    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Covid Covid
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 18 Jul 2020 12:57:15 +0200

    Dnia Sat, 18 Jul 2020 08:25:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ludzi na swiecie duzo.

    A propos - poprzenia epidemia

    https://oko.press/jak-bylo-ze-swinska-grypa-kopacz-i
    -tusk-polozyli-sprawe-sprawdzamy-slowa-ministra-szum
    owskiego/

    Oprocz wielu ciekawych informacji sa i takie

    "Szczepionki były drogie, a stały się dostępne dopiero w listopadzie
    2009 roku, kiedy zachorowania na świńską grypę zaczęły wygasać.
    Dlatego rządy wielu krajów europejskich miały z tym zakupem kłopot. Z
    zamówionych przez rząd Francji szczepionek za 860 mln euro,
    skorzystało 5 proc. obywateli. Włosi wydali 184 mln euro, skorzystało
    4 proc. obywateli. Niemcy - 417 mln euro, 10 proc.mieszkańców się
    zaszczepiło. Rozpoczęły się żmudne negocjacje z firmami
    farmaceutycznymi, żeby zwrócić zalegające w magazynach szczepionki.

    Rząd Szwecji musiał wypłacić milionowe odszkodowania pacjentom, u
    których po zaszczepieniu jedną z obecnych na rynku szczepionek
    wystąpiła nieuleczalna narkolepsja (tak, to nie wymysł
    antyszczepionkowców, okazało się, że białka wirusa grypy wywołały
    odpowiedź immunologiczną, która u genetycznie podatnych pacjentów
    spowodowała chorobę)."

    Ciekawe - tylko Szwedzi ?
    Mieli jakas wlasna wersje szczepionki ?

    J.