eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzujnik wody
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 31. Data: 2011-10-19 18:20:15
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j7mjul$s2n$20@node2.news.atman.pl...
    > On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:
    >>
    >> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chce ryzykowaa wymiany
    >> uszczelki g3owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi3, ?e tak powinno bya
    >> bo
    >> fabryka tak przewidzia3a.
    >> Jak pisa3em poni?ej ca3y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
    >> 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz?
    >> by
    >> zapewnia optymaln? prace silnika.
    >>
    > No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
    > faszyzmu ;-)

    http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperat
    ura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyb
    y konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma.
    Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy
    105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne.
    Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć
    bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki


  • 32. Data: 2011-10-19 18:32:49
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>


    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j7mkde$ulj$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:
    >
    >> Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
    >> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by?
    >> bo
    >> fabryka tak przewidzia?a.
    >
    > Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?

    Pytałem konkretnie czy moje obiawy świadczą o uszkodzeniu czujnika. Ze
    wzgłędu na wiek auta i jego niepewną historie obiawiam się, że (jak mawia
    znajomy mechanik) "setki rąk grzebały pod maską". Stąd podejżenie o błedach
    i skrótach w instalacji. Prosiłem także o dopasowanie czujnika.
    Nie pytałem czy 105*C to dobrze czy źle, bo mam swoją opinię na ten temat.

    >> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
    >> 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz?
    >> by
    >> zapewni? optymaln? prac? silnika.
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jp
    g/
    > No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.

    To miało coś wnieść do dyskusji czy chciałeś być zabawny?



  • 33. Data: 2011-10-19 18:33:02
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-19 10:29, DoQ pisze:
    > W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów:
    >> - wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C
    >> - wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
    >> - wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C
    >
    > A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C.

    Patrzysz na nie ten element.
    Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich
    parametrach jak pisałem wyżej.

    Ten o którym mówisz, to jakiś dodatkowy czujnik - może być że od
    zapalania lampki ostrzegawczej o temperaturze.

    Natomiast niewykluczone że ktoś wymieniając kiedyś termowyłącznik
    popełnił podobny błąd.


  • 34. Data: 2011-10-19 18:36:15
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
    > ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez
    > klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

    Nie zaszkodzi, jak da trochę zimniejszy, może nawet moc trochę wzrośnie
    (o ile ecu umie się zaadoptować).

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 35. Data: 2011-10-19 18:43:58
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>


    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j7mnv2$8mg$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
    >> U?ytkownik "DoQ"<p...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    >> news:j7mj6s$i9a$1@mx1.internetia.pl...
    >>> W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
    >>>
    >>>> Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
    >>>> Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
    >>>> 110*C
    >>>> za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
    >>>> Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
    >>>> Najcz?ciej
    >>>> poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.
    >>>
    >>> Cz?owieku, fabryka przewidzia?a dwa czujniki do twojego silnika.
    >>> Jeden ma pr?g 110stopni dla wersji z klim?, drugi 118 stopni dla wersji
    >>> bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo?esz mnie o?wieci??
    >>
    >> Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
    >> uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by?
    >> bo
    >> fabryka tak przewidzia?a.
    >> Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
    >> 105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz?
    >> by
    >> zapewni? optymaln? prac? silnika.
    >>
    >>
    >
    > Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma
    > się włączać wiatrak bo to nie to samo!
    > Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach
    > ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.

    Zakres pracy termostatu jest dużo niższy niż wentylatora. Przykładowo
    termostat zaczyna się otwierać przy 85, a pełne otwarcie ma przy 100
    stopniach. Jeśli mój wentyaltor ma zakres pracy 105-110 to w 2'godzinnym
    korku to właśnie od pracy wentylatora zależy temperatura pracy silnika.

    > Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak
    > naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i
    > jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków
    > zaradczych i oleju xW50 xW60

    Nie twierdzę, że mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, że musi
    być monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, że poprostu się boję bo
    w każdym innym samochodzie, który do tej pory posiadałem 105*C to już
    naprawde szczyty.



  • 36. Data: 2011-10-19 18:47:29
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>


    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j7msl3$ol4$1@news.onet.pl...
    >> Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany
    >> uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być
    >> bo fabryka tak przewidziała.
    >
    > Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze
    > teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?

    Nie. Obawiam się, że w ciągu tych 14 lat trafił się ktoś kto zaglądną pod
    maskę i stwierdził, że to można ominąć - mały skrócik w instalacji i będzie
    dobrze.



  • 37. Data: 2011-10-19 18:48:55
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Rafal

    > Nie twierdze, ?e mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, ?e
    > musi byae monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, ?e poprostu
    > sie boje bo w ka?dym innym samochodzie, który do tej pory posiada?em
    > 105*C to ju? naprawde szczyty.

    Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika
    w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osiągi.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 38. Data: 2011-10-19 18:54:28
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
    > ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez
    > klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

    Ale czasy, gdy silnik projektowano tylko z myślą o trwałości i osiągach
    (w jakichś tam proporcjach) już dawno minęły.

    Teraz doszły normy czystości spalin, normy badania zużycia paliwa (jakieś
    dzikie) itp. więc produkt finalny jest w wielu miejscach nieoptymalny.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 39. Data: 2011-10-19 19:02:17
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-19 15:22, Rafal pisze:

    > Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania.
    > Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C
    > za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.

    I słusznie - termostat u Ciebie powinien otwierać się przy 83C, czyli
    temperatura pracy w normalnych warunkach powinna być nieco powyżej tej
    temperatury.
    Będzie to pewnie około 90C.
    Najpóźniej przy 97C powinien już pracować wentylator - dokładne progi
    podałem Ci w innym poście.

    I słusznie że szukasz przyczyny, bo nie wiesz co padło - jak przy
    obecnych temperaturach masz przy normalnej eksploatacji silnika 110C, to
    latem równie dobrze możesz mieć jeszcze więcej.


  • 40. Data: 2011-10-19 19:08:43
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-10-2011 18:32, Rafal pisze:
    > Pyta?em konkretnie czy moje obiawy ?wiadcz? o uszkodzeniu czujnika. Ze
    > wzg??du na wiek auta i jego niepewn? historie obiawiam si?, ?e (jak mawia
    > znajomy mechanik) "setki r?k grzeba?y pod mask?". St?d podej?enie o b?edach
    > i skr?tach w instalacji. Prosi?em tak?e o dopasowanie czujnika.
    > Nie pyta?em czy 105*C to dobrze czy ?le, bo mam swoj? opini? na ten temat.

    Odpowiedź dostałeś w moim pierwszym poście - idz do ASO, wytypują ci
    czujnik/i i za 80PLN będziesz miał spokojną głowę. Ty jednak wolisz
    odstawiać rzeźby bo coś ci się zdaje.
    >> http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jp
    g/
    >> No c?, wida? te g?upie francuzy nie umiej? konstruowa? silnik?w.
    > To mia?o co? wnie?? do dyskusji czy chcia?e? by? zabawny?

    A co cię tak uraziło w w/w linku? Dostałeś rozwiązanie na tacy i jeszcze
    ci nie pasuje?

    Pozdrawiam
    Paweł

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: