-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Date: Sun, 11 Sep 2016 15:13:22 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 68
Message-ID: <nr3l99$uqu$1@node2.news.atman.pl>
References: <57d27e5a$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<57d28905$0$12546$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<nqv2n3$vm2$1@node1.news.atman.pl>
<57d3dcca$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<nr1mae$44a$1@node2.news.atman.pl>
<1ddrwgfyhpex$.1xfi8ch8qj8rr.dlg@40tude.net>
<nr265n$jkv$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1473599594 31582 46.21.210.209 (11 Sep 2016 13:13:14
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Sep 2016 13:13:14 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <1...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588319
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-09-11 o 02:19, Tomasz Pyra pisze:
>>>>>>> To sporo to ile? Srednio dwa kilometry dziennie wyjdzie czy mniej?
>>>>>>>
>>>>>> Mniej.
>>>>>> Czołgi to wbrew pozorom delikatne maszyny i po przejechaniu
>>>>>> kilkuset kilometrów wymagają remontu zawieszenia.
>>>>>> W tym rozwiązaniu przyznano że LPG jest tylko dodatkiem
>>>>>> do spalanego oleju. Co oznacza mamy wielotysięczny koszt
>>>>>> instalacji i zmniejszenie kosztów spalanego paliwa o 20%.
>>>>>> Tego nawet nie montują w ciężarówkach które mają naprawdę
>>>>>> spore przebiegi, bo się nie opłaca.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Pozdrawiam
>>>>>
>>>>> Generalnie czołgi mają małe resursy. Jeszcze do niedawna radzieckie
>>>>> czołgi miały remont silnika co 150 motogodzin. Ktoś powie - żałośnie
>>>>> mało. Lecz jeśli przyjąć średnią prędkość 40 km/godz. to jest to 6 tys.
>>>>> km. Do Portugalii by dojechał :-)
>>>>> T.
>>>> Zawieszenie i układ jezdny tego nie wytrzyma.
>>>> W czasie wojny T34 miał teoretycznie 100 godzin na silnik
>>>> i tysiąc kilometrów na układ jezdny.
>>>> Praktyka wykazywała 60 godzin na silnik i maks dwieście
>>>> kilometrów na układ jezdny.
>>>
>>> Od czasów T34 myślę że sporo się zmieniło w dziedzinie motoryzacji
>>> pancernej :)
>>
>> Resurs na silnik wzrósł do 150 godzin. Faktycznie sporo.
>
> Dziwnie to brzmi.
> Stosunek pojemności do mocy nie odbiega od np. ciężarówek, a wręcz silniki
> w czołgach są mniej wysilone niż współczesne ciężarówki.
> Dziwię się więc dlaczego te w czołgach miałyby wymagać remontu kapitalnego
> co chwilę.
Sprawdź stosunek mocy do masy.
I fakt że ten resurs dotyczył raczej T-55 a nie T-72.
> No chyba że to jednak nie jest remont kapitalny, a po prostu przegląd z
> wymianą elementów eksploatacyjnych.
> No bo co i dlaczego miałoby się zużyć mechanicznie w silniku po 150h pracy?
Cylindry, pierścienie, panewki, wtryski i pompa wtryskowa.
> I zakładam że nie mówimy o wojennych warunkach wymagających użycia np.
> jakiegoś dziwnego paliwa.
Takie założenie w odniesieniu do danych na temat T-34 w czasie wojny
jest idiotyczne. :-)
>>> Do tego jeszcze może co innego być zużycie w czasie wojny, a co innego
>>> nawet poligonowe.
>>
>> Różnica polega na metodzie dojazdu. Na poligon czołgi są dowożone,
>> na pole bitwy muszą dojechać same.
>
> Raczej myślałem o możliwościach serwisowych.
> Na wojnie nikt się nie będzie przejmował że coś tam zaczęło dziwne dźwięki
> wydawać, a warunkach poligonowych jednak sprzęt zawsze można wycofać.
>
Na wojnie też można zjechać na pobocze i poczekać na fachowców
lub uciekać jak zbliża się wróg.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.16 15:33 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 20:37 Irokez
- 11.09.16 21:17 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 22:07 Tomasz Pyra
- 11.09.16 23:06 Zenek Kapelinder
- 11.09.16 23:49 Tomasz Pyra
- 12.09.16 00:09 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 13:54 Adam
- 12.09.16 14:13 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 17:44 Adam
- 12.09.16 20:57 Zenek Kapelinder
- 12.09.16 22:42 Shrek
- 12.09.16 23:20 Zenek Kapelinder
- 13.09.16 07:07 Shrek
- 13.09.16 09:02 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=