kierunku jazdy.
    >
    > Sama powierzchnia wiele nie daje.
    >
    >> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
    >
    > Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
    > nich".
    >
    > Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
    > Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
    >
    > A tak w ogole
    > http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
    sobie-swiatla,nId,40
    >


    Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
    Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?

    Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
    swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
    na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
    http://tinyurl.com/noslwuc

    Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
    obserwatora. Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
    bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
    oka. Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
    sygnalu przez czlowieka. Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
    skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat, lub na swiatla uzywane
    przez lokomotywy kolejowe widoczne z kilku kilometrow.

    Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
    opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
    swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
    zasada:
    pojazd jedzie - swieci
    pojazd stoi - nie swieci
    dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
    kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
    domysle, mniejsza predkosc zblizania..
    .
    Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze w
    celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
    kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
    plywajacego.
    Warto dodac, ze przepisy te sa caly czas rozwijane i doskonalone w oparciu o
    statystyki wypadkow i kolizji w zegludze.
    http://navruleshandbook.com/AnnexI.html

    --


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: