  • 1. Data: 2011-05-14 20:59:43
    Temat: Czy ESP, ASR jest istotne? Czujki zmierzchu, deszczu...
    Od: jh <n...@s...com>

    Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej
    miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych? Czy są na tyle
    ważne, żeby do nich dopłacać? To codzienne podróżowanie zdecydowanie
    spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

    I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    - podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się to?

    Jacek

  • 2. Data: 2011-05-14 21:24:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-14 20:59, jh pisze:
    > Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej
    > miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych?

    Mają znaczenie w sytuacji kiedy dojdzie do poślizgu. Pomagają wtedy
    opanować samochód.

    > Czy są na tyle ważne, żeby do nich dopłacać?

    IMO warto, ale pytanie jeszcze ile trzeba dopłacać.

    > To codzienne podróżowanie zdecydowanie
    > spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

    Z takimi rzeczami podobnie jak ze wszystkim innym związanym z
    bezpieczeństwem.
    Większości kierowców takie np. pasy czy poduszki też nigdy się do
    niczego nie przydały, co wcale nie znaczy że są nieprzydatne.

    > I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    > - podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się to?

    Grzane fotele to zimą super sprawa - zwłaszcza w dieslu który wolno się
    nagrzewa.
    O sensie czujnika zmierzchu można mówić tylko w samochodzie który ma
    światła do jazdy dziennej i światła mijania ksenonowe. W innej
    konfiguracji IMO bez sensu.
    Czujnik deszczu mnie denerwuje - wolę sam. Wszystkie które widziałem
    wycierały szybę dużo za późno i za rzadko.

  • 3. Data: 2011-05-14 22:38:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-14 20:59, jh wrote:
    > Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej
    > miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych?

    U mnie w takiej sytuacji ESP daje o sobie znać negatywnie zimą na lodzie
    (szarpanie kołami) i prawie nie działa latem (raz się przydał po
    wjechaniu w mokry zakręt i poczułem że zadziałał). Do wożenia po miescie
    uważam za zbędny.

    > - podgrzewane przednie fotele

    Złośliwi twierdzą że można ugotować jajka na twardo.

    > deszczu

    Czasem głupieje, ale ogólnie jedna manetka mniej w dłuższej drodze i
    nawet działa rozsądnie. Szczególnie fajnie działa jak Cie tir ochlapie -
    wycieraczki szybciej się załaczą na pełną prędkość niż zdążę sięgnąć do
    manetki.

  • 4. Data: 2011-05-14 22:47:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin jh

> [...]
    > ważne, żeby do nich dopłacać? To codzienne podróżowanie zdecydowanie
    > spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

    Zdecydowanie warto to mieć.

    > I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    > - podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się
    > to?

    Ja bym za to nie dopłacił.

  • 5. Data: 2011-05-14 23:03:23
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 14-05-2011 o 21:24:27 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

    >Czujnik deszczu mnie denerwuje - wolę sam. Wszystkie które widziałem
    > wycierały szybę dużo za późno i za rzadko.

    To ja mam jakiś popsuty, wyciera za często, szczególnie jak jest mała
    ilość wody.

  • 6. Data: 2011-05-15 00:39:12
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-05-14 22:47, to pisze:

    > Ja bym za to nie dopłacił.

    to pojeździj wózkiem wewto wyposazonym ;)

  • 7. Data: 2011-05-15 11:02:58
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > To ja mam jakiś popsuty, wyciera za często, szczególnie jak jest mała
    > ilość wody.

    A ja jak miałem bez podkładki żelowej to wycierał rzadko, po instalacji
    podkładki wycierał za często i w końcu po instalacji nowych wycieraczek jest
    OK.

  • 8. Data: 2011-05-15 11:56:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    >W dniu 2011-05-14 20:59, jh pisze:
    > Czujnik deszczu mnie denerwuje - wolę sam. Wszystkie które widziałem
    > wycierały szybę dużo za późno i za rzadko.

    bo czujnika deszczu nie używa sie mająg go włączonego cały czas.
    Jak jest sucho to masz wyłaczone wycieraczki. Jak popada to włączasz
    wycieraczki, a jak już pada przez chwile i szyba jest dobrze umyta to
    włączasz automat, ktory dostosowuje prędkość wycierania do aktualnego
    zachlapania szyby - takie bardziej inteligentne czasówki.
    Używanie automatu jako urządzenia, które zarządza działaniem wycieraczek
    cały czas jest pomyłką, zwlaszcza, ze automat nie potrafi uruchomić
    spryskiwacza w razie potrzeby.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2011-05-15 15:18:35
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej
    > miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych? Czy są na tyle
    > ważne, żeby do nich dopłacać?

    Bo ja wiem....
    Ja tam zadnych kontroli trakcji nie mam, a jakos auto dobrze jezdzi,
    nawet jak sie gazu nie oszczędza ;)

> [...]
    > - podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się to?

    Z wszystkich 'bajerów' z poprzednich aut najbardziej brakuje mi czujnika
    deszczu. Bez całej reszty da sie życ :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 10. Data: 2011-05-15 15:54:58
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Czujnik deszczu mnie denerwuje - wolę sam. Wszystkie które widziałem
    > wycierały szybę dużo za późno i za rzadko.

    W mojej Vectrze działa super, może dlatego, że jest jeszcze mozliwośc
    ustawienia kilku poziomów czułości.