-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Bambaryla" <b...@o...gof>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy LED w reflektorze wytrzyma z H7
Date: Sun, 20 Jul 2014 00:23:01 -0000
Organization: Bambaryla
Lines: 84
Message-ID: <lqf250$jp6$1@node1.news.atman.pl>
References: <X...@l...net>
<53c54f97$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
<lq473q$63u$1@node1.news.atman.pl>
<53c64895$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<lq5kjk$jbf$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<lq6qvl$tt1$1@node1.news.atman.pl>
<X...@l...net>
<lq6t9f$qd$1@node1.news.atman.pl> <lq75hk$sd3$1@mx1.internetia.pl>
<lqa3d1$m48$1@node2.news.atman.pl>
<gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Bambaryla" <b...@o...gof>
NNTP-Posting-Host: ip-91.189.218.106.skyware.pl
X-Trace: node1.news.atman.pl 1405815776 20262 91.189.218.106 (20 Jul 2014 00:22:56
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Jul 2014 00:22:56 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:667995
[ ukryj nagłówki ]
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:gfvlimyzpxmo.1d7nums65h5r4$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 18 Jul 2014 03:13:42 -0000, Bambaryla napisał(a):
>> Alez nic podobnego... Ktos wreszcie musial to glosno powiedziec.
>> W zegludze juz od ponad wieku, kazdy poruszajacy/stojacy lub wykonujacy
>> rozmaite inne czynnosci obiekt, musi 'nosic' okreslony rodzaj
>> swiatla/znaku
>
> Zaglowka, kajak ?
>
>> i to zaleznie od wielu okolicznosci, np: pogodowych.
>
> W czasie dnia tez ?
>
>> http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_i
d=245&rowstart=1
>
>> Ponad to, swiatla/znaki musza posiadac okreslona wielkosc, umozliwiajaca
>> dostrzezenie ich z okreslonej odleglosci przez innych uczestnikow zegludi
>
> Akurat od wielkosci to nie zalezy. Zalezy od jasnosci z wiekszej
> odleglosci i od jaskrawosci z mniejszej.
>
>> Czekam z niecierpliwoscia czasow, gdy poznikaja te pojebane ledy do jazdy
>> dziennej i gdy obowiazkowe bedzie uzywanie w samochodach swiatel, ktore
>
> To sie szybko nie doczekasz - Unia wymusila i teraz wszystkie nowe je
> beda mialy.
>
>> posiadaja okreslona minimalna powierzchnie swiecaca - ( np: 2 [dm^2] ),
>> widoczna w kierunku jazdy.
>
> Sama powierzchnia wiele nie daje.
>
>> ps: wzrok jak, dotad mam zajebisty...
>
> Chyba nie masz, bo bys pisal "po co te swiatla, swietnie widze bez
> nich".
>
> Musze przyznac ze te ledowe popierdulki czesto prawie niewidoczne sa.
> Ale sa warunki gdy i swiatla mijania sa prawie niewidoczne.
>
> A tak w ogole
> http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-wydrukuj-
sobie-swiatla,nId,40
>
Nie wiem co to jest 'zaglowka' ?
Czy chciales innymi slowy powiedziec 'jacht zaglowy' ?
Niemiej jednak kajak ktorym pewien pan z Wroclawia przeplynal Atlantyk mial
swiatla rozpoznawcze/nawigacyjne i uzywal ich takze w porze dziennej. Inne
na dryfkotwie i inne gdy wioslowal.:
http://tinyurl.com/noslwuc
Powierzchnia decyduje o kacie/sektorze z jakiego swiatlo 'dociera' do oka
obserwatora. Mala powierzchnia swiecaca, chociazby o duzej jaskrawosci moze
bys zupelnie zignorowana, ze wzgledu na skonczona rozdzielczosc ludzkiego
oka. Wraz z moca swiatla sa to czynniki ktore decydyja o postrzeganiu
sygnalu przez czlowieka. Warto popatrzec na wspolczesne sygnalizatory na
skrzyzowaniach i porownac je z tymi z przed lat, lub na swiatla uzywane
przez lokomotywy kolejowe widoczne z kilku kilometrow.
Poza dobrym wzrokiem, istotne jest jeszcze odbieranie okreslonego wrazenia
opisujacego sytuacje na drodze. Poprzednio, gdy nie bylo obowiazku jazdy na
swiatlach w dzien, nie bylo to takie jednoznaczne. Obecnie istnieje prosta
zasada:
pojazd jedzie - swieci
pojazd stoi - nie swieci
dodatkowo biala barwa swiatla, ( oraz moca i powierzchnia reflektorow
kodowany jest kolizyjny kierunek jazdy), czerwona kierunek zgodny - w
domysle, mniejsza predkosc zblizania..
.
Podobne rozwiazania, choc nieco bardziej rozbudowane, stosowano w zegludze w
celu wytworzenia u obserwatora jednoznacznego wrazenia o kierunku ruchu,
kacie kursowym i wielkosci czy konstrukcji obserwowanego obiektu
plywajacego.
Warto dodac, ze przepisy te sa caly czas rozwijane i doskonalone w oparciu o
statystyki wypadkow i kolizji w zegludze.
http://navruleshandbook.com/AnnexI.html
--
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.14 11:22 Mirek
- 20.07.14 12:00 Mirek
- 20.07.14 15:48 J.F.
- 20.07.14 16:11 l...@g...com
- 23.07.14 02:28 Bambaryla
- 23.07.14 03:08 Bambaryla
- 01.08.14 13:29 Waldemar Krzok
- 01.08.14 13:31 Waldemar Krzok
- 01.08.14 16:23 J.F.
- 01.08.14 17:00 J.F.
- 01.08.14 17:10 Marek
- 01.08.14 17:21 J.F.
- 01.08.14 18:31 A.L.
- 01.08.14 18:36 Marek
- 01.08.14 18:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=