  • 21. Data: 2011-09-07 21:55:30
    Temat: Re: Czasem człowiek musi..
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-07 14:28, Marx pisze:
    > Po co to całe filozofowanie? Fotografia to obrazki, dorabianie do tego
    > podtekstów, historii starego dębu czy innych opowieści nie ma sensu.
    > Cykasz zdjęcie, podoba się lub nie.

    Po co zbieranie znaczków? Znaczki to są na list, potem w śmieci.
    Po co konkursy szopenowskie? Raz wystarczy nagrać, reszta niepotrzebnie
    się męczy.
    Po co w ogóle żyć? Świat bez nas niewiele różniłby się...

    Pozwól filozofować temu, kto lubi :)

    > Jak chcesz poznać ludzi, dopisać kawałek tekstu - to to już nie jest
    > fotografia tylko reportaż

    Po co nazywać? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 22. Data: 2011-09-07 21:58:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-07 23:13, marek augustynski pisze:
    > Dopóki zdjęcia nie dotyczą ludzi mógłbym się dla spokoju zgodzić, chociaż
    > myślę, że zwykłe widoczki mogą powiedzieć dokładnie to samo.. brnę w
    > szczegóły, nieważne..

    Dlatego tak mało fotografuję ludzi, a jeśli już, to raczej staram się
    uprawiać ''podglądactwo'' czyli najbardziej bezinwazyjną formę fotografii.
    Ludzie zasługują na dobrego fotografa, jeśli takim się nie jest, można
    co najwyżej uprawiać jakąś formę niesubiektywnej kalki. Inaczej łatwo
    zrobić zoo.

    --
    pozdrawia Adam
    /oryginalność powstaje wtedy, kiedy o niej nikt nie myśli/

  • 23. Data: 2011-09-07 22:11:51
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-09-07 23:58, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Ludzie zasługują na dobrego fotografa, jeśli takim się nie jest, można
    > co najwyżej uprawiać jakąś formę niesubiektywnej kalki. Inaczej łatwo

    A niby czym się różni podglądactwo od zoo/safari?
    Cały czas jest to powierzchowne. Różnica się pojawia, jak się zaczyna
    bliższy kontakt i zejście pod skórę.

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2011-09-07 22:14:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-08 00:11, John Smith pisze:
    > A niby czym się różni podglądactwo od zoo/safari?
    > Cały czas jest to powierzchowne. Różnica się pojawia, jak się zaczyna
    > bliższy kontakt i zejście pod skórę.

    To zależy od definicji, a ja mam taką: podglądactwo to po prostu obraz
    nieingerencyjny, bliski rzeczywistości zastanej, stroniący od
    subiektywizmu (winiety, fiszaje, ujęcia nasuwające pewne myśli itp). Zoo
    to właśnie przeciwieństwo tego - taki nowoczesny reportaż z tanim
    przesłaniem.

    --
    pozdrawia Adam
    /to nie ja, to tylko ja/

  • 25. Data: 2011-09-07 22:31:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 7, 5:55 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > się męczy.
    > Po co w ogóle żyć? Świat bez nas niewiele różniłby się...

    Zapomniales dodac, ze za wyjatmiem zygiego photo.
    A moze tylko filozofowac wolo tym co lubia, ale uprawiac lubianej
    profesjii, nie wolno juz kazdemu?

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 26. Data: 2011-09-07 23:07:33
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-09-08 00:14, Janko Muzykant pisze:
    > obraz nieingerencyjny, bliski rzeczywistości zastanej

    Czyli nietendencyjny, ale jednak powierzchowny obraz co ciekawszych
    "człowieków".

    Madagaskar, zoo, safari.

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2011-09-07 23:28:31
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > A niby czym się różni podglądactwo od zoo/safari?
    > Cały czas jest to powierzchowne. Różnica się pojawia, jak się zaczyna
    > bliższy kontakt i zejście pod skórę.

    > A niby czym się różni podglądactwo od zoo/safari?

    Janko pisze o podglądactwie w rozumieniu ,,chodzę sobie i pykam zdjęcia
    ludziom,,. Przypadek ciekawski, szczery, trochę z przymrużeniem oka i wbrew
    pozorom zawierający w sobie spory humanizm. Coś niedobrego zaczyna się dziać,
    kiedy fotografujący ma rodzaj strachu, jakby kompleks, który widać poprzez
    poważne podejście do tematu. On chce patrzeć na ludzi ale nie przyznaje się,
    że ich podgląda. ,,Podchodzi do nich,, fizycznie z barierą psychiczną. Zbyt
    poważne zdjęcia są podejrzane. Nie tylko portrety.

    marek

  • 28. Data: 2011-09-08 00:03:40
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-09-08 01:28, marek augustynski pisze:
    > Janko pisze o podglądactwie w rozumieniu ,,chodzę sobie i pykam zdjęcia
    > ludziom,,. Przypadek ciekawski, szczery, trochę z przymrużeniem oka i wbrew
    > pozorom zawierający w sobie spory humanizm.

    Ale wizyta w zoo też nie oznacza nic złego i też może wynikać z miłości
    do zwierząt. Jednak jest poznaniem powierzchownym, zachwytem nad pięknym
    futerkiem, radością z antropomorficznych zachowań, etc.
    I fotografujesz bezczelnie, bezpiecznie, bo zza krat. Tak też
    zrozumiałem Twoje "safari", w opozycji do bardziej zaangażowanego kontaktu.

    > [...] poważne podejście do tematu. [...] nie przyznaje się, że ich podgląda.

    Tu nie bardzo wiem o czym piszesz.

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2011-09-08 09:41:53
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > I fotografujesz bezczelnie, bezpiecznie, bo zza krat. Tak też
    > zrozumiałem Twoje "safari", w opozycji do bardziej zaangażowanego kontaktu.

    Pisząc ,,safarii,, mam na myśli polowanie, w którego centrum znajduje
    się łowca. On jedzie po trofeum i nosie ma zwierzę, bo kieruje nim
    plan, przymus zdjęcia obiektu.
    W opozycji do safari jest buszmen, który przemieszcza się po sawannie
    i podpatruje co się tam ciekawego dzieje. To wytrawny obserwator nie
    chowający się za strzelbą.

    Wejście pod skórę wydaje się bardziej zaangażowanym kontaktem, ale nie
    można przez to stawiać innych przypadków w jednym rzędzie.

    > Tu nie bardzo wiem o czym piszesz.

    Trofeum.

    marek

  • 30. Data: 2011-09-08 10:16:13
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 08.09.2011 11:41, marek augustynski wrote:

> [...]
    > W opozycji do safari jest buszmen, który przemieszcza się po sawannie
    > i podpatruje co się tam ciekawego dzieje. To wytrawny obserwator nie

    Chyba masz własną definicję słowa buszmen. To osoba, która musi
    przynieść coś do zjedzenia i czy zwierzę jest w ciapki czy w paski to
    mało go interesuje. Ma być zjadliwe i upolowanie go powinno być jak
    najłatwiejsze.

    --
    http://szumofob.eu