  • Data: 2013-03-17 19:49:32
    Temat: Re: Czy Camera Raw występuje w różnych wariantach?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-17 19:31, Marek pisze:
    > Odzyskiwanie nie działało tak, że starało się z przepaleń coś wydobyć
    > lecz analizowało obraz wokół i uzupełniało fragmenty nieistniejące.
    > Autor książki, którą cytowałem twierdzi, że była to jedna z najczęściej
    > używanych opcji przez niego w pracy zawodowej.

    To była interpolacja krzywych zamkniętych, program analizował ''białe''
    plamy i domalowywał gradient wedle tego, co miał na obszarach
    granicznych. Oczywiście to jest fantazja, a nie odzysk danych, ale
    wygląda dobrze (zamiast nienaturalnego białego kółka w kształcie słońca
    mamy coś, co nie ma granic i ma sprawiać wrażenie, że mocno świeci).
    Obecnie działa to nadal, tylko lepiej.
    Jest jeszcze inny rodzaj odzysku - gdy brak jednego bądź dwóch kanałów.
    Wtedy mamy dane luminancji, a kolor opracowuje się jak wyżej. Mogą wyjść
    przekłamania, ale w praktyce jest znacznie lepiej niż gdyby to tak zostawić.

    --
    pozdrawia Adam
    /być dziś trendy to nie być trendy dlatego mój dentysta jest szczerbaty/