-
1. Data: 2015-07-18 18:51:17
Temat: Co mi da lepszy moment?
Od: Majka <k...@g...com>
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i
benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest
głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.
Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
Majka
-
2. Data: 2015-07-18 19:01:52
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), Majka napisał(a):
> Oglądam małe tanie samochody, nowe.
> Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i
benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest
głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
> Auto tej samej marki.
> Ten sam model, kolor, wyposażenie.
> Ta sama masa, te same osiągi.
>
> Tylko:
> albo diesel albo benzyna.
> Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
> Co wybrać?
> Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą
samą moc, co jednak z racji dłuższych przełożeń skrzyni biegów daje tą samą
siłę napędzającą samochód.
Czyli jeśli chodzi o osiągi, to w sumie nic nie da.
Diesle po prostu pracują przy niższych prędkościach obrotowych, stąd i
wyższa wartość momentu obrotowego przy tej samej mocy.
Turbodiesel lubi mieć troszkę gorsze osiągi niż wolnossący silnik benzynowy
przy tej samej mocy, bo diesle zazwyczaj mają mniejszą elastyczność.
-
3. Data: 2015-07-18 19:16:30
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sat, 18 Jul 2015 19:01:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą
> samą moc, co jednak z racji dłuższych przełożeń skrzyni biegów daje tą samą
> siłę napędzającą samochód.
>
> Czyli jeśli chodzi o osiągi, to w sumie nic nie da.
> Diesle po prostu pracują przy niższych prędkościach obrotowych, stąd i
> wyższa wartość momentu obrotowego przy tej samej mocy.
>
> Turbodiesel lubi mieć troszkę gorsze osiągi niż wolnossący silnik benzynowy
> przy tej samej mocy, bo diesle zazwyczaj mają mniejszą elastyczność.
W praktyce często okazuje się, że bliźniacze samochody różniące się tylko
typem silnika, bardzo różnią się głośnością w kabinie. Ja byłem zaskoczony,
gdy dostałem zastępczego focusa 1,6 benzynowego w miejsce 1,6 TDCI.
Benzynowy był cichutki podczas jazdy po mieście, ale dużo głośniejszy przy
prędkościach autostradowych. Silnik musiał mieć dużo większe obroty przy
tej samej prędkości.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
4. Data: 2015-07-18 20:06:31
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Co wybrać?
> Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem
ToMasz
-
5. Data: 2015-07-18 20:34:17
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-07-18 18:51, Majka wrote:
> Tylko:
> albo diesel albo benzyna.
> Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
> Co wybrać?
> Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
Większe wydatki na DFP i turbinę, mniejsze na paliwo, jak jeździsz w
trasach.
Na osiągi nie wpływa w znaczący sposób bo przy tej samej mocy, tej samej
prędkości i takich samych kołach moment na kołach musi być ten sam - moc
= prędkość obrotowa razy moment.
Będzie trochę ciszej w trasie.
Shrek.
-
6. Data: 2015-07-18 21:40:49
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Moment obrotowy ma znaczenie zasadnicze jeśli chodzi o trakcję. Im moment
obortowy jest wyższy i osiągalny przy niższej prędkosci obrotowej, tym
silnik lepiej "ciągnie". Przy podjeżdżaniu pod wzniesienie silnik o dużym
momencie utrzyma prędkość.
Poza jednak samymi wartościami istotne jest jak krzywa (biegunowa momentu)
się kształtuje.
Dla kierowcy wygodne jest, gdy moment silnika po osiagnieciu określonej
wartości spadał przy dalszym wzroście obrotów- cecha typowa dla silników
niedoładowanych z dwoma zaworami na cylinder. Silniki takie są elastyczne,
przez co mniejsza jest potrzeba zmiany biegów np. w terenie pagórkowatym
czy miejskim.
Obecne nowe silniki diesla mają duze mementy obrotowe, duże wysilenie, ale
są mało elastyczne.
T.
Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegrou
ps.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla,
jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś
motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.
Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
Majka
-
7. Data: 2015-07-18 22:07:40
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2015-07-18 o 18:51, Majka pisze:
> Oglądam małe tanie samochody, nowe.
> Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i
benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest
głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
> Auto tej samej marki.
> Ten sam model, kolor, wyposażenie.
> Ta sama masa, te same osiągi.
>
> Tylko:
> albo diesel albo benzyna.
> Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
> Co wybrać?
> Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
>
> Majka
>
Większego "kopa"
Inaczej samochód będzie bardziej narowisty.
Natomiast jeśli to małe i tanie samochody, to diesel jest raczej prośbą
o kłopoty.
-
8. Data: 2015-07-19 07:26:47
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@go
oglegroups.com...
> Oglądam małe tanie samochody, nowe.
> Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić
> diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli
> któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
> Auto tej samej marki.
> Ten sam model, kolor, wyposażenie.
> Ta sama masa, te same osiągi.
>
> Tylko:
> albo diesel albo benzyna.
Większe znaczenie ma to czy silnik ma turbo czy nie.
W dieslu zazwyczaj tak - w benzynie często nie.
> Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
> Co wybrać?
> Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
Lepsze przyspieszenie na niskich obrotach, dużo lepszy komfort jazdy.
Żeby normalnie jechać, nie musisz trzymać silnikach na wysokich obrotach, co
się ładnie przekłada na niższe zużycie paliwa i silnika.
Efekt jest taki, że dieslem o podobnej mocy, jeżdzisz tak samo, jak
benzyniakiem o mocy 30% wyższej.
To samo daje turbina, albo duża pojemność w benzyniaku i taka opcja byłaby
najlepsza.
-
9. Data: 2015-07-20 11:19:22
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
>Oglądam małe tanie samochody, nowe.
>Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić
>diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna.
>Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
>Auto tej samej marki.
>Ta sama masa, te same osiągi.
Diesel zazwyczaj troche wiekszy i ciezszy. I ma turbine.
>Tylko:
>Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
Nic. O czym swiadcza same osiagi.
Jesli gdzies znajdziesz wykres ch-ki silnika .... zobacz jak wyglada
przebieg momentu przy niskich obrotach.
Bo praktyka mi podpowiada:
a) przy niskiej predkosci na wysokim biegu benzyna nie ciagnie i
szarpie, a diesel tylko nie ciagnie. No ale tak sie jezdzic nie
powinno, wiec to w zasadzie zadna roznica.
b) jedne diesle bez osiagniecia tych 2000 obr nie ciagna, a ze 4000
nie przekraczaja, to biegi trzeba zmieniac czesto, zresta producent im
6 czy 7 daje.
c) inne diesle sobie nawet radza ponizej.
J.
-
10. Data: 2015-07-20 20:03:47
Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegrou
ps.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla,
jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś
motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.
Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
Jeśli osiągi te same, to duża wartość momentu nic nie daje. Ważny jest
iloraz aktualnej prędkości obrotowej i odpowiadającego jej momentu - czyli
moc. Jeśli skrzynie biegów są dobrze dobrane do silników, to siła napędowa
na kołach będzie praktycznie taka sama.
Są pewne niusanse, że może odrobinę łatwiej będzie ruszyć dieslem dla
niewprawnego kierowcy. Albo dla małych prędkości benzyna będzie cichsza, a
dla dużych prędkości w dieslu będzie ciszej. Ale to trzeba by porównać
konkretne modele, ponieważ nie da się tu generalizować.
--
Pozdrawiam,
yabba