  • Data: 2012-12-26 00:26:56
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody w studni
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mirek napisał:

    > Kto wie czego się spodziewać - suwmiarki np mają.

    Wciąż?

    > Jakie analogowe? Weź no może wpisz sobie w google albo w allegro
    > MPL115A2 - czujnik ciśnienia, i HC-SR04 - ultradźwięki (i wszyscy sobie
    > wpiszcie) żebyśmy wiedziei o czym mówimy.
    > Dla leniwych:
    > http://allegro.pl/czujnika-cisnienia-mpl115a2-i2c-ka
    modbar-i2c-ep-i2838350908.html
    > http://allegro.pl/hc-sr04-ultradzwiekowy-miernik-odl
    eglosci-arduino-i2879304200.html
    > Ja może tak wyglądam ;) ale nie mam za bardzo czasu ani chęci grzebać
    > charytatywnie w technice analogowej jak są gotowe rozwiązania. Wiem że
    > jest z tym kupa problemów i po co wyważać otwarte drzwi.

    Spokojnie, napisli, że czujnik cisnienia oparty jest na MPL115A2, a ten
    w nocie katalogowej ma tensometr, tyle że wszystko scalone i z wyjściem I2C.
    Więc ten wagowy tensometr też tak może mieć (nie bardzo chcę mi się szukać,
    czy takie są).

    No i zauważę, że mając czujnik cisnienia bardzo łatwo zrobić z niego
    miernik siły (wagę) -- wystarczy cylinderek z tłokiem, najlepiej
    napełniony olejem, choćby taki od pneumatyki przemysłowej. Albo nawet
    strzykawka lekarska (dobra by była szklana, oldskulowa).

    > Wygląda nieźle, ale nadal nie mam zamiaru podpinać się pod tensometr...
    > w "normalnej" wadze są minimum 4.

    W takiej do ludziów, łazienkowej? W tej do ryb i walizek bym się spodziewał
    jednego.

    --
    Jarek