  • 11. Data: 2011-01-02 21:10:20
    Temat: Re: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-02 20:22, Marcin [3M] pisze:

    > Łączy jakość kompaktu z rozmiarami lustrzanki :)

    Mnie wyszło, że odwrotnie :)

    --
    pozdrawia Adam
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po

  • 12. Data: 2011-01-02 21:11:02
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.01.2011 Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał/a:

    > Łączy jakość kompaktu z rozmiarami lustrzanki :)

    Jakość może i będzie lustrzanki dla takiej samej matrycy, ale
    nie zyskujesz zalet lustrzanki - fazowego pomiaru AF, energooszczędnego
    kadrowania bez prądu itd.

  • 13. Data: 2011-01-02 21:17:58
    Od: "Igor \"Ibanezq\" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wupe.peel>

    A dlaczego do licha zakichana alfa?

    IA

  • 14. Data: 2011-01-02 22:12:15
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Igor "Ibanezq" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wupe.peel> napisał w
    wiadomości news:ifqphj$2u2$1@news.onet.pl...

    >A dlaczego do licha zakichana alfa?
    >
    > IA

    Reklama czyni cuda :-)

  • 15. Data: 2011-01-03 00:10:05
    Od: "Igor \"Ibanezq\" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wupe.peel>

    Użytkownik "henry1" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Igor "Ibanezq" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wupe.peel> napisał
    > w wiadomości news:ifqphj$2u2$1@news.onet.pl...

    > Reklama czyni cuda :-)

    Ano. Najbardziej mnie rozbraja zestawienie rankingów sprzedaży alfy w
    Japonii i w Polsce :)

    IA

  • 16. Data: 2011-01-03 18:05:45
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Dziękuję wszystkim za swoje zdanie - krótko mówiąc potwierdzacie
    zgodnie, że zakup przykładowo takiego Sony Alpha 290 lub innej taniej
    lustrzanki z kitowym obiektywem może okazać się kiepską zamianą
    wspomnianego Canona S2IS (przy założeniu, że nie zamierzam inwestować w
    rozbudowę aparatu).
    W takim razie może ktoś mógłby się wypowiedzieć nad ew. sensem wymiany
    tego S2 na np. Canona SX20 lub starszego S5IS? Czy poza większym
    wyświetlaczem i (w przypadku SX20) większym zoomem coś jest w stanie w
    tych aparatach pozytywnie zaskoczyć w stosunku do S2?
    (o SX30 nie pytam bo czytałem wiele dość niepochlebnych opinii nt.
    jakości uzyskiwanych zdjęć).

  • 17. Data: 2011-01-03 20:16:24
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Dzi kuj wszystkim za swoje zdanie - kr tko m wi c potwierdzacie
    > zgodnie, e zakup przyk adowo takiego Sony Alpha 290
    > lub innej taniej lustrzanki z kitowym obiektywem mo e okaza
    > si kiepsk zamian wspomnianego Canona S2IS

    Nie nie nie... nic takiego nie twierdzimy... ;)

    Pytales "czego bedzie Ci brakowalo" po zamianie,
    wiec dostales w odpowiedzi liste liste wad takowej.

    A pozytywy tez sie przeciez znajda.

    Mysle jednak, ze powinienes zaczac od napisania
    czego tak na prawde oczekujesz. Im dokladniej - tym
    latwiej bedzie cos doradzic.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Co jest z tym google groups, ze zjada "ogonki"?

  • 18. Data: 2011-01-03 22:21:11
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2011-01-03 21:16, Vituniu pisze:

    > Mysle jednak, ze powinienes zaczac od napisania
    > czego tak na prawde oczekujesz. Im dokladniej - tym
    > latwiej bedzie cos doradzic.

    Różne próby z moim S2IS wyczyniałem. Czasami potrafi zrobić ładne
    zdjęcia ale czasami widząc zdjęcia z lustrzanek zazdroszczę ostrości,
    ładnie uchwyconej małej głębi ostrości - o to w S2 jest ciężko.
    Fajnie by było mieć też nieco większy wyświetlacz (S2 ma 1,8").
    Dobrze by było też mieć nie gorszą jasność obiektywu (f/2.7 - f/3.5 w S2).
    Czytając opinie o nowszych hybrydach typu Canon SX20, SX30, itp. wydaje
    mi się jednak, że na lepszą jakość zdjęć nie mam co liczyć - pomyślałem
    więc o lustrzance w kwocie ok. 1600-2000zł - niemniej z nastawieniem, że
    mam góra 2 obiektywy (w tym jeden dający zbliżenie podobne do 12x w moim
    S2) i więcej nie inwestuję :)
    Czy to realne?

  • 19. Data: 2011-01-04 00:25:32
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Różne próby z moim S2IS wyczyniałem. Czasami potrafi zrobić ładne zdjęcia
    > ale czasami widząc zdjęcia z lustrzanek zazdroszczę ostrości, ładnie
    > uchwyconej małej głębi ostrości - o to w S2 jest ciężko.

    Coś za coś. W lustrzance będziesz miał problem ze zbyt małą głębią. W
    kompakcie nie dostrzegasz nawet, że aparat ustawił niepoprawnie ostrość, bo
    głębia jest tak duża, że prawie zawsze ostrość jest w całym kadrze. W
    lustrzance zaczniesz zauważać - chcesz sfotografować ulicę w mieście, aparat
    ustawi ostrość na jakiegoś ludzia dość blisko, a wszystko w tle robi się
    gównianie nieostre. Takie belejakie. Nie jest to ani ładnie rozmyte, ani
    ładnie ostre.

    Aha, no i generalnie zdjęcia w A290 w pełnej rozdzielczości nie będą o wiele
    ostrzejsze, tylko że aparat nadrabia rozdzielczością - więc jak zmniejszysz
    sobie do rozmiaru takiego jak w S2IS, to będzie faktycznie żyleta :) Ale
    idąc tym tropem - możesz równie dobrze kupić kompakta z dużą
    rozdzielczością.

    Po prostu zajrzyj na jakiś zestaw fot prosto z aparatu w pełnej
    rozdzielczości. Np. tu:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA290/AA290A7.
    HTM

    I upewnij się, że to spełnia oczekiwania.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 20. Data: 2011-01-04 10:03:34
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Przemolo pisze:

> [...]
    > więc o lustrzance w kwocie ok. 1600-2000zł - niemniej z nastawieniem, że
    > mam góra 2 obiektywy (w tym jeden dający zbliżenie podobne do 12x w moim
    Hmmm
    Z głębią ostrości to będzie tak że w lustrzance masz większą kontralę
    niż w kompakcie natomiast z kitowym obiektywem takim jak chcesz kupić
    nie będzie to mocno zauważalne. Będzie różnica zapewne natomiast nie
    będzie to przepaść widoczna dla każdego. Aby uzyskać fajne rozmycia
    potrzebujesz coś ze światłem 2,8, ew w pewnych zastosowaniach coś
    długiego ze światłem 4.
    Zbliżenia 12x - porzuć takie myślenie, to pojęcie marketingowe. Bardziej
    operuj długością ogniskowej jaką potrzebujesz. Żeby Ci to uzmysłowić
    obiektyw o zakresie ogniskowych 5-50mm jak i 100-1000mm mają takie samo
    "zbliżenie" 10krotne.

    Jeśli te 2000 jest maksymalnym pułapem budżetu jaki możez przeznaczyć w
    dłuższym czasie na fotografię to rozejrzyj się za jakimś kompaktem.
    Lustrzanka fajna jest ale to trochę taka skarbonka :)