  • 21. Data: 2011-01-04 11:26:59
    Temat: Re: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Różne próby z moim S2IS wyczyniałem. Czasami potrafi zrobić ładne
    > zdjęcia ale czasami widząc zdjęcia z lustrzanek zazdroszczę ostrości,

    A z ta ostroscia, to nie jest przypadkiem tak, ze obiekt na zdjeciu
    z lustrzanki WYDAJE Ci sie ostrzejszy bo masz bezposrednie
    porownanie do rozmytego tla?

    Bo IIRC to S2 IS (podobnie jak wiekszosc kompaktow) rysuje
    calkiem ostro i to praktycznie niezaleznie od przyslony, podczas gdy
    wiekszosc obiektywow "lustrzankowych" ma swoje narowy i "ostre"
    robia sie dopiero po przymknieciu.

    > ładnie uchwyconej małej głębi ostrości - o to w S2 jest ciężko.

    Jak juz pisano - o to bedzie znacznie latwiej. Niemniej:
    - warto sprawdzic ceny jasniejszych obiektywow w danym systemie
    - czasem mala glebia ostrosci jest prawdziwym utrapieniem ;)

    > Fajnie by było mieć też nieco większy wyświetlacz (S2 ma 1,8").

    OK, ale:
    - w znakomitej wiekszosci lustrzanek bedzie on nieruchomy
    - w A290 (o ktora pytasz) nie ma LV, wiec bedzie sluzyl tylko
    do podgladu gotowego zdjecia

    > Dobrze by było też mieć nie gorszą jasność obiektywu (f/2.7 - f/3.5 w
    S2).

    Zacznij wiec od sprawdzenia cen takich obiektywow.
    W S2 IS masz 36-432mm f/2.7-3.5
    Od razu zapomnij o czyms takim dla lustrzanki ;)

    Ale mozesz miec podobna "lufe" w postaci takiego
    Tamrona 18-250mm f/3.5-6.3 za jakies 1400,-
    albo znacznie krotszego, za to jasnego i zbierajacego niezle
    opinie Tamrona 17-50 f/2.8 za okolo 1300,-

    Kwestia tego jaki zakres ogniskowych Ci potrzebny i
    za jaka jasnosc obiektywu jestes sklonny zaplacic.

    Na poczatek pozostalbym przy "kicie", ewentualnie rozwazyl
    czy w budzecie zmiesci sie ktorys Nikon z ichnim 18-105VR.

    Chyba, ze przewidujesz mozliwosc uzywania starych
    obiektywow manualnych (bez AF, czasem bez pomiaru
    swiatla), wtedy moze Pentax?

    A teleobiektyw zawsze zdazysz dokupic, jesli uznasz,
    ze faktycznie jest Ci niezbedny.

    > Czytając opinie o nowszych hybrydach typu Canon SX20, SX30,
    > itp. wydaje mi się jednak, że na lepszą jakość zdjęć nie mam co liczyć

    No poniekad racja. :)

    > i więcej nie inwestuję :) Czy to realne?

    Zalezy jak bardzo Cie wezmie ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

    PS:
    A moze jednak jakis EVIL? ;)

  • 22. Data: 2011-01-05 23:54:04
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Różne próby z moim S2IS wyczyniałem. Czasami potrafi zrobić ładne
    > zdjęcia ale czasami widząc zdjęcia z lustrzanek zazdroszczę ostrości,
    > ładnie uchwyconej małej głębi ostrości - o to w S2 jest ciężko.

    Eee tam, nie jest tak źle. Niestety S2/S3 jest wyjątkowo dobrym
    aparatem, naprawdę wyjątkowo dobrym i strasznie ciężko czymś go
    zastąpić. Sam mam S2 a niedawno dokupiłem małoużywanego S3 żeby mieć na
    zapas bo mi już S2 rzucił parę razy jakimś errorem.

    Małą głębię ostrości uzyskasz stosując największą ogniskową. Owszem,
    ostrość zdeka spadnie, ale poprawiając to potem w kompie uzyska się
    zadowalające efekty.

    > Fajnie by było mieć też nieco większy wyświetlacz (S2 ma 1,8").

    Eee tam, kadrowanie przez wizjer jest OK. A w sytuacjach wymagających
    odchylenia ekranu 1,8 cala jest wystarczające bo i tak jaki byś nie miał
    ten ekranik to ostrości nie za bardzo ocenisz. Miałem w ręku niedawno
    Panasonic TZ-10. Pstryknąłem parę fotek dla testów i byłem zdrowo
    zdziwiony super jakością jaką zobaczyłem na ekraniku (całkiem dużym i w
    niezłej rozdzielczości jaki ten aparat posiada). Hehe, ale jak
    zobaczyłem te fotki na kompie to się załamałem i ucieszyłem, że posiadam
    mojego S2 :-)

    Reasumując - dbaj o tego S2, żeby służył jak najdłużej, może kiedyś
    trafi się równie udany model. Na razie to ciężko.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 23. Data: 2011-01-09 19:35:36
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:ig30b1

> [...]
    >
    > Reasumując - dbaj o tego S2, żeby służył jak najdłużej, może kiedyś
    > trafi się równie udany model. Na razie to ciężko.

    Zastanawiam się nad tym czy taki S5 lub SX10, SX20 prezentują sobą coś
    więcej niż S2/S3 (mówiąc o jakości uzyskiwanych zdjęć rzecz jasna).

  • 24. Data: 2011-01-19 21:51:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 12:26:59 +0100, Vituniu napisał(a):

    > Chyba, ze przewidujesz mozliwosc uzywania starych
    > obiektywow manualnych (bez AF, czasem bez pomiaru
    > swiatla), wtedy moze Pentax?

    Tak dla ścisłości: w Pentaksach działa pomiar światła dla w pełni
    manualnych obiektywów, w połączeniu z funkcją podglądu głębi ostrości -
    aparat domyka przysłonę i wówczas mierzy światło.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2011-01-19 22:25:55
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-19 22:51, badworm pisze:

    > Tak dla ścisłości: w Pentaksach działa pomiar światła dla w pełni
    > manualnych obiektywów, w połączeniu z funkcją podglądu głębi ostrości -
    > aparat domyka przysłonę i wówczas mierzy światło.

    A jeśli manualny obiektyw z bagnetem Pentaxa posiada styki elektryczne
    (Pentax zakończył produkcję obiektywów bez styków ok. 25 lat temu) to
    pomiar światła działa bez problemu przy otwartej przysłonie - podobnie
    jak z obiektywami AF.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)