  • Data: 2013-03-16 23:41:15
    Temat: Re: Czy Camera Raw występuje w różnych wariantach?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > na 11tej stronie pod suwakiem exposure. Opcja służy do automatycznego
    > maskowania wypalonych pikseli. Nie widziałem czegoś takiego.

    Wiele aparatów ma to wbudowane, można to zrobić też z RAWem. Po prostu,
    niektóre piksele świecą same z siebie, trzeba je wymaskować i wypełnić
    średnią z ich otoczenia.
    Podobnie, mogą być zawsze ciemne albo jeszcze inne.

    Można np. zrobić czarne zdjęcie przy dużym ISO i czasie, wtedy od razu
    widać białe piksele (one nie muszą być zresztą całkiem zepsute).
    Podobnie robi się, albo robiło się kalibrację, takżę np. przy
    "winietowaniu".
    --
    Krzysztof Halasa