  • 1. Data: 2009-05-31 08:51:20
    Temat: Co zamiast tamrona 28-75 2.8
    Od: Paweł Zaborowski <h...@w...pl>

    Witam
    Mam ostatnio problemy ze swoim tamronem 28-75 2.8 (z canonem 400D)
    podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach przy slabszym świetle bardzo
    kiepsko działa AF. Może wcześniej tego nie widziałem, ale teraz gdy już
    troche się nauczyłem strasznie mi to przeszkadza.
    Podpowiedzcie mi jakim obiektywem zastapić tego Tamrona. Na obiektywy
    typu Canon 24-70 2.8L czy Canon 17-55 2.8 IS mnie nie stac teraz za bardzo.
    jesli chodzi mi o zakres ogniskowej najbardziej pasuje mi Canon 17-85 IS,
    ale jego jasność nie powala a i czytałem złe opinie na jego temat.
    Może jest jakiś czarny koń w tym wyścigu którego nie znam. Koszt do 2000,-

    Dzięki za pomoc.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-05-31 09:02:00
    Temat: Re: Co zamiast tamrona 28-75 2.8
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Paweł Zaborowski wrote:
> [...]
    > ale jego jasność nie powala a i czytałem złe opinie na jego temat.
    > Może jest jakiś czarny koń w tym wyścigu którego nie znam. Koszt do 2000,-

    no to polece Ci najbardziej polecany w tym przedziale cenowym - TAMRON
    17-50 2.8 XR Di II LD

    pozdry
    Olo

  • 3. Data: 2009-05-31 09:11:02
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 31 May 2009 11:02:00 +0200, Olek <o...@u...eu> wrote(a):
    > no to polece Ci najbardziej polecany w tym przedziale cenowym - TAMRON
    > 17-50 2.8 XR Di II LD

    Tamrony 28-75/2.8 i 17-50/2.8 to blizniacze konstrukcje, również jesli
    chodzi o AF. Co tak zmiana miałaby dać odnośnie ostrzenia przy słabym
    świetle?

    B.

  • 4. Data: 2009-05-31 09:15:12
    Od: Paweł Zaborowski <h...@w...pl>

    > no to polece Ci najbardziej polecany w tym przedziale cenowym - TAMRON
    > 17-50 2.8 XR Di II LD

    Myslisz ze bedzie lepszy od mojego:
    28-75 2.8 XR Di II LD ???

    Paweł

  • 5. Data: 2009-05-31 09:16:16
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    mam oba i pod wzgledwm AF-u to chyba 28-75 jest lepszy, znaczy trudno to
    ocenic ogolnie sa podobne ale 28-75 jest cichszy i moze ciutke szybszy.
    Ciezko Ci bedzie cos dobrac, choc moze do tych 2 tys wylapiesz uzywana
    17-40, choc tu jest f4 i optycznie nie dorownuje tamronowi.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-05-31 09:55:45
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Zaborowski" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale jego jasność nie powala a i czytałem złe opinie na jego temat.
    > Może jest jakiś czarny koń w tym wyścigu którego nie znam. Koszt do 2000,-

    Hmmm może to kwestia wspomagania AF? Kup jakąś lampę systemową ze
    wspomaganiem AF, albo pożycz od kogoś dla celów testowych.

  • 7. Data: 2009-05-31 10:11:13
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Bartosz Mierzwiak wrote:

    > Tamrony 28-75/2.8 i 17-50/2.8 to blizniacze konstrukcje, również jesli
    > chodzi o AF. Co tak zmiana miałaby dać odnośnie ostrzenia przy słabym
    > świetle?

    a to nie jest też wina puszki? popraw mnie jeśli się mylę...

  • 8. Data: 2009-05-31 10:13:34
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Paweł Zaborowski wrote:

    > Myslisz ze bedzie lepszy od mojego:
    > 28-75 2.8 XR Di II LD ???
    >
    > Paweł

    polecam to co inni polecają - ja sam posiadam Sigmę 20-40 2.8 EX

  • 9. Data: 2009-05-31 11:07:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Olek wrote:
    > no to polece Ci najbardziej polecany w tym przedziale cenowym - TAMRON
    > 17-50 2.8 XR Di II LD

    I niby zmiana ogniskowych znaczenie poprawi AF?
    Potrzeba jak już to zmienić nie ogniskową, ale światło na większe (co
    zmieni GO oczywiście i też będzie w większości przypadków źle) lub aparat
    na taki z lepszym AF (czulszym - lepszymi czujnikami).
    Jak ktoś sugerował scenę można doświetlać jeszcze, ale choć to proste, to
    jednak niesie z sobą brak dyskrecji i w wielu przypadkach odpada.

    d.

  • 10. Data: 2009-05-31 11:28:55
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Olek napisał tak:

    > polecam to co inni polecają - ja sam posiadam Sigmę 20-40 2.8 EX

    No to jest wlasnie najsmieszniejsze w tym wszystkim - grupy dyskusyjne
    pozwalaja wypowiadac sie ludziom, ktorzy nie maja pojecia o czym pisza...

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa