  • 1. Data: 2010-09-02 13:38:12
    Temat: CoolScan V ED a WIN7
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    niestety zycie mnie zmusilo, zeby pracowac na WIN7
    od kilku dni staam sie zainstalowac na tym systemie skaner CoolScan V ED
    i jakos mi niewychodzi.... wszystkie sztuczki z Googli nie sprawdzaja
    sie, a zapytanie NIKONA przez ich strone graniczy z cudem.
    Mial juz ktos z Was taki przypadek?

  • 2. Data: 2010-09-02 16:04:38
    Temat: Re: CoolScan V ED a WIN7
    Od: JD <j...@g...com>

    On 2 Wrz, 15:38, NEURON <2...@g...pl> wrote:
> [...]
    > i jakos mi niewychodzi.... wszystkie sztuczki z Googli nie sprawdzaja
    > sie, a zapytanie NIKONA przez ich strone graniczy z cudem.

    A nie jest to czasem W7 64?

    --
    JD

  • 3. Data: 2010-09-02 18:36:45
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    > A nie jest to czasem W7 64?
    >
    > --
    > JD

    tak to W7 64

  • 4. Data: 2010-09-02 19:00:45
    Od: JD <j...@g...com>

    On 2 Wrz, 20:36, NEURON <2...@g...pl> wrote:

    > tak to W7 64

    No to wszystko jasne, wystarczyło zajrzeć do opisu sterownika,
    na stomie suportu Nikona. Stoi tam jak wół, że najnowszy sterownik
    do Visty działa tylko z 32-bitowa wersją systemu (z W7-32 też działa,
    sprawdzone).

    Sztuczki, o których piszesz, to pewnie te same (XP64), których ja
    próbowałem do LS-40.
    Z win7-64 nie zadziałały. W zasadzie pozostają ci dwa wyjścia:

    - kupić, znaleźć darmowy program do skanowania, który da radę (Vuescan
    np. jest b.dobry)
    - jeśli wolisz jednak soft nikonowski, to musisz doinstalować do
    windowsa dodatek XP-mode,
    czyli wirtualny pecet od MS z 32-bitowym XP-kiem i tam zainstalować
    sterownik skanera,
    ale ten do XP a nie Visty.

    Ja mam oba te rozwiązania, bo kiedyś pod linuxa kupiłem Vuescana i
    licencja pozostała
    ważna dla windowsa także.
    XP-mode jest dostępny za freeko ale tylko od wersji W7 Profesional
    wzwyż.

    ATSD to na ten temat był dość długi wątek, ale na grupie starszej
    siostrze pl.rec.foto :)

    --
    JD

  • 5. Data: 2010-09-03 08:09:56
    Od: NEURON <2...@g...pl>

> [...]
    > wzwyż.
    >
    > ATSD to na ten temat był dość długi wątek, ale na grupie starszej

    no to lipa.... mam W7 home ;/;/

  • 6. Data: 2010-09-03 08:52:54
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "NEURON" <2...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no to lipa.... mam W7 home ;/;/

    http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/products
    /windows-anytime-upgrade

    --
    JD

  • 7. Data: 2010-09-03 09:13:53
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    problem rozwiwazal sie sam....
    zainstalowalem Vuescan ze strony producenta
    podlaczylem skaner i zaczal sie instalowac prawidlowo.
    W programie NIKONA tez jest widziany i pracuje prawidlowo
    Tylko ze skaner jest widziany jako LS 50 a nie jak wczesniej V ED
    taka tylko roznica... no i smiga :)

  • 8. Data: 2010-09-03 10:46:21
    Od: "JD" <j...@g...com>

> [...]
    > W programie NIKONA tez jest widziany i pracuje prawidlowo
    > Tylko ze skaner jest widziany jako LS 50 a nie jak wczesniej V ED

    A to ciekawostka jakaś, u mnie samo zainstalowanie Vuescana nic nie pomogło.
    Musiała zadziałać jakaś tajemnicza "sztuczka",
    która wczesniej bez Vuescana ci nie działała :)

    --
    JD

  • 9. Data: 2010-09-03 10:57:11
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    > A to ciekawostka jakaś, u mnie samo zainstalowanie Vuescana nic nie
    > pomogło.
    > Musiała zadziałać jakaś tajemnicza "sztuczka",
    > która wczesniej bez Vuescana ci nie działała :)

    no ciekawe wlasnie, wczoraj skaner nie chcial sie zainstalowac.
    Zainstalowalem ze strony NIKONA najnowsze oprogramowanie, sterownikow
    nie widzial W7.
    dzisiaj wlaczam skaner i instalujesie prawidlowo, ale po zainstalowaniu
    Vuescana.