-
Date: Wed, 10 Feb 2010 20:37:35 +0100
From: Paweł Olaszek <o...@g...com>
Reply-To: o...@g...com
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
Subject: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
References: <hkp875$cqc$2@news.onet.pl> <hkpb4a$psh$1@news2.ipartners.pl>
<hkpc39$np4$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <hkpc39$np4$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 79.163.17.9
Message-ID: <4b730afc$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1265830652 79.163.17.9 (10 Feb 2010 20:37:32 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 23
X-Authenticated-User: p...@d...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:218039 pl.misc.samochody:2254069
[ ukryj nagłówki ]Michał pisze:
> >> Czy może Cx wyznaczany jest dla powierzchni czołowej właściwej (czyli
> >> bez dziur jakie powstają np pod autem, w górnej części - bo góra
> >> węższa niż dół)?
> > Generalnie - dla pola rzutu bryły na płaszczyznę w kierunku ruchu.
> Jesteś pewien? Czyli nie tak łatwo z czystych danych to wyciągnąć... te
> dane samochodów są takie idiotyczne.
Wieki temu w ramach jaiejś tam pracy musiałem zrobić wykres trakcyjny
konkretnego auta. Największa jazda była z obliczeniem pola tej
płaszczyzny. Trzeba było skombinować jak największy rysunek czoła
samochodu (lub zdjęcie idealnie na wprost z jak największej odległości),
przerysować na karton milimetrowy i policzyć ile tych mm^2 jest.
Następnie przeskalować i voila. Oczywiście czynnik aerodynamiczny trzeba
było znać z danych producenta, bo jest wyznaczany doświadczalnie w
tunelu (wówczas był, teraz to pewnie symulacje komputerowe).
--
pozdrawiam,
Paweł
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.10 21:41 Czarek
- 10.02.10 21:42 Czarek
- 10.02.10 22:44 Adam Płaszczyca
- 10.02.10 23:11 Jakub Witkowski
- 11.02.10 08:08 Wojtekk
- 11.02.10 09:02 Jacek Osiecki
- 11.02.10 09:55 J.F.
- 11.02.10 11:41 J.F.
- 11.02.10 12:34 Jakub Witkowski
- 18.02.10 01:02 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=