  • 11. Data: 2011-05-16 02:56:53
    Temat: Re: Czy ESP, ASR jest istotne? Czujki zmierzchu, deszczu...
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    jh <n...@s...com> napisał(a):

    > Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej
    > miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych? Czy są na tyle
    > ważne, żeby do nich dopłacać? To codzienne podróżowanie zdecydowanie
    > spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

    W codziennej jeździe nie ma to znaczenia, będzie miało jak się okaże
    że trzeba coś niecodziennego na drodze zrobić, albo już się zrobiło
    i trzeba z tego jakoś cało wyjść.

    W zimie może mieć, tylko cholera wie w jakim aucie jak to zrobili.
    Przy mocach ponad 100 koni na tonę ASR potrzebny.

    > I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    > - podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się to?

    czujnik świateł - bez znaczenia bo i tak włączone mają być,

    czujnik deszcz - dobre.

    fotele, jak skóra to ważne, welur bez znaczenia (chyba że auto
    się długo grzeje) - tu nie mam dużych doświadczeń

    pozdrawiam.

  • 12. Data: 2011-05-16 07:05:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-05-15 15:54, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    Ja też sobie chwalę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 13. Data: 2011-05-16 07:09:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-05-14 20:59, *jh* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > ważne, żeby do nich dopłacać? To codzienne podróżowanie zdecydowanie
    > spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

    99,99% czasu zbędne, ale czasem się przydaje. Mi na przykład bardzo się
    przydało ESP jak wracałem 3 maja DK1 od Piotrkowa do Częstochowy, co
    zmiana pasa to migała kontrolka - pewnie dlatego, że na letnich wracałem :)

    > I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    > - podgrzewane przednie fotele,
    Bardzo przydatne - żałuję, że w nowym wózku tego nie będzie :(

    > czujnik zmierzchu,
    Może być przydatne, ale bym nie dopłacił specjalnie za to (w pakiecie to
    co innego)

    > deszczu. Sprawdza się to?
    Bardzo się przyzwyczaiłem - moim zdaniem warto.

  • 14. Data: 2011-05-16 09:39:10
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-15 11:02, Agent pisze:

    > Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > A ja jak miałem bez podkładki żelowej to wycierał rzadko, po instalacji
    > podkładki wycierał za często i w końcu po instalacji nowych wycieraczek
    > jest OK.

    Co to jest ta podkładka żelowa?

    A.

  • 15. Data: 2011-05-16 15:09:39
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Bardzo przydatne - żałuję, że w nowym wózku tego nie będzie :(

    W obu moich samochodach mam podgrzewane fotele. W jednym welur, w drugim
    skora. W obu uzylem moze ze 2 razy, zeby sprawdzic czy dziala. Najzimniej
    jest w momencie jak sie siada, a potem to juz musztarda po obiedzie. Fajne
    by to bylo, gdyby sie podgrzewanie wlaczalo np. w momencie otwarcia drzwi,
    po paru sekundach fotel byl nagrzany i w momencie siadania juz bylo cieplo.
    A tak jak to dziala to dla mnie raczej nieuzyteczy bajer.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 16. Data: 2011-05-16 15:12:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 14 May 2011 23:03:23 +0200, MM napisał(a):

    > To ja mam jakiś popsuty, wyciera za często, szczególnie jak jest mała
    > ilość wody.

    W Citroenie/Peugeocie czułość czujnika deszczu jest regulowana, ma 15
    stopni do ustawienia. Niestety, z poziomu Lexii/Planet 2000.
    Podejrzewam, że w innych autach również.

    Aha - nie warto zmieniać ustawień tak od razu, bo czasem okazuje się, że
    nieprawidłowe ustawienie w jednej sytuacji działa idealnie w innej. Mój
    czujnik jest "nadgorliwy" w mieście, za to działa idealnie na autostradzie.
    Brudna szyba również zakłóca działanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2011-05-16 16:42:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-14, jh <n...@s...com> wrote:
> [...]
    > ważne, żeby do nich dopłacać? To codzienne podróżowanie zdecydowanie
    > spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

    Można żyć bez tego, mogą Ci kiedyś tyłek uratować. Czy warto? Nikt Ci
    nie wyceniu Twojego bezpieczeństwa.

    > I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    > - podgrzewane przednie fotele,

    Zdecydowanie, przy skórzanej tapicerce bądź dieslu obowiązkowo.

    > czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się to?

    Mi i kumplom z pokoju nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 18. Data: 2011-05-16 17:03:33
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-14 20:59, jh pisze:
    > Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej
    > miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych?

    ESP to tak sobie IMO, ale ASR czyli zmniejszenie momentu na kołach przy
    przyśpieszaniu w dieslach które mają tego momentu nadmiar się przydaje -
    no i chyba oszczędza troche opony.

    > I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej
    > - podgrzewane przednie fotele,

    Jak skóra to bardzo się przydaje, jak welur to zdecydowanie mniej.

    Tyle że jak masz skórę i dziecko siedzi z tyłu nie na foteliku tylko
    bezpośrednio na siedzeniu to wiesz... Tobie będzie fajnie (bo to
    zazwyczaj jest opcja na przednie fotele) a dziecku zdecydowanie mniej :-)

    > czujnik zmierzchu,

    IMO jest wygodny, tyle że odzwyczaja od samodzielnego włączania świateł.

    > deszczu.

    Całkiem fajnie, jak ustawiony na odpowiedni próg czułości.

    KJ

  • 19. Data: 2011-05-19 12:38:02
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > W Citroenie/Peugeocie czułość czujnika deszczu jest regulowana, ma 15
    > stopni do ustawienia. Niestety, z poziomu Lexii/Planet 2000.
    > Podejrzewam, że w innych autach również.

    W Civicu pokrętłem na manetce i sprawdza się świetnie.

    wit

  • 20. Data: 2011-05-19 14:57:06
    Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > czujnik świateł - bez znaczenia bo i tak włączone mają być,
    troche nie prawda, bo jak juz ktos pisal - to sie przydaje przy automatycznych
    swiatlach. Wtedy auto samo przelaczy miedzy dziennymi a mijania, lub jesli
    dziala caly czas na mijania to samo przelaczy z trybu dziennego na nocny (inne
    podswietlenie deski, inne dzialanie dlugich).
    U mnie wg instrukcji jest ficzer ze swiatla wlacza sie o zmierzchu lub gdy
    wycieraczki chodza na maxa (chyba polaczone z czujnikiem wycieraczek?). Ale
    nie mam jak sprawdzic bo to by dzialalo przy wylaczonych swiatlach, a ja mam
    na stale.

    > czujnik deszcz - dobre.
    fajna rzecz, ale jak pisali inni, jesli nie masz regulacji jako kierowca, to
    ustawienia moga sie nie zawsze sprawdzac w kazdej sytuacji. Zawsze mozna
    wylaczyc, wiec lepiej miec niz nie miec.

    Generalnie oba powyzsze to umilacze, ale w mlodszych autach dosc czesto
    stosowane. Da sie bez tego zyc.

    W kwestii bezpieczenstwa, systemy dziwne rowniez lepiej miec niz nie miec. Ale
    w miescie to przydaja sie tak sobie. Kwestia jakie to miasto, jakie predkosci
    i zagrozenia.

    I ogolnie jakie auto, jakos nie doczytalem czy to jest pytanie o nowe auto (co
    wybrac jako opcje) czy raczej pytanie pod katem co kupic uzywanego i czy
    szukac na sile wersji z bajerami (pewnie tez troche drozej, lub ciezej do
    dostania).

    Podgrzewane fotele to stanowczo bajer, wprawdzie temat zawozenia dzieci do
    szkoly zimnym autem jest konkretnym problemem, ale tutaj bardziej sprawdza sie
    przykrycie na noc kocem fotelikow czy siedzen, wtedy po zdjeciu koca nie sa
    takie lodowate. POd tym katem bardziej skupilbym sie na problemie
    benzyna-diesel pod katem czasu ugrzewania wnetrza.