eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzestotliwosc sieciRe: Czestotliwosc sieci
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5a9fe03f$0$31359$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <p7pjcs$2aa$1@node1.news.atman.pl> <f...@m...uni-berlin.de>
    <5aa10bfe$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aa12de4$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aa13ba8$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <2...@4...net>
    <5aa24070$0$996$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5aa24070$0$996$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czestotliwosc sieci
    Date: Fri, 9 Mar 2018 10:31:48 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 29
    Message-ID: <5aa25486$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.9.107
    X-Trace: 1520587910 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 670 83.26.9.107:53202
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 718779604
    X-Received-Bytes: 2710
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:730038
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5aa24070$0$996$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-03-09 o 08:05, J.F. pisze:
    >>> Dawno, dawno temu, taryfami sterowały zegary z silniczkiem
    >>> synchronicznym.
    >> Nawet wtedy byl IMO problem - prad wylacza, zegar sie przestawi ...
    >> musieli miec jakis mechanizm ustawiania/synchronizacji.
    >
    >Miałem taki zegar sterujący do ogrzewania dwutaryfowego, i prócz
    >silniczka miał on... zegarową sprężynę. I to ona była źródłem
    >napędzania zegarowego chodu. A gdy jej odkręcenie osiągało ustalony
    >poziom, włączał się silniczek, i ją nakręcał "na full".
    >Każdy chyba przyzna, że było to pomysłowe, bo zabezpieczało przed
    >przerwą w dostawie energii, acz nie wiem, ile godzin zapasu to-to
    >dawało.

    Pomysl znany z zegarow samochodowych chyba jeszcze marki Warszawa.
    Sprezyna sie rozkreca i uruchamia elektromagnes, ten silnym impulsem
    naciaga sprezyne, wiec samoczynnie sie wylacza.

    Starczalo chyba na kilkadziesiat minut, ale w samochodzie to nie
    problem, a srednie zuzycie pradu znikome.

    Ale jesli ma byc silnik synchroniczny i mechanizm sprezynowy, to
    sprawa sie IMO komplikuje.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: