  • 111. Data: 2016-01-18 22:45:43
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dupek Żołędas wrote:

    > Rozumiem, że O'Pajak wytwarza sądy (pisownia zamierzona) kosmiczne, a
    > także inne przy czym robi to od A do Z przy czym głównie G ?

    Sądy wytwarza Centrum Bajań Komicznych PAN.

    Piotr

  • 112. Data: 2016-01-18 22:55:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Sądy wytwarza Centrum Bajań Komicznych PAN.

    Teraz podobno ma się tym zająć pan Zbyszek.

    Jarek

    --
    Są tacy -- to nie żart,
    dla których jesteś wart

  • 113. Data: 2016-01-18 23:02:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-18 o 22:34, Mirek pisze:

    > Podróbki czego?

    > Nie spotkałem się.

    Poczytaj wymienionego Vonneguta.

    > Natomiast chińskie to były wtedy ołówki i zabawki.

    To było dużo później.

    P.P.

  • 114. Data: 2016-01-18 23:11:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > To było dużo później.

    Najstarsza chińska rzecz jaką pamiętam jeszcze z dzieciństwa, to mały
    bawełniany ręcznik. Pochodził z początku lat sześćdziesiątych, a może
    nawet z końca pięćdziesiątych. Był na nim napis (w ichnim języku)
    opisujący kraj pochodzenina. Był to zresztą bardzo porządny ręcznik.

    Jarek

    --
    Z Chin pochodzi, skąd przed laty
    Przybył w puszce od herbaty,

  • 115. Data: 2016-01-18 23:11:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Pierwsza sprawa - uzywaja wlasnych ASIC, to sobie robia jakie chca :-)

    Pewnie tak, zresztą, co mnie to, co tam siedzi, ważne, że działa i rok
    baterie trzymają, co ok. pół minuty wynosil na 433 MHz, a więc w miejscu, za
    każde użycie którego, gotów jestem mu paluszkiem pogrozić, bo to moje pasmo
    :P Ale, próbowałem nasłuchiwać, problem jest nikły, marginalny.

    > Mam watpliwosci czy sie te serie czymkolwiek roznily.
    > Byc moze zmierzyli "zwyklego TTL" w szerszym zakresie temperatur, spisali
    > parametry, zapisali w katalogu, po czym testowali wyprodukowana partie czy
    > nadrukowac 5400 czy 7400.

    Nie myślisz chyba, że Pan Zenek osobiście mroził to w mieszaninie solnej
    (wiem, odizolować trzeba), a potem w pasteryzatorze od mleka i ręcznie
    spisywał?
    Ja niby mógłbym, ale to przy jakiejś niewielkiej produkcji. Myślisz, że
    każdy produkt w serii był indywidualnie, chocby nawet przez automat,
    mierzony pod kątem, czy trzyma parametry, czy nie?

    > Jak klient nie zylowal parametrow, to i mu i zwykle 74 dzialalo w niskiej
    > temperaturze.
    > A jak zylowal ... w zaleznosci od zamowien mogli i lepszej partii napisac
    > 74 ...
    >
    > Byc moze byla jakas roznica w materiale obudow, bywaly scalaki w obudowie
    > naprawde fikusnej.

    Zwłaszcza ruskie wersje tychże, gdzie jasnobrązowy, sraczkowaty znaczy się
    kolor, to jeszcze mały pikuś, niektóre były tak ślicznie zalane jakąś masą,
    że wyglądały jak ciupciane w szopie przez Szwagra i Zięcia ęt Kompany, oraz
    wypychane w świat. Ale jak parametry trzymały i nie odchylały się nadto
    rozmiarem, to nie zgłaszam sprzeciwu.

    > No i TTL do oszczednych nie naleza, po paru minutach pracy beda mialy
    > mialy poprawna temperature ...

    No, wiadomo, to i się odmianę L stosowało, jeszcze z literką S, posiadacze
    stacji 1541 od Commodore znają pewnie problem, że się lubi przebijać 74LS14
    na wejściu magistrali szeregowej, można zwykły TTL, ale wtedy grozi to
    przeciążeniem pozostałych elementów magistrali, podobno.
    Co do mojego wynosiku termometru, to on co ok. 30 sekund króciutko miga
    diodką i przekazuje do bazy wynik pomiaru. Nie zdąży się rozgrzać. Nawet
    jeśli ma TTL w środku. Trochę się bałem, że poniżej dyszki wymięknie, ale
    do -19.5 działał bez pudła.

    --
    Zaptaszyło, czy nie?

    ---
    Avast.

  • 116. Data: 2016-01-18 23:19:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 18 Jan 2016 19:34:51 +0100 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >W 1958 roku nie było magnetowidów.

    Były. Co prawda od zaledwie dwóch lat i nie konsumenckie, ale były.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Quadruplex_videotape#H
    istory
    To tak tylko dla ścisłości.

  • 117. Data: 2016-01-18 23:26:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Były. Co prawda od zaledwie dwóch lat i nie konsumenckie, ale były.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Quadruplex_videotape#H
    istory
    > To tak tylko dla ścisłości.

    To ja wiem, że tak w ogólności były. Tym razem chodziło jednak o takie
    do zalewania rynku.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2016-01-18 23:35:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeśli ma TTL w środku. Trochę się bałem, że poniżej dyszki wymięknie, ale

    Zaptaszyło!

    Sześć!

    Opanuj sie kolego, bo mi się niedługo magazynek skończy!

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 119. Data: 2016-01-19 10:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >nawet z końca pięćdziesiątych. Był na nim napis (w ichnim języku)
    >opisujący kraj pochodzenina. Był to zresztą bardzo porządny ręcznik.

    Termosy jeszcze byly chinskie.
    Tez bardzo porzadne.

    Swoja droga ciekawe - krajowy przemysl nie potrafil, srebra zalowal,
    czy proznie mial kiepska ?

    J.

  • 120. Data: 2016-01-19 10:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Pamiętam dobrze arcydzieła polskiej myśli technicznej. Dlatego wolę
    >te skręcane.

    IMO - nie byly az takie zle.
    Ale swiat poszedl dalej i technika uciekla.

    >8051 na sterydach. :-)

    No nie, w Zielonej jest ta firma ... ADB, pod Wroclawiem Technisat -
    ktos tam potrafi dekoder oprogramowac, a moze nawet i kosc dekodera
    zsyntezowac ...

    J.