    From: tatizek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Cyfrowy kompakt a la Contax T3
    Date: Wed, 13 Jan 2010 01:08:44 +0100

    R pisze:
    > Wielkie dzieki wszystkim za informacje tudziez podzielenie sie
    > wiedza :)

    > Tu sie upewnie jesli mozna - bo cyfry to dla mnie dosc obcy swiat...
    > ale zakladam, ze standard sanek do lampy sie nie zmienil jesli idzie o
    > mechanike? :)

    Tak, standard sanek jest bez zmian. Elektrycznie jest to oczywiście
    stopka do systemowej lampy Panasonica ale ja korzystam np. z jakiegoś
    Metza z własną automatyką i działa bez problemu. Stopka jest
    umiejscowiona dokładnie nad osią optyczną obiektywu.
    Sam aparat wagą, wielkością, solidnością wykonania przypomina nieco
    klasyczne dalmierzowce takie jak np. Olympus 35SP czy Canon QL17,
    oczywiście jest nieco mniejszy i lżejszy. Wydaje mi się, że jest mnniej
    więcej rozmiarów Contaxa T3, choć ma bardziej wystający obiektyw. Można
    go jednak nawet włożyć do kieszeni spodni, o ile są w miarę luźne, ma
    niecałe 5 cm grubości.
    Ergonomia jest bardzo dobra jak na kompakt, choć Pentax Z1P to to nie
    jest. Mini grip sprawia, że aparat trzyma się dość pewnie, najważniejsze
    regulacje są łatwo dostępne z menu lub wprost z dedykowanych przycisków.
    Można zapamiętać cztery zestawy ustawień użytkownika (custom settings),
    zapamiętuje chyba wszystkie istotne ustawienia, o przywracaniu
    ogniskowej już pisałem ale także przywraca nastawioną odległość (jeśli
    jest w trybie manualnym, nie AF), oczywiście czas, przysłona, ISO,
    balans bieli, a nawet bracketing. Autofokus działa pewnie nawet w
    ciemnych pomieszczeniach ale można włączyć także lampkę doświetlającą.
    Bardzo dobry obiektyw z przysłoną 2.0 na szerokim końcu (24 mm)i 2.8 na
    wąskim, bardzo dobre oddanie kolorów.
    Można niedrogo dokupić tulejkę wkręcaną na obiektyw, która pozwala na
    korzystanie z typowych filtrów 52mm czy osłony przeciwsłonecznej.
    Lag od momentu dotknięcia spustu, ustawienie ostrości do zrobienia
    zdjęcia szacuję na jakieś 0.6-0.8 sek. Jeśli ostrość jest nastawiona
    manualnie to jakieś 0.2 sek.

    Pozdrawiam,
    Tatizek