  • Data: 2009-01-27 21:52:57
    Temat: Re: Czasy pigułki
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jan 2009 20:30:45 +0000, f1969
    <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> wrote:

    >Nieco off-topic, ale chciałem się z Wami podzielić pewną myślą.
    >
    >Czytając grupę od jakiegoś czasu, naszła mnie następująca refleksja:
    >Wiele osób zadaje pytania, oczekując szybkiej, klarownej, jedynie
    >słusznej odpowiedzi. Najlepiej rozwiązującej wszystkie problemy za
    >jednym razem. Takiej cudownej pigułki, która uzdrawia i uszlachetnia.
    >Jakiegoś super-skutecznego środka, skondensowanego, którego nie trzeba
    >rozumieć, uczyć się, po prostu ma rozwiązać wiele problemów za jednym
    >razem.
    Częsciowo masz rację, cześciowo nie. Pamiętaj, że dla wielu osób,
    aparat to kolejne narzędzie, które ma robić zdjęcia bez posiadania
    wiedzy tajemnej. Tak jak obecnie jest z samochodami: wiesz gdzie
    włożyć kluczyk, odpalić, skręcać, zachamować, gdzie wlać olej i wsio -
    nie obchodzą cię szczegóły pod maską. Takie same podejście ma wiele
    osób do fotografii (służy ona w ich przypadku wyłącznie do wieczniania
    chwil): tu włączyć, tu popatrzyć i wycelować, tu kręcimy bliżej/dale,
    pstryk, podgląd na ekraniku i finito - ma być dobrze. Wszystko ponad
    to jest dla nich zbędne - i dobrze - jest to tylko narzędzie. Nie
    każdy musi znać się na wszystkim, a grupy specjalistyczne (taka jak
    ta) mają manierę wpadania w eksperckość i często udzieane rady można
    streścić następująco: jesteś głupi że się o to pytasz, musisz kupić
    konecznie to, do tego to i to i to, dużo poczytać, robić tak a
    nieinaczej i być wdzięcznym że chcieliśmy odpowiedzieć. Gdyby tak
    serio potraktować odpowiedzi co niektórych osób to na grupach siedzą
    sami eksperci od wszytkiego i aż dziw że nie jesteśmy drugą Japonią ;)
    Brakuje zrozumienia dla ludzi, którzy chcą kupić coś prostego i nie
    wgłębiać się w technikaliach - mam wrażenie że odpowiedź na takie
    pytanie jest często ,,poniżej poziomu grupy''.

    P.S. To są uwagi generalne, co do Usenetu a nie tylko tej.
    --
    Grzegorz Krukowski