eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
  • Data: 2010-02-11 09:55:03
    Temat: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 10 Feb 2010 20:37:35 +0100, Paweł Olaszek wrote:
    >Wieki temu w ramach jaiejś tam pracy musiałem zrobić wykres trakcyjny
    >konkretnego auta. Największa jazda była z obliczeniem pola tej
    >płaszczyzny. Trzeba było skombinować jak największy rysunek czoła
    >samochodu (lub zdjęcie idealnie na wprost z jak największej odległości),
    >przerysować na karton milimetrowy i policzyć ile tych mm^2 jest.
    >Następnie przeskalować i voila. Oczywiście czynnik aerodynamiczny trzeba
    >było znać z danych producenta, bo jest wyznaczany doświadczalnie w
    >tunelu (wówczas był, teraz to pewnie symulacje komputerowe).

    A masz jeszcze te dane ?

    Bo mozna sprobowac odwrotnie - policzyc czy sie zgadza predkosc
    maksymalna z moca silnika. Co prawda dochodza nieznane dodatkowe
    opory, ale mozna policzyc roznice miedzy dwiema wersjami silnikowymi.


    Kiedys robilem cos podobnego dla Golfa - ale tylko porownanie
    szescianu predkosci i mocy. Wyniki wyszly tak idealnie zgodne
    [proporcjonalne], ze az sie zaczalem zastanawiac - zmierzyli te
    predkosc maksymalna, czy policzyli ze wzoru.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: