  • 11. Data: 2011-02-13 15:24:44
    Temat: Re: Cztery komputery ;)
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.02.2011 16:15, J.F. wrote:

    > Ale tu moze byc jakis specjalizowany panel, bez menu, i najtansza

    Według ciebie specjalizowane panele nie muszą mieć kontroli jasności,
    kontrastu? Z resztą ten uC i tak jest wbudowanych w kontroler matrycy.

    > karta graficzna bez CUDA :-)

    Chyba przespałeś ostatnie 15 lat, prostego frame buffera nie spotkasz w PC.

  • 12. Data: 2011-02-13 15:30:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 16:24:44 +0100, Zbych wrote:

    >Według ciebie specjalizowane panele nie muszą mieć kontroli jasności,
    >kontrastu?

    Z klawiatury notebooka sie to np robi.

    J.

  • 13. Data: 2011-02-13 15:33:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 14:42, Pszemol wrote:

    > Co to za urządzenie było? Ktoś ładnie umoczył.

    Sterownik obrabiarki. Na szczęście w jednym egzemplarzu.

  • 14. Data: 2011-02-13 15:39:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 09:54, J.F. wrote:
    > wez pod uwage ze to skomplikowane urzadzenie.

    Jakie spomplikowane? To by *teoretycznie* dało radę pociągnąc na
    ATmedze. Kto wie czy nie nawet skuteczniej o ile usuniemy zbędne ficzery.

    > ma duzy dotykowy monitor, przyjmuje platnosci bilonem, banknotami,
    > kartami kredytowymi, i chyba w jakis sposob przez telefon. Wydaje
    > reszte.

    Pikuś. No dobra, monitor to już nie pikuś dla 8-bit, ale reszta ...

    > drukuje bilety papierowe lub koduje je na tzw Urbancard,
    > bezprzewodowa. Musi na biezaco utrzymywac laczosc z centrala.

    Pikuś.

    Naprawdę, gdyby tam wsadzić coś sensownego (jak arm9) to było by i
    niezawodne i działające przez tydzień bez prądu przy przeciętnym upsie.
    I grafika z touchscreenem też by była normalna. I pewnie o rząd
    wielkości tańsze przy kilkudziesięciu sztukach. No ale by nie dalo rady
    napisac softu w Delphi (zgadłem?) przez 10 studentów na praktyce ...

  • 15. Data: 2011-02-13 15:39:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > Sterownik obrabiarki. Na szczęście w jednym egzemplarzu.

    Potrzebne było więcej niż 32 linie sterujące, a łebki nie słyszały o kartach
    IO? Takich koństruktorów to bym do lizania znaczków posłał :-).

    Waldek

  • 16. Data: 2011-02-13 15:42:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 16:39, Waldemar Krzok wrote:
    > Potrzebne było więcej niż 32 linie sterujące, a łebki nie słyszały o kartach
    > IO? Takich koństruktorów to bym do lizania znaczków posłał :-).

    Fakt działało. Fakt: źle bo było zbyt powolne (połaczenie przez ...
    kabel szeregowy ;). Na obydwu systemy "czasu rzeczywistego" (WinXP).
    Czasami obrabiarka dostawała czkawki jak się screensaver załaczał. O
    dziwo wymiatalo przez 3 lata aż zdechło. I kup tu teraz płytę z LPT ;)

  • 17. Data: 2011-02-13 16:02:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 16:39:25 +0100, Waldemar Krzok wrote:

    >Potrzebne było więcej niż 32 linie sterujące, a łebki nie słyszały o kartach
    >IO? Takich koństruktorów to bym do lizania znaczków posłał :-).

    Sam sie poslij - konstruktorzy zrobili tak jak bylo najtaniej :-)

    W dodatku bez p* sie w drivery, PCI itp.

    Fakt ze teraz bym raczej dal jakis procek z USB ... po czym znow by
    sie moglo okazac ze prosciej dac dwa takie niz dolozyc pare portow do
    jednego :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-02-13 16:07:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 16:39:19 +0100, Sebastian Biały wrote:
    >Jakie spomplikowane? To by *teoretycznie* dało radę pociągnąc na
    >ATmedze. Kto wie czy nie nawet skuteczniej o ile usuniemy zbędne ficzery.

    Tylko teoretycznie, bo jednak oprogramowanie moze sie okazac
    skomplikowane.

    >Naprawdę, gdyby tam wsadzić coś sensownego (jak arm9) to było by i

    Glowy nie dam co tam wsadzili. Moze i jakis gotowy tablet.

    >niezawodne i działające przez tydzień bez prądu przy przeciętnym upsie.

    Nie dzialaloby by, bo ten ekran jest wielki i podswietlany.

    >I grafika z touchscreenem też by była normalna. I pewnie o rząd
    >wielkości tańsze przy kilkudziesięciu sztukach.

    Powatpiewam.

    >No ale by nie dalo rady
    >napisac softu w Delphi (zgadłem?) przez 10 studentów na praktyce ...

    A tu juz nie wiem, ale jest chyba pare innych jezykow znanych przez
    studentow :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-02-13 16:20:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-13 17:07, J.F. wrote:
    > Tylko teoretycznie, bo jednak oprogramowanie moze sie okazac
    > skomplikowane.

    *Co* jest skomplikowanego w wydawaniu reszty, kominikacji tcp czy
    wysyłania dupereli do drukarki?

    > Nie dzialaloby by, bo ten ekran jest wielki i podswietlany.

    Ekran nie musi być podświetlany non-stop. Prosta czujka obecności czegoś
    przed nim i się załacza. Przy prawdziwym embedded to zasadniczo
    ogranicza pobór mocy.

    > Powatpiewam.

    Znajomy liczył kiedyś dla jednej firmy że ARM9 z parudziesięcioma MB RAM
    wychodzi w serii kilkudziesięciu sztuk c.a. 250zł za wszystko. Firma
    stwierdziła że za drogo i kupili routery na MIPSach ;)

  • 20. Data: 2011-02-13 16:26:29
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.02.2011 16:30, J.F. wrote:

    > Z klawiatury notebooka sie to np robi.

    Skoro wsadzili tam PC, to raczej nie ma wyjścia LVDS do podłączenia
    gołej matrycy.