  • 1. Data: 2011-02-12 21:52:45
    Temat: Komputer do wbudowania
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Witam.

    Ktoś mi kiedyś pokazał komputerki typu eBox i przydała by mi się
    podobna zabawka do wbudowania w urzadzenie. Co jest wymagane:
    * Mysz, klawiatura, wyjście na monitor, sieć, podłączenie dysku;
    * min. jeden port szeregowy;
    * min. 16 wyjść cyfrowych, do 8 wejśc cyfrowych;
    * karta dźwiękowa lub generator sinusoidy do 100Hz;
    * Linux z możliwością instalacji ,,z pudełka'' (tj. bez wielkiej
    konfiguracji) + Python (do oprogramowania) + graficzne GUI;

    Zastraszająca prędkość nie jest wymagana - to jest tylko konsola do
    zarządzania, wszystkie istotne czasowo sygnały są generowane przez
    analizator mocy ZES Zimmer'a.

    Czy użyć zwykłego PC + kary Advantecha do realizacji wejść / wyjść
    cyfrowych?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2011-02-12 21:55:14
    Temat: Re: Komputer do wbudowania
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-12 22:52, Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > analizator mocy ZES Zimmer'a.
    >
    > Czy użyć zwykłego PC + kary Advantecha do realizacji wejść / wyjść

    Nastepny przyglup, zerknij na alibabe masz takich gowien od zajebania.

  • 3. Data: 2011-02-12 23:08:38
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Nastepny przyglup, zerknij na alibabe masz takich gowien od zajebania.

    Rysiu, mógłbyś uprzejmie wypierdzielać z grupy ? To jest dla dorosłych, nie
    dla dzieci. Weź się udaj do kolegów, w piłkę pograj.

  • 4. Data: 2011-02-12 23:13:26
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Rysiu, mógłbyś uprzejmie wypierdzielać z grupy ? To jest dla dorosłych,
    > nie dla dzieci. Weź się udaj do kolegów, w piłkę pograj.

    No co Ty? Rysio tyle co z boiska wrócił. Tyle, że występował tam w roli
    piłki :)

  • 5. Data: 2011-02-13 01:43:43
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > analizator mocy ZES Zimmer'a.
    >
    > Czy użyć zwykłego PC + kary Advantecha do realizacji wejść / wyjść

    Możesz dac płytę główną typu Mini-itx. Zużywają mało energii czyli nie
    ma problemu z wytraceniem ciepła w obudowie urządzenia. Dość tanie karty
    IO są pod USB. Advantech też ma. np
    http://www.elmark.com.pl/products/advantech/produkt.
    php?produkt=978

    MD

  • 6. Data: 2011-02-13 01:53:35
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > * Linux z możliwością instalacji ,,z pudełka'' (tj. bez wielkiej
    > konfiguracji) + Python (do oprogramowania) + graficzne GUI;

    Ja bym wziął D945GSEJT
    (http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/
    D945GSEJT/D945GSEJT-overview.htm)
    Do tego zwykły zasilacz na 12V/3A (płyta nie musi mieć zasilacza ATX).

    Do tego toto
    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=25-043-48&toc=19434

    Wszystko razem jakieś 900 zł.
    A jak taniej bardzo ci zależy - 8 wejściowych linii masz w paralell port, no
    a te 16 wyjściowych zrobisz na dowolnej atmedze, którą podepniesz do
    komputera via RS232 - ja tak robiłem jak potrzebowałem coś w tym rodzaju.
    I po ptokach.

  • 7. Data: 2011-02-13 01:55:54
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Wszystko razem jakieś 900 zł.
    A, spojrzałem na cenę dla 5 szt.:) Ale to jak pisze kol.Mario - taniej taki
    dynks na USB.
    Tyle, że nie wiem czy nie będzie trudniej z programem, ale to chyba kwestia
    drivera.

  • 8. Data: 2011-02-13 09:42:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 02:55:54 +0100, "sundayman"
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dynks na USB.
    >Tyle, że nie wiem czy nie będzie trudniej z programem, ale to chyba kwestia

    Aaa dziękuję, zapomniało mi się o tych małych płytach. Reszta jest już
    dobrze znana, gdyż obecnie stosowany jest zwykły PC + karty
    Advantecha, co daje łatwą dostępność standardowych części. Na
    szczęście nie muszę walczyć o jak najmniejszą cenę, gdyż wobec ceny
    miernika na poziomie ~6,5 kEuro reszta to fistaszki ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2011-02-23 12:27:59
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 13 Feb 2011 00:08:38 +0100,
    sundayman <s...@p...onet.pl> screamed:

    > Rysiu, mógłbyś uprzejmie wypierdzielać z grupy ? To jest dla dorosłych, nie
    > dla dzieci. Weź się udaj do kolegów, w piłkę pograj.

    Uprzejmie proszę o niewyciąganie gówna z betoniarki. Dziękuję. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 13:27:38 user up 12722 days, 1:22, 1 user, load average: 0.86, 0.89, 0.45 ]

    Computer possessed? Try DEVICE=C:\EXOR.SYS