    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Człowiek, który nie miał prawa jazdy
    Date: Mon, 28 Feb 2022 17:35:08 +0100

    On 28/02/2022 16:58, J.F wrote:
    > 5 minut to ja musze przejsc PRZEZ galerie handlową

    Nie musisz chodzić do galerii.

    Dodatkowo: parkując samochodem tez musisz przejść PRZEZ.

    Kupując online nie muszę.

    Ostatnio kupuje nawet niektóre spodnie online. Znalazłem jakieś,
    pochodziłem kilka tygodni, spisałem z metki, znalazłem w sklepie online,
    na drugi dzień miałem fabrycznie zapakowane pod drzwiami. Takie same.

    > Codziennie to ja musze do pracy. Czy ktos inny do szkoly
    > sredniej/wyzszej.
    > I to juz nie jest 5 minut z buta. No chyba, ze zdalnie ...

    Zdalnie nie każdy może. Szkoła średnia to praktycznie zero osób z
    samochodami.

    Innymi słowy ktos musi z buta. Ja bym tego nie traktował źle: dojazdy
    autobusami, na uczelnie, spędzałem czytając książki. Czas nie jest
    stracony. Trace go natomiast kierując samochodem na tej samej trasie.

    > Lekarza mam blisko, ale juz nie specjalistow,

    Nie wszędzie jest idealnie. Nasze miasta są zaprojektowane przypadkiem.

    > Jest to moze jakis pomysl, ale co z tego, ze ja nie bede mial auta,
    > skoro kurier bedzie jezdzil za wszystkich.

    Zrobi to optymalnie. Logistyka dla kurierów jest normalnoscią. To nie
    tysiąc samochodów z 1 człowiekiem w środku, jadącym po bułki do galerii.

    > I bedzie musial miec PJ :-)

    Taki zawód.

    > W dodatku te codzienne zakupy przez kuriera jakos sie nie sprawdzaja.

    Nie rozumiem tego "codzienne". Nawet chleba nie kupuje codziennie, 3
    pokrojone lądują w szufladzie zamrażarki na kilka dni. Duże zakupy w
    duzym hip robię co 2 tyg a bywa że co miesiąc, co kilka dni obrabiam
    dyskont (ale robie to z coraz dłuższymi odstępami, kupując więcej za
    jednym razem). Połowę produktów żywnościowych i higienicznych kupujemy
    online, z darmowymi wysyłkami do paczkomatów i tendencja rośnie.

    Gdybym miał życ bez samochodu, to jedyne co mnie martwi, to paczkomat,
    bo czasami gwigać trzeba większe paczki, ale pewnie bym zamawiał
    kurierów, skoro jestem w domu przez 99% czasu.

    Gdyby mi Lidl/Netto zaoferował usługę zakupów online z odbieraniem w
    paczce w sklepie, to bym brał w ciemno. Gdzina życia do przodu za każdym
    razem i jeszcze możliwość łatwego wrzucania tych samych produktów w kółko.