  • 21. Data: 2015-07-24 13:22:40
    Temat: Re: Cross post. Film z kamery samochodowej: konieczność przesłuchania świadka, a karanie autora za wykroczenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    On Wed, 22 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Nie jest.
    > Jest jednak lista zamknięta przypadków kiedy wolno.
    > Zamiennie może mieć miejsce "stwierdzenie naoczne" albo (trzecia
    > wersja)
    >musi "nie być wąpliwości co do sprawcy czynu".
    > Inna pośredniość wykluczona - chyba, że przepis szczególny stanowi
    > inaczej.

    Jesli podejrzany sie przyznaje, to chyba znikaja watpliwosci co do
    sprawcy ?
    Tak w koncu dziala ta wersja trzecia z fotoradarem.

    > Art.97 KPwSoW:
    >http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,239,701
    56,20150701,art-95-102-postepowanie-mandatowe.html
    > a urzadzenie pomiarowe
    > W tym przypadku rzeczywiście nie musi być "pomiarowe", może być
    >"rejestrujące" :)

    No i mamy odpowiedz.

    Teraz tylko poszukac stosownych przepisow co do urzaden
    rejestrujacych - byc moze przypadkowa prywatna kamera takim nie jest
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2015-07-24 22:25:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    Teraz tylko poszukac stosownych przepisow co do urzaden
    rejestrujacych - byc moze przypadkowa prywatna kamera takim nie jest
    ---
    Prywatna kamera oczywiście nie jest tym urządzeniem, o którym mowa w 97/1/3.

  • 23. Data: 2015-07-25 00:13:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Jesli podejrzany sie przyznaje, to chyba znikaja watpliwosci co do sprawcy ?

    Zdecydowanie nie.
    Liczba przypadków, w których "państwo islamskie" przyznawało się do
    udanych zamachów, choć wszystko wskazuje na to iż samo dowiedziało się
    o akcji *po* nich, tudzież morderstwa w których przyznający się do
    zamordowania kwalifikują się pod określenie "ilość" a nie uznawane
    za prawidłowe "liczba" :P wskazuje, iż *samo* przyznanie się sprawcy
    niajk nie uchodzi.

    > Tak w koncu dziala ta wersja trzecia z fotoradarem.

    Mam przypomnieć, ze była już sprawa sądowa z oskarżenia o przyznanie
    się do niepopełnionego wykroczenia?
    W przypadku który mi się kojarzy zdaje się chodziło o przyznanie się
    "żeby się odczepili", ale "wymiar" jest o tyle uczulony, że sprawa
    "sprzedaży punktów" (znaczy zgłoszenia się niesprawcy która wzięła
    pieniądze za przyznanie się do czyjegoś wykroczenia) jest powszechnie
    znana.
    Nie, przyznanie się sprawcy to mało - facjata utrwalona na zdjęciu
    mocno zgodna z obrazem rzeczywistości to już lepiej.
    Do momentu, w którym się okaże że inkryminowany ma brata bliżniaka.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2015-07-25 00:35:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jul 2015, p...@g...com wrote:

    > ale co dokladnie ma zeznac swiadek ? ze widzial zdarzenie live ? ze nagrania
    dokonal dnia x godzina y w miejscu z ?

    Pewnie wszystko co napisałeś.
    Ale najważniejsze jest, że "w razie gbydy" wiadomo *kto* dupuścił się
    manipulacji dowodami.
    W przeciwnym razie mogłoby się okazać, że policja "skazuje" na podstawie
    "filmu" wygenerowanego elektronicznie, zdarzeń które nie miały miejsca
    w rzeczywistości.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2015-07-27 12:05:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    On Fri, 24 Jul 2015, J.F. wrote:

> [...]
    >zamordowania kwalifikują się pod określenie "ilość" a nie uznawane
    >za prawidłowe "liczba" :P wskazuje, iż *samo* przyznanie się sprawcy

    No, to sie i u nas zdarzalo, tym niemniej w przypadku wykroczenia
    policja jakos nie roztrzasa, tylko mandat daje do podpisania ...

> [...]
    >mocno zgodna z obrazem rzeczywistości to już lepiej.
    > Do momentu, w którym się okaże że inkryminowany ma brata bliżniaka.

    Te zdjecia z reguly malo wyrazne sa, ale owszem - mozliwe.
    Tylko co z ITD czy SM, ktora sprawe zalatwia listownie ?

    J.

  • 26. Data: 2015-07-27 12:07:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
> [...]

    >:-)
    >---
    >Prywatna kamera oczywiście nie jest tym urządzeniem, o którym mowa w

    A jakis cytat na poparcie tej oczywistej oczywistosci ?

    J.

  • 27. Data: 2015-07-27 19:53:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    >97/1/3.

    A jakis cytat na poparcie tej oczywistej oczywistosci ?
    Gdzieś jest definicja urządzenia rejestrującego w której stoi, że musi
    służyć do ujawniania wykroczeń, w sensie, że ma być do tego stworzona czyli
    nie do rejestracji w ogóle. Nie wyklucza użycia jako dowodu, ale ... nie w
    postępowaniu mandatowym.

  • 28. Data: 2015-08-08 10:57:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 14:11, J.F. pisze:
    > A gdzies tam w tle pewnie niechec policji do podpierdalaczy :-)
    Albo ogólnie do roboty. Bo to trzeba trochę papierów wypełnić. Dupę
    ruszyć od biurka z kawą, czy innego ponczka ;-)

    Maciek

  • 29. Data: 2015-08-11 19:37:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Tylko co z ITD czy SM, ktora sprawe zalatwia listownie ?

    Ten przypadek ze sprawą sądową za przyznanie się do niepopełnionego
    wykroczenia AFAIR był właśnie za "załatwienie listowne".
    W ten sposób powstał dowód, że wymiar sprawiedliwości prawidłowo
    sprawdza rzetelność dowodów :>

    pzdr, Gotfryd