  • 11. Data: 2009-01-27 22:31:09
    Temat: Re: Czasy pigułki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Karocki pisze:

    > Im wiekszy wysilek wlozysz, tym wieksza satysfakcje otrzymasz - lepiej z
    > plecakiem wyspindrac sie na wielka gore, niz wjechac tam kolejka linowa.

    I tak, i nie - wspinając się generalnie nie będziesz miał okazji
    "przelecieć" na trasie pomiędzy podnóżem góry a jej szczytem. Wspinając
    się jesteś cały czas przy ziemi - wysoko położonej, ale ziemi. Inne
    wrażenia, inne widoki.

  • 12. Data: 2009-01-27 22:57:06
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał :
    > Tak jak obecnie jest z samochodami: wiesz gdzie zachamować

    Tu się bym zgodził. Większość polskich kierowców dobrze wie, gdzie i jak
    zachamować przy użyciu samochodu. Codziennie to widzę. Bardzo popularna
    sprawa.
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 13. Data: 2009-01-28 07:40:35
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Tak, wyszła ze mnie druga natura ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 14. Data: 2009-01-28 08:56:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 21:26:30 +0000 (UTC), Piotr Karocki napisał(a):

    > Im wiekszy wysilek wlozysz, tym wieksza satysfakcje otrzymasz - lepiej z
    > plecakiem wyspindrac sie na wielka gore, niz wjechac tam kolejka linowa.

    Satysfakcji tak, ale lepiej nie będzie. Po jednym i drugim będziesz
    tak samo na górze, ale idąc tylko się niepotrzebnie męczysz.
    A chyba nie o satysfakcje i zabawę chodziło f1969 tylko o efekty.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 15. Data: 2009-01-28 09:36:55
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Satysfakcji tak, ale lepiej nie będzie. Po jednym i drugim będziesz
    > tak samo na górze, ale idąc tylko się niepotrzebnie męczysz.
    > A chyba nie o satysfakcje i zabawę chodziło f1969 tylko o efekty.

    Niby tak, tylko kolejki zaczynaja chodzic wtedy gdy fotograf
    wybiera sie juz do domu ze zrobionymi zdjeciami ;)

  • 16. Data: 2009-01-28 12:38:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    f1969 pisze:
    > Nieco off-topic, ale chciałem się z Wami podzielić pewną myślą.
    >
    > Czytając grupę od jakiegoś czasu, naszła mnie następująca refleksja:
    > Wiele osób zadaje pytania, oczekując szybkiej, klarownej, jedynie
    > słusznej odpowiedzi. Najlepiej rozwiązującej wszystkie problemy za
    > jednym razem. Takiej cudownej pigułki,

    I niestety, na to nie ma żadnej rady.
    Pomyśl ile przedmiotów kupujemy. Niemal każdy z nich wymagałby
    osobnych studiów, aby wybór był optymalny i w pełni świadomy.
    Nikt nie zdoła wejść w szczegóły każdego zagadnienia, urządzenia.
    Można się dobrze poznać na jednej, dwóch, no, trzech dziedzinach.
    Co do reszty, należy rozwinąć w sobie umiejętność wybierania
    niemal w ciemno rzeczy "wystarczająco dobrych" - czy też unikania
    wtapiania kasy w ewidentne buble. Jedną ze stosowanych metod jest
    zadanie pytania na newsach: "co polecacie do xxx zł".

  • 17. Data: 2009-01-28 13:16:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 10:36:55 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Niby tak, tylko kolejki zaczynaja chodzic wtedy gdy fotograf
    > wybiera sie juz do domu ze zrobionymi zdjeciami ;)

    No właśnie - ostatnią koleją wjeżdżasz, focisz, śpisz pod kamieniem, focisz
    i pierwszą kolejką wracasz na kwaterę ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2009-01-28 13:58:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No właśnie - ostatnią koleją wjeżdżasz, focisz, śpisz pod kamieniem,
    > focisz i pierwszą kolejką wracasz na kwaterę ;-)

    Ty to masz leb :)

  • 19. Data: 2009-01-28 13:58:46
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:38:21 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > wtapiania kasy w ewidentne buble. Jedną ze stosowanych metod jest
    > zadanie pytania na newsach: "co polecacie do xxx zł".

    Właśnie ostatnio miałem problem bo chciałem kupić sobie latarkę diodową,
    więc znalazłem odpowiednie forum "latarkowe".
    Ale jako stary wyjadacz raz że wstyd mi było zapytać "co kupić",
    dwa że wiem ile są warte odpowiedzi na takie pytania ;-)
    Czytanie archiwum oczywiście nic nie daje oprócz jeszcze większego
    mętlika. Jedyne co wyłapałem to że niektóre modele należy unikać bo
    są ewidentnymi bublami - ale reszta modeli... no są i świecą...
    No musiałem się douczyć co i jak z tymi latarkami, co ostatnio dobrego
    wymyślili, jakie są pułapki na klientów. W końcu postąpiłem wg metody
    którą kiedyś dawno temu polecałem - poszedłem do OBI i kupiłem najtańszą
    latarkę diodową, potem kupiłem drugą troszkę droższą, potem kupiłem
    jeszcze jedną tanią na allegro. Po kilku tygodniach chodzenia i świecenia
    już wiedziałem czego potrzebuję i co kupić (a właściwie co dokupić bo ta
    najtańsza też się sprawdza i używam dwóch - coś jak kompakt i dSLR ;-) ).
    No i tyle zachodu miałem z latarką która ma tylko "świecić".

    A wracając do fotografii....
    Niestety współczesny sprzęt jest skomplikowany, co z jednej strony cieszy,
    z drugiej utrudnia efektywne posługiwanie się nim. Kiedyś można było kupić
    aparat i iść z nim fotografować. Teraz trzeba najpierw przeczytać
    instrukcję, potem poćwiczyć i przyzwyczaić się do guziczków i opcji.
    I te komplikacje odsuwają na dalszy plan takie rzeczy jak kompozycja,
    odpowiednie warunki fotograficzne, etc. Nowicjusze myślą że opanowanie tych
    elementów będzie tak proste jak instalacja kolejnego plugina czy ustawianie
    WB wg karty - to im przyszło łatwo, dlaczego kolejne etapy mają przychodzić
    trudniej?
    Problem nie jest w tym że oni nie znają tych zagadnień (jak ja kiedy nie
    wiedziałem nic o latarkach led'owych) - tylko w tym że wydaje im się że
    łatwo je poznać - "przecież jest tyle for i tutoriali w necie"...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2009-01-28 14:18:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał
> [...]
    > wtapiania kasy w ewidentne buble. Jedną ze stosowanych metod jest
    > zadanie pytania na newsach: "co polecacie do xxx zł".

    Zwłaszcza, że od jakiegoś czasu własnoręczne wyszukanie informacji staje się
    coraz bardziej skomplikowane.
    W dowolnej dziedzinie.
    Najpierw trafiasz na strony producentów, z których wynika, że pierdylion
    funkcji jest potrzebny jak tlen w powietrzu.
    Potem trafiasz na strony sklepów, które dziwnym trafem mają podobne zdanie.
    W między czasie przemiatasz pińcet serwisów ceneo czy inne sreneo, które
    wskazują gdzie najtaniej złowisz to pierdylionowe cudo.
    Potem trafiasz na opinie tych co już kupili i za diabła nie przyznają się,
    że wtopili.
    Gdzieś pomiedzy tym wszystkim stracisz tydzień na odsiewaniu linków, które
    wskazują na stopki w rozmaitych forach bo niektórzy ludzie najchętniej
    przypieprzyliby sobie na czole ulubiony brand. Ale póki nie ma takich
    możliwości to podpisują się wyśnionym brandem.

    No to nie dziwota, że niektórzy walą prosto z mostu...

    adam