eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polip › Crowley!?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 70

  • 41. Data: 2009-01-20 18:22:46
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: " " <p...@g...pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> napisał(a):

    > Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:
    > >
    > > > Co nie zmienia faktu że każdy kto ma taką okazję powinien wystąpić
    > > > o odszkodowanie za niedotrzymanie warunków SLA. U mnie np. mam w umowie
    > > > GCUA równe 7h (Gwarantowany Czas Usunięcia Awarii). W moim
    > > > przypadku od zgłoszenia (18:53 wczoraj) do informacji o usunięcia
    awarii (1
    > 6:29)
    > > > minęło prawie trzy razy tyle. 18 godzin awarii to miesięczna dostępność
    > > > na poziomie 98%, co oznacza odszkodowanie na pozmie 10% kwoty. Nie jest
    to
    > dużo
    > > > ale odpowiednia liczba takich reklamacji powinna dać do myślenia.
    > >
    > > takie straty są wliczone w działanie firmy.
    > Nie chodzi o same straty, bo ich szkodliwość jest niewielka. Liczę
    > na to, że jakaś tam osoba na górze, która zarządza poprzez machaniem
    > suwakiem w excelu, nagle zauważy, że jedna kolumna zaskakująco poszła
    > w górę.
    >
    > > Uryny będą się odwoływać i reklamować bo dla nich każde 200pln to nowy
    > > routerboard, większe firmy stwierdzą że szkoda czasu. Sprytniejsi coś
    > > innego od nich za to wyciągną.
    > > Ogólnie nic się nie wydaży co by mogło zatrząsnąć CDP..
    >
    > No i OK.
    >
    > > Poprostu, fuck-upy się zdażą i już, ten był wyjątkowy, ale nie taki
    > > który niemógłby się się wydażyć.
    >
    > Taki fuck-up nie powinien się wydażyć. Na zdiagnozowanie i wymienę
    > uszkodzonego modułu 10G potrzeba góra 15m, ale tylko pod warunkiem że
    > na miejscu znajduje się zaróno właściwa osoba jak i urządzenie
    > do podmianki. Inaczej trwa to właśnie prawie całą dobę.
    >
    > Piszę przy założeniu, że to prawda co napisali z tym modułem 10G.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Krzysztof Oledzki
    >


    Awarie sie zdarzaja. Gdy nikt nic nie robi to nic mu się nie psuje.
    18 godzin niby duzo niby malo. Mysle, ze gdyby byla fizyczna mozliwosc
    usuniecia awarii w 15 minut to by to uczynili na Seszele nie musieli jechac
    jej usuwać. Przy zawalonych skrzynkach i setkach telefonow na infolinie,
    kawki raczej nikt z nudów nie pil tylko z przemeczeia z calonecnego usuwania
    awarii :-).


    Kazda nawet namniejsza awaria to problem i dla uzytkownikow i dla firmy -
    spada reputacja , klienci sie denerwuja itp itd.

    Miejmy nadzieję, że tych awarii w tym roku już nie bedzie - limit "pecha"
    wyczerpali - kolej na kogoś innego :-)

    pozdro
    Paweł


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 42. Data: 2009-01-20 18:39:08
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>


    <p...@g...pl> wrote:
    <CIACH>
    > Awarie sie zdarzaja. Gdy nikt nic nie robi to nic mu się nie psuje.

    Sugerujesz, że to nie była awaria sprzętu tylko wynik czyjejś pomyłki
    w czasie prowadzonych prac?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl
    Registered User: Linux - 189200, BSD - 51140
    Nick Handles: KO60-RIPE, KO581 (Network Solutions)


  • 43. Data: 2009-01-20 19:02:34
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:
    > Krzysztof Oledzki wrote:
    > > Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:
    > >>> Co nie zmienia faktu że każdy kto ma taką okazję powinien wystąpić
    > >>> o odszkodowanie za niedotrzymanie warunków SLA. U mnie np. mam w umowie
    > >>> GCUA równe 7h (Gwarantowany Czas Usunięcia Awarii). W moim
    > >>> przypadku od zgłoszenia (18:53 wczoraj) do informacji o usunięcia awarii
    (16:29)
    > >>> minęło prawie trzy razy tyle. 18 godzin awarii to miesięczna dostępność
    > >>> na poziomie 98%, co oznacza odszkodowanie na pozmie 10% kwoty. Nie jest to dużo
    > >>> ale odpowiednia liczba takich reklamacji powinna dać do myślenia.
    > >> takie straty są wliczone w działanie firmy.
    > > Nie chodzi o same straty, bo ich szkodliwość jest niewielka. Liczę
    > > na to, że jakaś tam osoba na górze, która zarządza poprzez machaniem
    > > suwakiem w excelu, nagle zauważy, że jedna kolumna zaskakująco poszła
    > > w górę.
    >
    > ha ha ha... Tyle Ci powiem.
    ;)

    > Shit goes down, jeżeli ktoś zostanie zjebany za tę akcje, to koleś od
    > śrubokręta, albo dostawca ich sprzętu.
    > Żadnemu kierownikowi włos z głowy nie spadnie.

    Z doświaczenia wiem, że jeżeli przyczną problemów było nie czyjeś niedbalstwo
    albo amatorszczyzna tylko wynik oszczędności, na które IT nie miało wpływu,
    to po tego typu akcjach zazwyczaj dość szybko znajdują się fundusze na niezbędne
    zakupy. Szczególnie jeżeli cena zakupu jest mniejsza niż koszt kilkugodzinnego
    przestoju. Liczę, że te 10% z abonamentu większości klientów wystarczy
    na zdublowanie połączenia 10G. ;)

    > > Piszę przy założeniu, że to prawda co napisali z tym modułem 10G.
    >
    > może prawda, może półprawda... nie ma znaczenia - na coś musieli zwalić.

    Właśnie trochę boję się tego pytania. Jeżeli taka duperela oznacza totalną
    katastrofę przez 18h...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl
    Registered User: Linux - 189200, BSD - 51140
    Nick Handles: KO60-RIPE, KO581 (Network Solutions)


  • 44. Data: 2009-01-20 19:07:26
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: " " <p...@g...pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> napisał(a):

    >
    > <p...@g...pl> wrote:
    > <CIACH>
    > > Awarie sie zdarzaja. Gdy nikt nic nie robi to nic mu się nie psuje.
    >
    > Sugerujesz, że to nie była awaria sprzętu tylko wynik czyjejś pomyłki
    > w czasie prowadzonych prac?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Krzysztof Oledzki
    >

    nie - nawet o tym nie myslalem.
    chodziło mi raczej o ogolny rozwoj - podlaczanie nowych sektorow, rozbudowe
    sieci.
    podlaczaja nowe sektory, nowe bazowki + duze linki typu 500mb jak kolega w
    ktorym poscie wspominal ze posiada.
    Do tego posiadasz pewnien sprzet szkieletowy i z calym prawidlem sztuki ten
    sprzet powinien obsluzyc od....do...+ pewnie troche zapasu + jakas
    redundancja i nagle sie okazuje ze tak owszem sprzet obsluzy,ale po pewnym
    czasie dziekuje ci wspolprace :-)
    I kogo wtedy wynic ?
    operatora? - -Nie - byl przygotowany na zmiany, zgodnie ze sztuka mialo to
    dzialac OK zawalil sprzęt.

    producenta sprzętu - tez Nie ten sam sprzęt w innym srodowisku w takiej samej
    konfiguracji dziala ok

    czasami w duzych sieciach liczba zmiennych jest zbyt duza aby przewidziec
    takie zdarzenia. Przetestowac sie tego nie da - praca na zywej sieci to nie
    to samo co podlaczenie routerkow w labie.

    dletego pewnie "wymiana karty 10G w 15minut " raczej nie wchodzila w grę.


    nawet jesli wyłuszyc informacje ze adwkowego opisu "Przyczyną zaistniałych
    zakłóceń była awaria połączenia 10 GigabitEthernet pomiędzy switchami a
    ruterem oraz dodatkowe duże straty na łączach. Akceptowalny poziom jakości
    usług został przywrócony około godz.1:00 dla większości regionów w kraju"

    oznacza to ze cos padlo w routerze albo w swichu
    oznacza równiez ze jak juz doszlo do wymiany to wymienili caly wadliwy sprzęt
    na inny i zaczeli w nim dlubac aby zaczelo to wreszcie dzialac poprawie. Albo
    zaczeli przenosci uslugi na na inne urządzenia co jest pewnie bardziej zmudne

    dla mnie na takie awarie nie ma sie zupelnie wpływu,albo jest ograniczony po
    prostu sie zdarzaja.

    Byle nie często bo mi hosting nie działał :-)hehhe


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 45. Data: 2009-01-20 19:20:17
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    On 2009-01-20 20:07:26 +0100, " " <p...@g...pl> said:

    > Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> napisał(a):
    >
    >>
    >> <p...@g...pl> wrote:
    >> <CIACH>
    >>> Awarie sie zdarzaja. Gdy nikt nic nie robi to nic mu się nie psuje.
    >>
    >> Sugerujesz, że to nie była awaria sprzętu tylko wynik czyjejś pomyłki
    >> w czasie prowadzonych prac?
    >>
    >> Pozdrawiam,
    >>
    >> Krzysztof Oledzki
    >>
    >
    > nie - nawet o tym nie myslalem.
    > chodziło mi raczej o ogolny rozwoj - podlaczanie nowych sektorow, rozbudowe
    > sieci.
    [...]
    >
    > Byle nie często bo mi hosting nie działał :-)hehhe


    Święte słowa napisałeś, ja też nic do nich nie mam, ciekawy byłem czy
    te prolemy to u mnie lokalnie czy też nie.
    Jak osobiście cenie CDP za inicjatywy, chociażby w temacie IPv6 gdzie
    inni ISP leją na to sikiem prostym.

    --
    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net


  • 46. Data: 2009-01-20 20:13:42
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Użytkownik <p...@g...pl> wrote:
    >
    > Miejmy nadzieję, że tych awarii w tym roku już nie bedzie - limit
    > "pecha" wyczerpali - kolej na kogoś innego :-)

    Chyba nie wiesz co pisesz kolego..
    Limit pecha do 2015 roku, to oni wyczerpali gdzieś w kwietniu 2008.
    Następny 2-3 godzinny fcukup CDP już w lutym, sam zobaczysz.

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:
    1. Nikomu nie mów wszystkiego.


  • 47. Data: 2009-01-20 20:21:24
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> wrote:
    >
    > > W DI informacja z działu PR Crowleya, bo inaczej tego nie można
    > > nazwać ;)
    > > http://di.com.pl/news/25490,0,Siec_Crowley_wraca_do_
    siebie_po_awarii.html
    >
    > Uprzejmie informujemy, iz nastapilo pogorszenie polepszenia
    > poprawienia (opoznieunia)... ;-)

    Tja.. słodkie pierdzenie.

    W zeszłym roku po jednej z długich awarii aż wysłali przeprosiny
    do klientów, z obietnicą wymiany wszystkiego co trzeba na niezawodne
    oraz że coś takiego się już NIGDY nie powtórzy.

    Czy ktoś jeszcze wierzy w takie bullshity?

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:
    1. Nikomu nie mów wszystkiego.


  • 48. Data: 2009-01-20 20:36:14
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: " " <p...@g...pl>

    Tomasz Nowak <t...@n...netventure.pl> napisał(a):

    > Użytkownik <p...@g...pl> wrote:
    > >
    > > Miejmy nadzieję, że tych awarii w tym roku już nie bedzie - limit
    > > "pecha" wyczerpali - kolej na kogoś innego :-)
    >
    > Chyba nie wiesz co pisesz kolego..
    > Limit pecha do 2015 roku, to oni wyczerpali gdzieś w kwietniu 2008.
    > Następny 2-3 godzinny fcukup CDP już w lutym, sam zobaczysz.
    >


    pewnie w tym co piszesz jest sporo prawdy, ale nie potrafie uwierzyc ze po 1
    czy 2 wpadce nie poprawiono tego co trzeba, zrozumiał bym gdyby to byla jakas
    firma krzak , ale CDP firma krzak nie jest wystarczy spojrzec na ich
    portfolio "Ważnych" klientow - oni ich zjedza za te awarie.



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 49. Data: 2009-01-20 21:28:43
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Tomasz Nowak <t...@n...netventure.pl> wrote:
    > Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> wrote:
    > >
    > > > W DI informacja z działu PR Crowleya, bo inaczej tego nie można
    > > > nazwać ;)
    > > > http://di.com.pl/news/25490,0,Siec_Crowley_wraca_do_
    siebie_po_awarii.html
    > >
    > > Uprzejmie informujemy, iz nastapilo pogorszenie polepszenia
    > > poprawienia (opoznieunia)... ;-)
    >
    > Tja.. słodkie pierdzenie.
    >
    > W zeszłym roku po jednej z długich awarii aż wysłali przeprosiny
    > do klientów, z obietnicą wymiany wszystkiego co trzeba na niezawodne
    > oraz że coś takiego się już NIGDY nie powtórzy.
    >
    > Czy ktoś jeszcze wierzy w takie bullshity?

    W ramach podsumowania:

    - 2008-07-21: Crowley - informacje dotyczące ostatnich zakłóceń w dostępie do usług.
    (...)
    W związku z zakłóceniami i przerwami w dostępie do naszych usług, które
    miały miejsce w przeciągu ostatnich dni, pragniemy Państwa gorąco
    przeprosić za zaistniałą sytuację i zapewnić o naszych działaniach, które
    mają na celu zagwarantowanie stabilnego działania sieci.
    (...)

    - 2008-07-31: Crowley - wyjasnienie przyczyn awarii w lipcu 2008 roku
    (...)
    Uszkodzenie szkieletowych przełączników metro-ethernet spowodowało, iż w
    nocy z 22 na 23 lipca dokonaliśmy przełączenia warszawskiej sieci
    metropolitalnej na nowe urządzenia szkieletowe. Są to urządzenia nowszej
    generacji wyposażone w styki 10 Gigabit Ethernet, o wysokiej
    przepustowości matrycy przełączającej.
    (...)
    W nocy z 28 na 29 lipca wykonano ostateczne prace polegające na wymianie
    oprogramowania i kart procesorowych w głównym przełączniku sieci
    metropolitalnej i od godziny 0:40 29 lipca b.r. sieć Crowley Data Poland i
    świadczone na niej usługi pracują poprawnie. Aktualna konfiguracja sieci
    i zastosowane nowe urządzenia zapewniają stabilną pracę i gwarantują
    wysoki poziom odporności na ewentualne zakłócenia.
    (...)

    - 2008-12-12: CROWLEY - Wyjaśnienie przerwy w działaniu usług świadczonych w sieci IP
    w dniu 11.12.2008 roku
    (...)
    W dniu wczorajszym, tj. 11 grudnia br., w godzinach 12:59 - 14:10,
    nastąpiło nietypowe zdarzenie w międzyoperatorskim węźle wymiany ruchu
    PLIX, którego skutkiem było niedziałanie sieci IP. Zaistniała awaria
    dotknęła wielu krajowych operatorów i wynikała z przyczyn całkowicie
    niezależnych od Crowley Data Poland.
    (...)

    - 2009-01-21(?): ???
    ???

    Bardzo ciekawy jestem jakie uzasadnienie zostanie przedstawione
    teraz i jak to się będzie miało do stwierdzenia "Aktualna konfiguracja sieci
    i zastosowane nowe urządzenia zapewniają stabilną pracę i gwarantują
    wysoki poziom odporności na ewentualne zakłócenia."

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl
    Registered User: Linux - 189200, BSD - 51140
    Nick Handles: KO60-RIPE, KO581 (Network Solutions)


  • 50. Data: 2009-01-20 23:10:42
    Temat: Re: Crowley!?
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    daniel pisze:

    > hmmm, mamy 2008....wróć 2009 rok i właściwie wszędzie można dostać coś
    > klepniętego radiową ostatnią milą. Poza tym przecież backup nie musi być
    > jak łącze główne. Jeśli już przestaje działać main to wystawiamy
    > tabliczkę - awaria - łącze backup.

    Najbardziej krytyczna usługa ma swoją wersję awaryjną. Gdyby nie to nie
    pisał bym do Was ;)

    Klientów jest dużo ale są to klienci wewnętrzni choć rozsiani po kraju.

    > Klienci w obecnej dobie raczej to
    > rozumieją zaś brak dostępności usługi - raczej średnio (załóżmy że to
    > serwis z poradami prawnymi:)

    Co do porad prawnych jutro pewnie nie da się pracować bo prawnik w
    pokoju obok będzie cały dzień ostrzył szlifierką kątową kły przed
    nieuchronną rozmową z Crowleyem :D

    W sumie o 23 z minutami pyknęło nam 24h bez sieci. No i nadal nie ma. Ma
    być jutro - muszę przy okazji pochwalić człowieka z utrzymania sieci -
    naprawdę chciał pomóc a mimo SOA#1 okazało się, że jednak nadal nie
    bangla coś w Crowleyu.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: