  • 41. Data: 2010-04-06 13:21:08
    Temat: Re: Cyfra VS Analog
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hpfa38$o0f$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Która?

    IPF5100

  • 42. Data: 2010-04-06 14:00:13
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Dzi ki. B d mia na uwadze, cho najbardziej mnie kusi (jako nikoniarz nie
    > powinienem tego m wi :) )  A2 Canona.

    Przy b. intensywnej eksploatacji to zdecydowanie najsensowniejszy
    wybór spośród 17-o calówek.

    Przy niezbyt intensywnej polecam tą Epsonkę - wyjdzie ze 3x taniej, a
    zajmie ze 3x mniej miejsca ;)

  • 43. Data: 2010-04-06 15:08:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010, Marcin [3M] wrote:

    > Użytkownik <b...@n...pl> napisał

    > Bo póki co nie jest to zakazane, to raz.
    > Bo analogiem za... nieważne, takim co go mam, mogę zrobić pracę do której
    > musiałbym zaprząc sprzęt za ca 20000Euro. Nawet pracując za stawkę równą
    > wynajęciu takiego sprzętu cyfrowego, mogę mówić o bardzo godziwym zarobku. To
    > dwa.

    Zgubiłem się.
    Argumentujesz tak, jakbyś chciał wykazać dlaczego używasz filmu.
    A poprzednik pytał po co narzekasz ze cyfra jest dla Ciebie niewygodna :)

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-04-06 15:55:23
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Zgubiłem się.
    > Argumentujesz tak, jakbyś chciał wykazać dlaczego używasz filmu.
    > A poprzednik pytał po co narzekasz ze cyfra jest dla Ciebie niewygodna :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Jak to czytam, to też widzę, że się pogubiłem :)

    Żeby było jasne - nie neguję zalet cyfry. Tylko twierdzę, iż jest ona
    pozornie tania. A raczej że analog pozornie droższy od cyfry.
    I że są sytuacje, w których aparat cyfrowy ma sporo do odrobienia - choć
    mniej niż np. 5 lat temu.

  • 45. Data: 2010-04-06 17:07:32
    Od: JD <j...@g...com>

    On 6 Kwi, 15:21, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:hpfa38$o0f$1@atlantis.news.neostrada.

    > IPF5100

    Mamy w pracy jej poprzednika IPF500, wygląda identycznie.
    Jest dziwna w użytkowaniu. Nie używamy do zdjęć ale CADa (w tym kolor)
    kilka do kilkunastu wydruków na tydzień, czasem tydzień bez wydruków
    i po roku głowica do wymiany (bez gwarancji już) bo zaschła tak,
    że się wyczyścić sama nie mogła.
    Ma w środku pojemnik na tusz nadmiarowy, taki "pampers"
    jak się zapełnił to na następny czekaliśmy kilka dni, bo z półki
    niedostępny.

    Robi u nas w zasadzie za ploter i sterownik ma różne funkcje
    CADowskie,
    ale znając wcześniej plotery atramentowe HP spodziewałem sie prostrzej
    obsługi,
    skomplikowane dość menu i bardzo mało informacji na wyświetlaczu.

    Niestety nie mam porównania do epsona A2 ani nie mogę nic powiedzieć
    o jakości wydruku fotograficznego

    JD

  • 46. Data: 2010-04-06 18:03:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin [3M] pisze:

    > A po co Ci ponad 1MPix?

    Jeden to przesada, ale mnie wystarczy pięć. I też właśnie na co dzień
    używam sprzętu oferującego tyle w rzeczywistości i z takąż
    rozdzielczością owe zdjęcia zapisuję. Nawet jeśli w przyszłości tych
    pikseli będzie pięćdziesiąt milionów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2010-04-06 18:06:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin [3M] pisze:
    > I tak w efekcie dążenie do odtworzenia "analogowej" przewidywalności i
    > powtarzalności stanąłem przed problemem zbudowania takiego "łorkfloła",
    > na który mnie stać.
    >
    > Stąd monitor z kalibratorem, drukarka i która "rozumie" profile, i pełna
    > wersja PS, który potrafi z tych profili skorzystać. Nawet światło
    > podporządkowałem temu celowi...
    > I dzięki temu jestem w miejscu, które miałem zagwarantowane od zarania
    > procesu srebrowego...

    Jeśli wszystko zostaje w domu to... po co Ci kalibrator i profile?
    Przecież masz drukować to, co widzisz - do tego wystarczy kilka wydruków
    testowych i choćby krzywa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 48. Data: 2010-04-06 18:07:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > no właśnie w dla wielu w fotografii cyfrowej nie chodzi o to aby załapać
    > króliczka tylko aby gonić go.

    Ale to nawet nie jest chomik :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /''m'' jak megalomania/

  • 49. Data: 2010-04-06 19:03:30
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    skomplikowane dość menu i bardzo mało informacji na wyświetlaczu.

    Niestety nie mam porównania do epsona A2 ani nie mogę nic powiedzieć

    Dzięki za info.

    OIMW P5100 to zupełnie inna maszyna. Inne głowice, atrament...

    Z ciekawości - czy trzymacie ją zawsze włączoną, czy wyłączacie zasilanie?

  • 50. Data: 2010-04-06 19:09:02
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Jeśli wszystko zostaje w domu to... po co Ci kalibrator i profile?
    > Przecież masz drukować to, co widzisz - do tego wystarczy kilka wydruków
    > testowych i choćby krzywa.

    Na wyschnięcie wydruku muszę czekać ca 30 minut. Może jestem delikatny, ale
    takie Hit/miss mi nie pasuje. Przypomniałeś mi czasy procesu 5013/5015 :)
    (już nie pamiętam, czy był to proces do papieru czy negatywu).
    No i mam wrażenie, że w ICC ma coś więcej niż krzywą (przynajmniej w
    drukarce).
    BTW, przy takim podejściu to i z monitorem czarno-białym dałbym radę :)