  • Data: 2009-01-28 15:03:55
    Temat: Re: Re: Czasy pigułki
    Od: m...@a...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    >Zwłaszcza, że od jakiegoś czasu własnoręczne wyszukanie informacji staje się
    >coraz bardziej skomplikowane.

    to prawda.

    >Potem trafiasz na opinie tych co już kupili i za diabła nie przyznają się,
    >że wtopili.

    Nie tylko.
    Od czasu do czasu trafi sie jeden czlowiek typu "pyskaty".

    To co kupil mu sie zapsulo. Trabi o tym na lewo i na prawo,
    a poniewaz udziela sie na kilku grupach/stronach/forach, to przegladajac
    kilka wydawaloby sie niezaleznych grup/stron/forow, natrafiasz na
    powtarzajacy sie opis awarii.

    Za kazdym razem gdy ktos komus poleci produkt "YYY", uczciwie
    i szczerze pisze ze: "kupilem YYY i mam toblem z tymatym".

    Dalej, na grupach forach stronach, istnieje kategoria "powtarzaczy".
    Na pytanie "co jest lepsze do xxx zlotych", usluznie odpisza Ci
    ze produkt YYY jest fajny, ale ma problemy z tymatym.
    "Ja wpradzie nie uzywam, ale ludzie mowia ze YYY ma problemy z tymatym".

    Ha, po reakcji powtarzaczy, plotka sie poteguje, mianowicie juz WIELU
    ludzi WIELOKROTNIE podalo posta w ktorym pisza ze YYY ma problemy z tymatym.

    Dalej, powtarzacze robia "crospostowanie", przenoszac opinie na inne fora,
    piszac na forum cccc wpisy typu: "hmmm, YYY jest fajny, ale ludzie na
    grupach aaaa i forum bbbb mowia ze YYY ma problemy z tymatym".

    Nastepnie wielu ludzi weryfikuje negatywnie, wysylajac posty tresci:
    "Ha, wielu ludzi zglaszalo ze YYY ma problemy z tymatym, a tymczasem
    moj nie ma".

    Oczywiscie dementowanie plotki sprawia, ze w wiekszej ilosci postow
    przewija sie informacja o tym iz "YYY ma czasem problemy z tymatym".

    Natknawszy sie potem na dwa-trzy wpisy, wpisujesz w google.pl zapytanie:
    "YYY+tymatym", i ci wyskakuje ze fafnascie setek opinii napisano
    juz o produkcie "YYY wspominajac o tymatym"

    No wiec jestes juz pewien ze jest problem.

    Tymczasem przypadek awarii byl pojedynczy...

    Trzeba przejsc na kupowanie mniej... :-\

    Michal Kukula