  • 101. Data: 2010-04-08 14:31:08
    Temat: Re: Cyfra VS Analog
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
    > Chwal się, chwal.
    > Przyjdzie wezwanie z US (nie chodzi mi o United States) to będziesz miał
    > szansę wszystko wyjaśnić ; )))))

    Ale ja nic nie mam to i nic nie oddam :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 102. Data: 2010-04-08 14:52:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Ale ja nic nie mam to i nic nie oddam :)

    Ale obdarowani mogą mieć ; )

    adam

  • 103. Data: 2010-04-08 20:57:27
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 8 Kwi, 01:06, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > Dlatego, że nie obejmujesz już tego wzrokiem, więc równie dobrze możesz
    > zrobić odbitkę mniejszą (i wtedy to z innego kadru). Niestety blade runner
    > jeszcze ma daleko do rzeczywistości :-D

    Nigdzie nie jest napisane , że obraz ( zdjęcie , wydruk , cokolwiek)
    oglądasz ogarniając jednym spojrzeniem. Wręcz nawet nigdy tak nie jest
    chyba ze myślisz o znaczku pocztowym oglądanym z pół metra.
    Po pierwsze człowiek koncentruje wzrok na wybranych punktach obrazu ,
    po drugie , zaintrygowany zbliża oko by wyraźniej zobaczyć detale.
    Pozdro Marcin

  • 104. Data: 2010-04-08 22:50:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Te ceny to chyba takie bardziej współczesne, bo mi się zapamiętały "nieco"
    > wyższe.

    Niekoniecznie. Fakt, zapomniałem o głowicy do Magnifaksa...
    El-Nikkor 2,8/50 kosztował 200DEM OIDP. Czyli może jakieś 100zł więcej.
    Tyle, że anaretem też można było zaszaleć. Nie mówiąc o meogonie.
    Fakt, że ceny trudno porównywać.
    Inna sprawa, że na początku w mojej wiosce zlikwidowali "foto-plastykę" czy
    jakoś tak, i magnifaksów było jak psów.
    Poza tym nikt sie tym specjalnie nie interesował. Mnóstwo sprzęty było z
    zakiszonych za komuny zakupów (traktowanych jako środki tezauryzacji). Nawet
    ktoś mi proponował za darmo pachnącego styrenem opemusa...

    > Do cz-b - zgoda. Do koloru - ani łatwo, ani tanio. Np. te ~15 lat temu
    > kumpel ponad 3 miesiące szukał powiększalnika z ceną poniżej 3k zł.

    Zależy jakiego.
    Ostatni ktoś sprzedawał LPL/JOBO 4500 bez szkieł za ca 4kzł (imo dobra
    cena).
    A ja swój 5x7" full wypas automat oddałem gratis :) (również dobra cena
    :))) )...
    15 lat temu to on pewnie szukał Dursta lub coś podobnego. To raczej półka
    profi, tak nawiasem mówiąc.

  • 105. Data: 2010-04-09 06:44:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 01:06:20 +0200, dominik napisał(a):

    > Ekstrema są fajne o ile ktoś potrafi je dostrzec. Tzn. na nic mi np
    > drukarka drukująca w 1000000dpi, skoro i tak mało kto rozróżni wobec
    > 300dpi.

    Do lepszego zawsze jest łatwiej się przyzwyczaić i lepiej mieć zapas
    jakości. Jasne że nie 1M dpi ale 600 będzie w sam raz.

    > Dlatego, że nie obejmujesz już tego wzrokiem, więc równie dobrze możesz
    > zrobić odbitkę mniejszą (i wtedy to z innego kadru). Niestety blade runner
    > jeszcze ma daleko do rzeczywistości :-D

    Teraz mało kto potrafi robić takie zdjęcia żeby chciało się do nich podejść
    i przyjrzeć bliżej szczegółom. I to jest problem, a nie to że ludzie
    rzucają tylko okiem i idą do następnego. Lata robienia małymobrazkiem
    spowodowały że mało kto wie jak wygląda dobrej jakości zdjęcie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 106. Data: 2010-04-09 07:06:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    kupilem EIZO za 400zl poleasingowy. Ostatnio zrobilem upgrade procesora
    na e5200 (doplacilem 100zl). Komputer trzeba unowoczesniac, bo niestety
    potrzeby sa coraz wieksze. I nie zgadzam sie ze wystarczy staruszek
    sprzed piecu lat - wspolczesne strony sa pelne flash, ktory potrafi
    niezle zajechac procesor. RAWy coraz wieksze. Filmy HD to terazniejszosc.
    Najfajniejsze jest to ze madrze wybierajac podzespoly komputera masz
    mozliwosc rozwoju. Mozesz zmienic procesor, dokupic RAM itp.
    Ale jesli ktos uzywa komputera wylacznie do foto, i moze do gmail, to
    faktycznie drogo wychodzi.
    Marx

  • 107. Data: 2010-04-09 09:03:48
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marcin [3M] wrote:

    > Masz rację. Tylko, że pomijając fanatyków gier i może tych co robią
    > jakies specyficzne zabawy, wiekszości wystarcza nieco ponad wydajności
    > Atom-a.
    >
    > Ja na nowy komputer wydam kasę, bo z jakiegoś powodu wywołanie RAW-a w
    > moim C2D zajmuje kilka sekund (to samo procesor aparatu robi z
    > szybkością 8 klatek na sekundę).

    No wiesz, krawiec szyje garnitur dwa dni, Chińczycy szyją 5 garniturów
    dziennie. Są różne algorytmy wywoływania RAW, w aparatach używane są te
    najszybsze. W komputerze wybierasz algorytm generujący zdjęcia jak
    najlepszej jakości.

    wer

  • 108. Data: 2010-04-09 15:31:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

> [...]
    > dziennie. Są różne algorytmy wywoływania RAW, w aparatach używane są te
    > najszybsze. W komputerze wybierasz algorytm generujący zdjęcia jak

    Jpg-i w aparacie też generowane są na ogół bardzo dobrym algorytmem.
    Przyczyna, ze generowane są tak szybko leży gdzie indziej. Komputer domowy
    jest urządzeniem uniwersalnym przeznaczonym do rozwiązywania szerokiej gamy
    problemów. Do tego procesor musi zapewnić wygodną (i w miarę idiotoodporną)
    komunikację z użytkownikiem - to też chłonie moc obliczeniową. Procesor w
    aparacie ma architekurę zoptymalizowaną do rozwiązania konkretnego zadania -
    to powoduje, ze mimo ogólnie znacznei mniejszej mocy obliczeniowej może to
    zadanie wykonywać znacznie szybciej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 109. Data: 2010-04-09 20:04:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, adam wrote:

    > Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Ale obdarowani mogą mieć ; )

    :)
    Dla porządku: tu jest ewidentna darowizna (*najpierw* zrobił, nie na
    czyjeś "zamówienie", i dopiero *gotowe* prawo lub rzecz rozdał, do
    kwoty 1000 zł per obdarowany nie pociąga to za sobą żadnych skutków
    podatkowych, nawet w przypadku VAT odliczonego na potrzeby takiego
    tworzenia *publiczne* nieograniczone rozpowszechnienie powinno dać
    się obronić jako "reklama" - nijak nie ugryziesz :D)
    Problemem są świadczenia "na potrzeby" (na czyjeś konkretne potrzeby),
    bo nie stanowią darowizny, powiązane z konkretną osobą lub nie rozdawane
    "równo każdemu kto chce" (bo pojawia się sprawa "wartości rynkowej")
    i inne takie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 110. Data: 2010-04-09 22:32:43
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> [...]
    > bo nie stanowią darowizny, powiązane z konkretną osobą lub nie rozdawane
    > "równo każdemu kto chce" (bo pojawia się sprawa "wartości rynkowej")

    Ha, gdyby tam siedzieli sami legaliści to byłoby pół biedy ;)

    adam