-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.glorb.com!news2.gl
orb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwi
nds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!
unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-f
or-mail
From: Czarek <c...@w...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
Subject: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
Date: Wed, 10 Feb 2010 21:41:00 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 19
Message-ID: <hkv6a4$n2n$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hkp875$cqc$2@news.onet.pl> <hkpb4a$psh$1@news2.ipartners.pl>
<hkpc39$np4$1@news.onet.pl> <hkr479$242$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<hkr7nr$1o68$1@news2.ipartners.pl> <hkrpkg$vck$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<m...@4...com>
<hkugbt$c2r$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: dqc89.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265835140 23639 83.24.162.89 (10 Feb 2010
20:52:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Feb 2010 20:52:20 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
In-Reply-To: <hkugbt$c2r$1@news2.ipartners.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:218041 pl.misc.samochody:2254087
[ ukryj nagłówki ]Jakub Witkowski pisze:
> Ciekawe to jest coś innego: badania robi się w tunelach aerodynamicznych,
> gdzie samochód stoi na nieruchomym podłożu. To jest inna sytuacja,
> niż gdyby poruszał się zarówno wobec powietrza jak i podłoża, hint:
> prędkość gazu w warstwie przyściennej, i jego interakcje z podwoziem.
> Ciekawe jak w tej sytuacji liczą ów Cx, wprowadzają jakieś poprawki?
> A może mylę się i mają ruchome bieżnie w tej komorze? :)
>
Kiedyś czytałem artykuł na ten temat. Chyba w "Młodym techniku".
Było tam porównanie wyników uzyskiwanych dla bryły samochodu zawieszonej
w powietrzu, bierzni ruchomej, nieruchomej podłodze. Były oszacowane
błędy procentowo dla tych przypadków. Czyli to się jakoś uwzglednia w
badaniach aerodynamiki samochodu.
--
Cezary Grądys
c...@w...onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.10 21:42 Czarek
- 10.02.10 22:44 Adam Płaszczyca
- 10.02.10 23:11 Jakub Witkowski
- 11.02.10 08:08 Wojtekk
- 11.02.10 09:02 Jacek Osiecki
- 11.02.10 09:55 J.F.
- 11.02.10 11:41 J.F.
- 11.02.10 12:34 Jakub Witkowski
- 18.02.10 01:02 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=