eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzołg (diesel) na LPG :-)Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
  • Data: 2016-09-13 22:56:45
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-09-13 o 18:06, J.F. pisze:

    >>>>> W czasie wojny T34 miał teoretycznie 100 godzin na silnik
    >>>>> i tysiąc kilometrów na układ jezdny.
    >>>>> Praktyka wykazywała 60 godzin na silnik i maks dwieście
    >>>>> kilometrów na układ jezdny.
    >>>
    >>>> Od czasów T34 myślę że sporo się zmieniło w dziedzinie motoryzacji
    >>>> pancernej :)
    >>
    >>> Resurs na silnik wzrósł do 150 godzin. Faktycznie sporo.
    >
    >> Dziwnie to brzmi.
    >> Stosunek pojemności do mocy nie odbiega od np. ciężarówek, a wręcz
    >> silniki
    >> w czołgach są mniej wysilone niż współczesne ciężarówki.
    >> Dziwię się więc dlaczego te w czołgach miałyby wymagać remontu
    >> kapitalnego
    >> co chwilę.
    >
    > Jesli chodzi o T-34, to cos mi sie kolacze, ze filtry powietrza byly tak
    > jakies bardzo kiepskie, no i silnik na piasku pracowal :-)
    >
    > http://tankarchives.blogspot.com/2013/04/aberdeen-t-
    34-and-kv-1-test.html
    >
    >>>> Do tego jeszcze może co innego być zużycie w czasie wojny, a co innego
    >>>> nawet poligonowe.
    >>
    >>> Różnica polega na metodzie dojazdu. Na poligon czołgi są dowożone,
    >>> na pole bitwy muszą dojechać same.
    >
    >> Raczej myślałem o możliwościach serwisowych.
    >> Na wojnie nikt się nie będzie przejmował że coś tam zaczęło dziwne
    >> dźwięki
    >> wydawać, a warunkach poligonowych jednak sprzęt zawsze można wycofać.
    >
    > W 1941/42 to niemal prototypy byly i jeszcze sporo niedopracowanych
    > rzeczy mialy, ktore w przyszlosci byly ulepszane.
    > To tez moglo zawazyc na opinii.
    > Nie musi silnik zawiesc, wystarczy, ze rozrusznik padnie ...
    >
    Nie kombinuj.
    T34 akurat miał dwa rozruszniki.
    Klasyczny na prąd z akumulatora i drugi na sprężone powietrze.
    Ten drugi jeszcze dosyć długo był stosowany w dużych spychaczach.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: