  • 1. Data: 2011-01-02 07:39:56
    Temat: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Mam obecnie Canona S2IS i myślę o zakupie Sony Alpha - np. 290 ze
    standardowym obiektywem: DT 18-55mm.
    Czym będę zawiedziony po zamianie aparatu?

    Cel zamiany: liczę na lepszą ostrość, ogólnie ładniejsze zdjęcia, możliwość
    uzyskania mniejszej głębi ostrości. Zastosowania amatorskie ale z zapędami w
    coś więcej niż u cioci na imieninach.

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2011-01-02 07:54:46
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Przemolo pisze:
> [...]
    > możliwość uzyskania mniejszej głębi ostrości. Zastosowania amatorskie
    > ale z zapędami w coś więcej niż u cioci na imieninach.

    Będzie Ci brakowało dłuższych ogniskowych. Mniejsza głębia ostrości?
    Masz na to szansę aczkolwiek spektakularnych różnic nie będzie bo
    obiektyw ciemny, nie uzyskasz ładnego rozmycia drugiego planu. Ale
    mając aparat z możliwością wymiany obiektywów stoi otworem rozwój przed
    Tobą. Zdjęcia mają szanse być lepsze pod względem technicznym, jeśli
    masz opanowane lub opanujesz podstawy techniczne. Czy zdjęcia będą
    ładniejsze to zależy od elementu doczepionego z tyłu aparatu czyli
    Ciebie :) Jeśli możesz sobie pozwolić wybierz obiektyw typu 16-105.
    Bardziej uniwersalny, da CI większą frajdę i jest już na tyle długi że
    po okresie zabaw będziesz wiedział czy faktycznie brakuje Ci dłuższych
    ogniskowych.

    P.

  • 3. Data: 2011-01-02 11:28:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.01.2011 osiek <o...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > Bardziej uniwersalny, da CI większą frajdę i jest już na tyle długi że
    > po okresie zabaw będziesz wiedział czy faktycznie brakuje Ci dłuższych

    Błąd! Dokup do kita jasną stałkę. Da ci to i małą GO i zapas jasności,
    ogniskowymi powyżej 55mm narazie się nie przejmuj - da się bez nich żyć
    szczególnie gdy masz zapas mpix i możesz sobie podkadrować cutem ;P

  • 4. Data: 2011-01-02 11:35:31
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Czym będę zawiedziony po zamianie aparatu?

    - nie kreci filmow,
    - nie ma LiveView,
    - trzeba sie przyzwyczaic do innego odczytu parametrow
    (nie sa nanoszone na obraz w wizjerze)
    - mniej pewny automatyczny balans bieli,
    - wiekszy i ciezszy,
    - standardowy obiektyw z zestawu ma znaczaco
    krotszy zakres ogniskowych,
    - w dodatku, choc uzyteczne ISO jest znacznie wyzsze,
    to "kit" jest ciemny skutecznie niwelujac te zalete,

    > Cel zamiany: liczę na lepszą ostrość,

    IMHO to bedzie dokladnie odwrotnie.

    > ogólnie ładniejsze zdjęcia,

    Powszechna jest opinia, ze to akurat zalezy w glownej mierze od
    fotografa... ;)

    > możliwość uzyskania mniejszej głębi ostrości.

    Mozliwosc jest, owszem. Ale jak tu ktos juz napisal - niekoniecznie z
    obiektywem z zestawu.

    Generalnie to co zyskasz, to glownie mozliwosc dalszego wydawania
    pieniedzy. na teleobiektyw, na lampe blyskowa, na jasniejszy obiektyw
    standardowy, na wieksze filtry, na kolejny jasniejszy obiektyw, na cos
    do makro.... i tak dalej ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2011-01-02 12:28:48
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Czym będę zawiedziony po zamianie aparatu?

    Nie będziesz miał makro ani supermakro.
    Nie będziesz miał odchylanego wyświetlacza. Co więcej, nie będziesz miał
    live view, więc nie będzie robienia zdjęć nad płotem lub z bardzo niskiej
    perspektywy, no chyba że zupełnie w ciemno, a potem na komputerze to
    prostować itp.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-01-02 12:34:23
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Przemolo pisze:
> [...]
    > możliwość uzyskania mniejszej głębi ostrości. Zastosowania amatorskie
    > ale z zapędami w coś więcej niż u cioci na imieninach.

    jeśli już chcesz mieć "jakość lustrzanki" wez rozglądnij się za
    EVILami.. takie połączenie kompaktu z lustrzanką. Obsługuje się toto
    bardziej niż kompakt, możliwości jak lustrzanka. kupisz ze standardowym
    obiektywem będiesz miał na okazję typu imieniny u Cioci, kupisz
    przejściówki będziesz miał dostęp do tanich (relatywnie) obiektywów
    manualnych z którymi będziesz mógł się wyżyć artystycznie ;)
    Ze stajni Sonego masz NEXy, z Olympusa PENy , z Panasonica G/GH/GF z
    kolejnymi cyferkami i Samsungi NX.

  • 7. Data: 2011-01-02 15:09:15
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >IMHO to bedzie dokladnie odwrotnie.

    Aż tak kiepsko? nie mam zamiaru dokupywać w kółko coś nowego - liczyłem
    raczej na jakiś kit z góra 2-ma obiektywami marząc o tym, że zrobię nim
    lepsze zdjęcia niż obecnym S2 w podobnych warunkach. No cóż, może się
    przeliczyłem - niemniej lepiej teraz niż po zakupie :)

  • 8. Data: 2011-01-02 15:37:38
    Od: "pearljb" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdjęcia niż obecnym S2 w podobnych warunkach. No cóż, może się przeliczyłem -

    To tak nie dziala. Albo stwierdzisz po pierwszym zachwycie, ze nie bylo sensu i
    wrocisz do jakiegos kompakta/ultrazooma albo zacznie sie dokupywanie, tak jak
    pisal Vituniu. Obie opcje wychodza dosyc drogo :). Lustro bywa uciazliwe w
    uzytkowaniu - do kieszeni go nie wezmiesz, jak zapniesz jakis przyzwoity
    teleobiektyw to szyja boli od dzwigania, jak stwierdzisz ze trzeba odciazyc
    szyje statywem to zyskasz kolejne 3 kg do dzwigania. W koncu dojdziesz do
    wniosku, ze takie bujanie sie z trojnogiem cie nie kreci bo trzeba sie
    rozstawiac, a ptaszki i sarenki nie chca pozowac. Wiec najlepsza bylaby zasiadka
    w czatowni, ktora musialbys zbudowac zeby osiagnac warte pokazania foty, a
    pozniej wejdziesz na forum ptasiarzy czy innych czatownikow i wyjdzie ze to
    wszystko to jest pikus przy tym co ludzie pokazuja :).

    Taki schemat mozna z grubsza dopasowac do portretowania, makro, czy gorskich
    panoram. Oczywiscie nie zniechecam Cie, bo przewaznie samo dazenie do celu daje
    wieksza frajde niz efekty, ale doswiadczenia bywaja kosztowne. Na starcie kupisz
    aparat. Dolicz torbe, zapasowa baterie, wieksza karte (bo zdjeia beda zajmowac
    ze 3 razy tyle co na s2is), jakis filterek czy dwa i statyw...

    Lusterko ma tez oczywiscie niewatpliwe zalety, ktore ujawniaja sie bardzo
    widocznie jak pojdziesz w specjalizacje - a tu dopiero wyjdzie jak kasa wyplywa
    z konta.
    Tak, wiem, da sie w miare tanio, ale polowania na jakies dobre tanie szklo na
    allegro czy ibeju zajmuje mase czasu, a takich mysliwych jest juz na pęczki.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-01-02 17:04:09
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 02/01/2011 4:37 PM, pearljb wrote:

    > Taki schemat mozna z grubsza dopasowac do portretowania, makro, czy
    > gorskich panoram.

    Panoramy akurat pozują wdzięcznie i cierpliwie...

  • 10. Data: 2011-01-02 19:22:51
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > jeśli już chcesz mieć "jakość lustrzanki" wez rozglądnij się za
    > EVILami.. takie połączenie kompaktu z lustrzanką.

    Łączy jakość kompaktu z rozmiarami lustrzanki :)