  • Data: 2013-03-18 00:20:18
    Temat: Re: Czy Camera Raw występuje w różnych wariantach?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-17 20:40, Marek pisze:
    > Gdzie? Jak ? :-) Chyba nie spot remowal? To narzędzie w Camera Raw jest
    > beznadziejne. Tylko w szczególnych sytuacjach ma zastosowanie.

    W polskim ''światła'', nie wiem jak to zwą w angielskim. Oczywiście jest
    to sprzężone z ''białe'', ''ekspozycja'' i ''przejrzystość''.

    > Mówimy o przepaleniu w 2 kanałach i gdy w trzecim jest wszystko ok? Nie
    > widziałem miksowania kanałów w Camera Raw :(

    Nie ma, to działa ''samo''.

    > A tak na marginesie - może będziesz wiedział w czym rzecz. Balans bieli
    > w trybie "as shot" jest różny w różnych programach. Programy pokazują
    > inną temperaturę i "tint". Sądziłem, że te dane osadzone są w pliku
    > graficznym a więc wszystkie aplikacje nie powinny wnosić własnych wizji
    > w tym trybie. Czy to normalka?

    Tak, bo to żadna tam wartość bezwzględna, a interpretacja według
    lokalnie ustalonego punktu odniesienia.

    Jak dla mnie, nowy acr/lightroom jest najlepszym interpretatorem rawów
    na rynku. Brakuje tylko regulacji promieni zasięgu działań, zwłaszcza
    ''przejrzystości'' i tę jasność niepotrzebnie wywalili. No i interfejs
    wciąż sztywny, marnuje się pełno miejsca, a można by wsadzić tam część
    użytecznych zakładek zamiast klikać po nich co chwilę.

    --
    pozdrawia Adam
    /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../