  • 1. Data: 2011-10-18 22:40:04
    Temat: Czujnik wody
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Witam!
    Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
    Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno.
    Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
    instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał
    obwód przy ~90*C.
    Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeśli
    ktoś ma dostęp to proszę o "przymiarkę" gwintu i długości czujnika.
    http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/
    75/1868657532

    Pozdrawiam!
    Rafał

  • 2. Data: 2011-10-18 22:44:20
    Temat: Re: Czujnik wody
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
    > Witam!
    > Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw?d i za??cza wentylator w
    > Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M?j robi to przy ~105*C czyli troch? za p?no.
    > Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
    > instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie zamyka?
    > obw?d przy ~90*C.
    > St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
    > kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
> [...]

    Nie wiem jak to tam dokładnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu
    pojazdach spotykałem się że czujniki od wentylatora zamykały obwód przy
    ca 120*C

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-10-18 22:56:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
> [...]
    > Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
    > instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie zamyka?

    I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.

    > St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
    > kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
> [...]

    Nie ma to jak polskie rzeźbiarstwo i poprawianie fabryki, szczególnie
    gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje w ASO z 80PLN.
    Ręce opadają.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-10-18 23:27:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów
    > w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie

    A skąd pomysł, ze 105st. to za późno?
    Sprawdzałeś dane techniczne dla tego samochodu?

    > Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeśli
    > ktoś ma dostęp to proszę o "przymiarkę" gwintu i długości czujnika.
> [...]

    Dopasować?!

    Jak chcesz koniecznie wymienić - kup właściwy!

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 5. Data: 2011-10-18 23:38:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Rafal pisze tak:

> [...]
    > czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego
    > uszkodzenia czy innych problemów w instalacji.

    Najpierw sprawdź czy termostat nie jest uszkodzony. Czy oba węże od
    chłodnicy są podobnie ciepłe. Bo jeśli nie ma krążenia dobrego to tak
    bedzie jak piszesz a czujnik będzie sprawny.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2011-10-19 00:09:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
    > instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał

    Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno.
    Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik
    wentylatora.

    Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo
    nieotwierający się termostat).
    Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma
    dobrego przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku
    gdzie jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać
    wentylatory.

    Może być też że źle pokazuje Ci wskaźnik i w silniku wszystko jest w
    normie, tylko z jakiś powodów wskaźnik Cię straszy.

    > Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu.

    Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów:

    - wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C
    - wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
    - wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C

    Jeżeli koniecznie chcesz robić taki tuning, to pewnie wersja z automatu
    będzie odpowiednia.

  • 7. Data: 2011-10-19 03:30:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-18, Rafal <r...@t...pl> wrote:

    > Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i za??cza wentylator w
    > Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli troche za pó 1/4 no.

    Plyn chlodniczy do tego pod cisnieniem nie wrzy w temperaturze 105*C.
    Podejrzewam, ze wszystko masz w porzadku i niepotrzebnie szukasz sobie
    problemow.

    --
    Artur

  • 8. Data: 2011-10-19 08:33:20
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie
    > jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać

    nie jestem pewien, ale w tym silniku wszystkie czujniki (3) są obok siebie
    (przy głowicy)
    czyli w chłodnicy brak takego prostego czujnika z bezpośrednim przełożeniem
    na wentylator.

  • 9. Data: 2011-10-19 10:26:14
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości news:j7ko77$bj6$1@news.onet.pl...
    > Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
    > Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno.

    Dlaczego za późno? Lejesz wodę do układu chłodzenia?
    Płyn do chłodnic, 50% wodny roztwór glikolu etylenowego,
    wrze w znacznie wyższej temperaturze.
    Sam glikol ponad 195 st. C. Mieszanki od 106 do 140st.

    > Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
    > instalacji.
    Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.

  • 10. Data: 2011-10-19 10:29:13
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > - wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
    > - wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C

    A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C.
    Wentylatory załącza moduł "bitron".

    Pozdrawiam
    Paweł