-
11. Data: 2011-10-19 12:34:47
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości
news:4e9e89a7$0$5811$65785112@news.neostrada.pl...
>Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.
Może być nawet i woda. Układ pracuje pod ciśnieniem więc temperatura wrzenia
czystej H2O podnosi się i nie wrze ona nawet w ekstremalnych warunkach
pracy - zwykle do 120 st. C.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
-
12. Data: 2011-10-19 13:29:41
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "PM" <x...@w...pl>
e nie spojrzałem na fotke od twórcy wątku
cofam wszystko.
-
13. Data: 2011-10-19 15:16:00
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j7kof6$c10$2@news.onet.pl...
>W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
>> Witam!
>> Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw?d i za??cza wentylator w
>> Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M?j robi to przy ~105*C czyli troch? za
>> p?no.
>> Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
>> instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie
>> zamyka?
>> obw?d przy ~90*C.
>> St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
>> kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
>> http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/
75/1868657532
>>
>> Pozdrawiam!
>> Rafa?
>>
>>
>
> Nie wiem jak to tam dokładnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu
> pojazdach spotykałem się że czujniki od wentylatora zamykały obwód przy ca
> 120*C
W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, więc nie sądze.
-
14. Data: 2011-10-19 15:21:17
Temat: Re: Czujnik wody
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 19-10-2011 15:16, Rafal pisze:
>> Nie wiem jak to tam dok?adnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu
>> pojazdach spotyka?em si? ?e czujniki od wentylatora zamyka?y obw?d przy ca
>> 120*C
> W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, wi?c nie s?dze.
Nie sugeruj się tym co jest na desce.
Pozdrawiam
Paweł
-
15. Data: 2011-10-19 15:22:13
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:j7kp7a$tv8$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
>> Witam!
>> Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw?d i za??cza wentylator w
>> Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M?j robi to przy ~105*C czyli troch? za
>> p?no.
>> Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
>> instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie
>> zamyka?
>> obw?d przy ~90*C.
>
> I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.
>
>> St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
>> kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
>> http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/
75/1868657532
>
> Nie ma to jak polskie rzeźbiarstwo i poprawianie fabryki, szczególnie gdy
> taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje w ASO z 80PLN. Ręce
> opadają.
Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.
Tak, chcę poprawić fabrykę, robie to w każdym moim samochodzie. Najczęściej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzęt stereo.
-
16. Data: 2011-10-19 15:26:31
Temat: Re: Czujnik wody
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
> Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
> Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
> za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
> Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie. Najcz?ciej
> poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji
bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?
Pozdrawiam
Paweł
-
17. Data: 2011-10-19 15:30:35
Temat: Re: Czujnik wody
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:
>
> Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
> Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
> za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradziae.
> Tak, chce poprawiae fabryke, robie to w ka?dym moim samochodzie. Najcze?ciej
> poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzet stereo.
>
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.
--
Artur
ZZR
-
18. Data: 2011-10-19 15:31:38
Temat: Re: Czujnik wody
Od: "Rafal" <r...@t...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4e9df900$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
>> Witam!
>> Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
>> Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za
>> późno.
>> Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
>> instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie
>> zamykał
>> obwód przy ~90*C.
>
>
> Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno.
> Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik
> wentylatora.
>
> Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo
> nieotwierający się termostat).
> Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego
> przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie
> jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać
> wentylatory.
Termostat sprawny, płyn chłodniczy wymieniony na nowy, układ odpowietrzony.
W zasadzie wszystko wydaję się sprawne i może faktycznie szukam dziury w
całym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem trochę
zbyt dużo. I nie chodzi mi o przegotowanie układu, ja rozumiem, że to nie
woda, że ciśnienie itp. Boję się o newralgiczne elementy silnika narażone na
wysoką temperature pracy (głowica, uszczelki) dlatego chciałbym obniżyć
temperature roboczą ze 105-110 na 90-100.
-
19. Data: 2011-10-19 15:34:58
Temat: Re: Czujnik wody
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 19-10-2011 15:30, AZ pisze:
> A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
> Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
> temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.
W nowszych pjeżotach wyskalowali tak wskaźniki, żeby pokazywały +/-
90stC. Wcześniej pokazywały realną temp. w układzie, przez co zdarzały
się reakcje paniczne userów związane z "wrzącą wodą" :-)
Pozdrawiam
Paweł
-
20. Data: 2011-10-19 15:35:20
Temat: Re: Czujnik wody
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-19, Rafal <r...@t...pl> wrote:
>
> Termostat sprawny, p?yn ch?odniczy wymieniony na nowy, uk?ad odpowietrzony.
> W zasadzie wszystko wydaje sie sprawne i mo?e faktycznie szukam dziury w
> ca?ym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem troche
> zbyt du?o. I nie chodzi mi o przegotowanie uk?adu, ja rozumiem, ?e to nie
> woda, ?e ci?nienie itp. Boje sie o newralgiczne elementy silnika nara?one na
> wysok? temperature pracy (g?owica, uszczelki) dlatego chcia?bym obni?yae
> temperature robocz? ze 105-110 na 90-100.
>
Negatywne skutki to moga miec temperatury rzedu 150 stopni a i to nie
zawsze. Szukasz dziury w calym. Silnik to nie woda ze temperatura 100
stopni jest jakims progiem ktory czlowiek sobie wbil do glowy. 99 to ok
ale 110 to juz duzo a to raptem 10 stopni.
--
Artur
ZZR 1200