-
31. Data: 2011-10-19 18:20:15
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:j7mjul$s2n$20@node2.news.atman.pl...
> On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:
>>
>> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chce ryzykowaa wymiany
>> uszczelki g3owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi3, ?e tak powinno bya
>> bo
>> fabryka tak przewidzia3a.
>> Jak pisa3em poni?ej ca3y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
>> 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz?
>> by
>> zapewnia optymaln? prace silnika.
>>
> No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
> faszyzmu ;-)
http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperat
ura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyb
y konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma.
Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy
105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne.
Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć
bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki
-
32. Data: 2011-10-19 18:32:49
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:j7mkde$ulj$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:
>
>> Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
>> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by?
>> bo
>> fabryka tak przewidzia?a.
>
> Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?
Pytałem konkretnie czy moje obiawy świadczą o uszkodzeniu czujnika. Ze
wzgłędu na wiek auta i jego niepewną historie obiawiam się, że (jak mawia
znajomy mechanik) "setki rąk grzebały pod maską". Stąd podejżenie o błedach
i skrótach w instalacji. Prosiłem także o dopasowanie czujnika.
Nie pytałem czy 105*C to dobrze czy źle, bo mam swoją opinię na ten temat.
>> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
>> 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz?
>> by
>> zapewni? optymaln? prac? silnika.
>
> http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jp
g/
> No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.
To miało coś wnieść do dyskusji czy chciałeś być zabawny?
-
33. Data: 2011-10-19 18:33:02
Temat: Re: Czujnik wody
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-10-19 10:29, DoQ pisze:
> W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów:
>> - wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C
>> - wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
>> - wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C
>
> A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C.
Patrzysz na nie ten element.
Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich
parametrach jak pisałem wyżej.
Ten o którym mówisz, to jakiś dodatkowy czujnik - może być że od
zapalania lampki ostrzegawczej o temperaturze.
Natomiast niewykluczone że ktoś wymieniając kiedyś termowyłącznik
popełnił podobny błąd.
-
34. Data: 2011-10-19 18:36:15
Temat: Re: Czujnik wody
Od: to <t...@x...abc>
begin DoQ
> Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
> ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez
> klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?
Nie zaszkodzi, jak da trochę zimniejszy, może nawet moc trochę wzrośnie
(o ile ecu umie się zaadoptować).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
35. Data: 2011-10-19 18:43:58
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j7mnv2$8mg$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
>> U?ytkownik "DoQ"<p...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
>> news:j7mj6s$i9a$1@mx1.internetia.pl...
>>> W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
>>>
>>>> Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
>>>> Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
>>>> 110*C
>>>> za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
>>>> Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
>>>> Najcz?ciej
>>>> poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.
>>>
>>> Cz?owieku, fabryka przewidzia?a dwa czujniki do twojego silnika.
>>> Jeden ma pr?g 110stopni dla wersji z klim?, drugi 118 stopni dla wersji
>>> bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo?esz mnie o?wieci??
>>
>> Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
>> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by?
>> bo
>> fabryka tak przewidzia?a.
>> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
>> 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz?
>> by
>> zapewni? optymaln? prac? silnika.
>>
>>
>
> Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma
> się włączać wiatrak bo to nie to samo!
> Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach
> ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.
Zakres pracy termostatu jest dużo niższy niż wentylatora. Przykładowo
termostat zaczyna się otwierać przy 85, a pełne otwarcie ma przy 100
stopniach. Jeśli mój wentyaltor ma zakres pracy 105-110 to w 2'godzinnym
korku to właśnie od pracy wentylatora zależy temperatura pracy silnika.
> Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak
> naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i
> jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków
> zaradczych i oleju xW50 xW60
Nie twierdzę, że mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, że musi
być monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, że poprostu się boję bo
w każdym innym samochodzie, który do tej pory posiadałem 105*C to już
naprawde szczyty.
-
36. Data: 2011-10-19 18:47:29
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j7msl3$ol4$1@news.onet.pl...
>> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
>> uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być
>> bo fabryka tak przewidziała.
>
> Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze
> teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?
Nie. Obawiam się, że w ciągu tych 14 lat trafił się ktoś kto zaglądną pod
maskę i stwierdził, że to można ominąć - mały skrócik w instalacji i będzie
dobrze.
-
37. Data: 2011-10-19 18:48:55
Temat: Re: Czujnik wody
Od: to <t...@x...abc>
begin Rafal
> Nie twierdze, ?e mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, ?e
> musi byae monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, ?e poprostu
> sie boje bo w ka?dym innym samochodzie, który do tej pory posiada?em
> 105*C to ju? naprawde szczyty.
Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika
w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osiągi.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
38. Data: 2011-10-19 18:54:28
Temat: Re: Czujnik wody
Od: to <t...@x...abc>
begin DoQ
> Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
> ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez
> klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?
Ale czasy, gdy silnik projektowano tylko z myślą o trwałości i osiągach
(w jakichś tam proporcjach) już dawno minęły.
Teraz doszły normy czystości spalin, normy badania zużycia paliwa (jakieś
dzikie) itp. więc produkt finalny jest w wielu miejscach nieoptymalny.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
39. Data: 2011-10-19 19:02:17
Temat: Re: Czujnik wody
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-10-19 15:22, Rafal pisze:
> Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania.
> Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C
> za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.
I słusznie - termostat u Ciebie powinien otwierać się przy 83C, czyli
temperatura pracy w normalnych warunkach powinna być nieco powyżej tej
temperatury.
Będzie to pewnie około 90C.
Najpóźniej przy 97C powinien już pracować wentylator - dokładne progi
podałem Ci w innym poście.
I słusznie że szukasz przyczyny, bo nie wiesz co padło - jak przy
obecnych temperaturach masz przy normalnej eksploatacji silnika 110C, to
latem równie dobrze możesz mieć jeszcze więcej.
-
40. Data: 2011-10-19 19:08:43
Temat: Re: Czujnik wody
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 19-10-2011 18:32, Rafal pisze:
> Pyta?em konkretnie czy moje obiawy ?wiadcz? o uszkodzeniu czujnika. Ze
> wzg??du na wiek auta i jego niepewn? historie obiawiam si?, ?e (jak mawia
> znajomy mechanik) "setki r?k grzeba?y pod mask?". St?d podej?enie o b?edach
> i skr?tach w instalacji. Prosi?em tak?e o dopasowanie czujnika.
> Nie pyta?em czy 105*C to dobrze czy ?le, bo mam swoj? opini? na ten temat.
Odpowiedź dostałeś w moim pierwszym poście - idz do ASO, wytypują ci
czujnik/i i za 80PLN będziesz miał spokojną głowę. Ty jednak wolisz
odstawiać rzeźby bo coś ci się zdaje.
>> http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jp
g/
>> No c?, wida? te g?upie francuzy nie umiej? konstruowa? silnik?w.
> To mia?o co? wnie?? do dyskusji czy chcia?e? by? zabawny?
A co cię tak uraziło w w/w linku? Dostałeś rozwiązanie na tacy i jeszcze
ci nie pasuje?
Pozdrawiam
Paweł