  • 21. Data: 2011-02-13 17:02:06
    Temat: Re: Cztery komputery ;)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 17:20:22 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >*Co* jest skomplikowanego w wydawaniu reszty, kominikacji tcp czy
    >wysyłania dupereli do drukarki?

    No wlasnie - oprogramujesz tcp z ssl czy znajdziesz gotowe ?

    No i do czego podlaczyc te peryferia wszystkie, jak kazde wymaga RS,
    a dzis to moze USB :-)

    >Ekran nie musi być podświetlany non-stop. Prosta czujka obecności czegoś
    >przed nim i się załacza. Przy prawdziwym embedded to zasadniczo
    >ogranicza pobór mocy.

    I swietlowka padnie po roku :-)

    >Znajomy liczył kiedyś dla jednej firmy że ARM9 z parudziesięcioma MB RAM
    >wychodzi w serii kilkudziesięciu sztuk c.a. 250zł za wszystko. Firma
    >stwierdziła że za drogo i kupili routery na MIPSach ;)

    No i o to chodzi - zaczniesz liczyc rozbudowana wersje, to sie okaze
    ze gotowiec jest dostepny taniej.

    Niby czemu wsadzili do tej obrabiarki dwa pecety zamiast rzezbic :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-02-13 17:53:01
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Potrzebne było więcej niż 32 linie sterujące, a łebki nie słyszały o
    > kartach
    > IO? Takich koństruktorów to bym do lizania znaczków posłał :-).

    Na pewno chodziło o brak pinów?
    Widziałem bardzo mało obrabiarek które miały tylko jeden komputer - głównie
    to były amatorsko-półprofesjonalne.
    Profesjonalna obrabiarka ma dwa komputery te główne.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2011-02-13 18:11:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > W takim razie zapomniałeś policzyć procesory w twardym dysku, karcie
    > dźwiękowej, graficznej, klawiaturze, monitorze, upsie itd.

    Dawno temu, jakoś tak zaraz po tym jak się komuna skończyła, dali mi
    do wypełnienia ankietę z GUS (a może US), w której trzeba było wpisać
    "liczbę silników elektrycznych wykorzystywanych do działalności
    gospodarczej oraz ich sumaryczną moc w kilowatach". Naliczyłem 9 sztuk
    -- po dwa miałem w każdym z dwóch twardych dysków, tyle samo w dwóch
    stacjach dyskietek i jeden w zasilaczu peceta. Moc oszacowałem na
    około 0,01 kW.

    Jarek

    PS
    Jeszcze wcześniej widziałem jak ktoś sprawozdawał, że "wykorzystuje
    do obliczeń system komputerowy o dwóch procesorach -- centralnym
    i peryferyjnym". Chodziło mu o PC/XT, a ten "peryferyjny", to był
    w klawiaturze.

  • 24. Data: 2011-02-13 18:12:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 18:02, J.F. wrote:
    > No wlasnie - oprogramujesz tcp z ssl czy znajdziesz gotowe ?

    ssl? A po co? Wystarczy podpis chyba. Może się bardzo myle, ale co oni
    przesylają po sieci?

    > No i do czego podlaczyc te peryferia wszystkie, jak kazde wymaga RS,
    > a dzis to moze USB :-)

    Zrobienie paru software uartów nie jest problemem myślę. ATmega to zbyt
    ekstremalny procesor, ale już jakiś ARM7 byłby milutki, a 9 fajny.

    > I swietlowka padnie po roku :-)

    Bez przesady. Im pada codziennie masa rzeczy. Ktoś chciał touchscreen to
    ma. Ja bym chyba wolał stalowe przyciski wandaloodporne ...

  • 25. Data: 2011-02-13 18:16:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 18:53, Desoft wrote:
    > Na pewno chodziło o brak pinów?

    Na bank. Drugi komputer miał prostą aplikacje: co usłyszy na COMie to
    wysiawiał na LPT (bajt->bajt) napisaną w Delphi. A pod LPT podpięte
    układy dużej mocy do silników krokowych. Poza tym nic nie robił poza
    zanudzaniem na smierć o potrzebie aktualizacji ...

    Wiem to od autora więc raczej pewne.

    Wyszedł taki FTDI FT245 via Serial @ P4 ;)

  • 26. Data: 2011-02-13 18:26:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Desoft wrote:

    > Na pewno chodziło o brak pinów?
    > Widziałem bardzo mało obrabiarek które miały tylko jeden komputer -
    > głównie to były amatorsko-półprofesjonalne.
    > Profesjonalna obrabiarka ma dwa komputery te główne.

    Ale nie na Windows-XP i LPT jako wyjście. O ile oczywiście powyższe to
    prawda.
    Choć podobne rzeczy widziałem w prototypach maszyn do zbierania butelek i
    wypłacania kaucji. Ustrojstwo miało w sumie 3 PCty w środku, które
    komunikowały się przez Ethernet. Wystarczyłby jeden, ale trochę więcej
    wypasiony, konkretnie potrzebne było dość dużo międzymordzi PCI. Chłopaki
    wzięli do prototypu to, co było w szafie :-).

    Waldek

  • 27. Data: 2011-02-13 18:34:38
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > układy dużej mocy do silników krokowych. Poza tym nic nie robił poza
    > zanudzaniem na smierć o potrzebie aktualizacji ...

    To ile osi miała ta obrabiarka? Do 4 osi potrzeba 2 LPTów. Sam robiłem
    sterownik do trzech krokowców na normalnym PCcie i wystarczyła jedna karta
    PCI z 2xLPT na burcie. Kartę dałem, by nie spierniczyć mamuśki w razie co.

    Waldek

  • 28. Data: 2011-02-13 19:16:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 19:12:22 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >ssl? A po co? Wystarczy podpis chyba. Może się bardzo myle, ale co oni
    >przesylają po sieci?

    A, bo to wyzsza filozofia. Mozesz sobie kupic bilet miesieczny
    wygodnie w domu przez internet, po czym biegniesz do automatu, on ci
    sie koduje na karcie ..

    >Zrobienie paru software uartów nie jest problemem myślę.

    Niby nie, ale juz wystarczajace zeby te koncepcje odzrzucic .. a moze
    nie ?

    >ATmega to zbyt
    >ekstremalny procesor, ale już jakiś ARM7 byłby milutki, a 9 fajny.

    Sprzetowo owszem, ale jak pomyslec o calym programie .. moze lepiej
    normalne windows posadzic :-)

    >Bez przesady. Im pada codziennie masa rzeczy. Ktoś chciał touchscreen to
    >ma. Ja bym chyba wolał stalowe przyciski wandaloodporne ...

    Takie z przyciskami juz mielismy. Teraz mamy panie NOWOCZESNE.
    Jak widac na razie nie narzekaja ze im jakies wandale wybijaja te
    ekrany ..

    J.

  • 29. Data: 2011-02-13 19:30:35
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ale nie na Windows-XP i LPT jako wyjście. O ile oczywiście powyższe to
    > prawda.

    Teraz najczęściej można kupić maszynę z XP, natomiast wykorzystanie LPT
    "brzmi amatorsko". Nawet najprostsze sterowania jakie widziałem (jeden PCet,
    w standardowej obudowie, zwykły monitor) miał wetkniętą kartę I/O.

    Ostatnio miałem okazję poznać nowatorski projekt. To znaczy kiedyś był
    nowatorski. Maszyna CNC sterowana przez przez dwa zwykłe PCety spięte takim
    mostkiem na szynach ISA. Bardzo pomysłowo wykonane, zarządzanie na Windowsie
    NT. Pomysł na tyle rokujący, że z tego co się dowiedziałem, został wykupiony
    przez dużą i znaną firmę celem zaorania.

    --
    Desoft

  • 30. Data: 2011-02-13 19:53:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-13 20:16, J.F. pisze:

    > A, bo to wyzsza filozofia. Mozesz sobie kupic bilet miesieczny
    > wygodnie w domu przez internet, po czym biegniesz do automatu, on ci
    > sie koduje na karcie ..

    Nie możesz. W zeszłym roku faktycznie tak robiłem a teraz coś się im
    spitoliło. Wybieram rodzaj biletu itd a gdy przychodzi do płatnosci
    (możliwa tylko przez dotpay) wybieram płatność PekaO24. I dostaję
    komunikat: WYBRANY KANAŁ PŁATNOŚCI JEST NIEDOSTĘPNY.
    Anulowanie zakupu zajmuje systemowi całą dobę. Po czym znowu można
    spróbować (a nuż były prace serwisowe). I znowu nic. W trakcie czekania
    na odpowiedź na reklamację próbuję płatność kartą kredytową. No i
    wymagają mnóstwa szczegółowych danych - niespotykanych zazwyczaj podczas
    transakcji z kartą. Np adres podany we wniosku na kartę. No ale nie
    wiadomo czy zameldowania czy korespondencyjny - a błędne wpisanie daje
    kolejny dzień w plecy. W końcu dostaję po paru dniach informację od
    bok@urbancard, że bank ma problemy z realizacją przelewów i sprawa jest
    wyjaśniana. Kpina. Cały system działa jakby go zaprojektował ktoś z
    Prokomu. Mogli dać kilka serwisów (w tym Paypal) a nie tylko dotpay. No
    i mogli dać możliwość opłaty zwykłym przelewem.
    Wolałbym żeby transakcja zakupu trwała dzień czy dwa ale zakończyła się
    powodzeniem niż serię nieudanych płatności błyskawicznych oddzielonych
    dobowymi przerwami co zajęło mi prawie tydzień zanim dałem dziecku
    pieniądze żeby sobie kupił w automacie. Cały system jest bardziej
    amatrorsko zaprojektyowany niż bebechy tego automatu.

    > Niby nie, ale juz wystarczajace zeby te koncepcje odzrzucic .. a moze
    > nie ?

    > Sprzetowo owszem, ale jak pomyslec o calym programie .. moze lepiej
    > normalne windows posadzic :-)

    Na 9 uruchamiasz linuksa ze wszystkimi usługami które byłyby do tego
    potrzebne ja szyfrowanie połączeń.

    MD