eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!news.glorb.com!news2.gl
    orb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwi
    nds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!
    unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-f
    or-mail
    From: Czarek <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
    Date: Wed, 10 Feb 2010 21:41:00 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 19
    Message-ID: <hkv6a4$n2n$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hkp875$cqc$2@news.onet.pl> <hkpb4a$psh$1@news2.ipartners.pl>
    <hkpc39$np4$1@news.onet.pl> <hkr479$242$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hkr7nr$1o68$1@news2.ipartners.pl> <hkrpkg$vck$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <m...@4...com>
    <hkugbt$c2r$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: dqc89.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265835140 23639 83.24.162.89 (10 Feb 2010
    20:52:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Feb 2010 20:52:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hkugbt$c2r$1@news2.ipartners.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:218041 pl.misc.samochody:2254087
    [ ukryj nagłówki ]

    Jakub Witkowski pisze:

    > Ciekawe to jest coś innego: badania robi się w tunelach aerodynamicznych,
    > gdzie samochód stoi na nieruchomym podłożu. To jest inna sytuacja,
    > niż gdyby poruszał się zarówno wobec powietrza jak i podłoża, hint:
    > prędkość gazu w warstwie przyściennej, i jego interakcje z podwoziem.
    > Ciekawe jak w tej sytuacji liczą ów Cx, wprowadzają jakieś poprawki?
    > A może mylę się i mają ruchome bieżnie w tej komorze? :)
    >

    Kiedyś czytałem artykuł na ten temat. Chyba w "Młodym techniku".
    Było tam porównanie wyników uzyskiwanych dla bryły samochodu zawieszonej
    w powietrzu, bierzni ruchomej, nieruchomej podłodze. Były oszacowane
    błędy procentowo dla tych przypadków. Czyli to się jakoś uwzglednia w
    badaniach aerodynamiki samochodu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: