  • Data: 2004-02-01 22:49:42
    Temat: Re: Co wy na to? [OT?]
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał Doroszkiewicz" <b...@v...net.pl> napisał w wiadomości
    news:bvjrmb$ihq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A user wie, co to jest "pakiet", "switch" i "maksymalna prędkość
    > połączenia" ? ;-)

    ten wydawaloby mi sie ze tak, bo mial pretensje ze wystepuja straty w
    "pingu" do jakiegos tam serwera

    > Nie widzę kontekstu, więc nie wiem w jakim celu tłumaczyłeś to userowi i
    > o co miał do Ciebie pretensje.

    o to ze w/g niego olalem go i do tego jeszcze go oklamywalem ...

    > Co do tego, to akurat mam dwa komentarze:
    >
    > 1) Faktycznie, ciężka sprawa - jednak moim zdaniem - skrajność. Rzadko
    > spotykane, aby ktoś nie przejmował się, że ma zainfekowany komputer
    > wirusem i to nie-byle-jakim (dla użytkownika tegoż komputera).

    ta skrajnosc wystapila u mnie niejednokrotnie

    > 2) Chyba, że K nie wie co to jest "wirus", co to jest "blaster", czy co
    > on robi - można było zaznaczyć(poinformować K), że wirus powoduje to i
    > to, więc wypadałoby go usunąć dla jego(K) dobra. Jeżeli podałeś tylko
    > informację, że wiesz, co użytkownik(K) ma na komputerze, to nie dziwię
    > się, że taki LAIK(K) [podkreślam] denerwuje się, że 'wchodzi z butami w
    > jego(K) komputer'.

    Przed rozmowa przyblokowalem klienta tak ze mial wyswietlana stronke z
    opisem co ten wirus robi i jak mozna go usunac i skad sciagnac stosowna late
    i jak mozna sie skontaktowac jakby mial z tym problem ...

> [...]
    >
    > Faktycznie niektórzy użytkownicy są niereformowalni, być może i jest to
    > szlachetna większość użytkowników internetu, co wcale nie znacza, że
    > jej(szlachetnej większości) znakomitą większością są ludzie, którzy nie
    > liczą się z wirusami, chęcią pracy w bezawaryjnym środowisku sieciowym
    > itp.itd.
    >
    > ISP zbyt mało uwagi poświęcają zagadnieniu edukacji użytkownika swoich
    > sieci. Suche informacje nie są tym samym, co _rzetelne_ przedstawienie
    > problemu i wskazanie jego rozwiązań. Moim zdaniem to jest prawdziwym
    > problemem[1], a nie nieuświadomieni użytkownicy[2].

    z tym sie zgadzam jednak niewiem czemu obecne pokolenie (i nie tylko) po
    prostu nie potrafi ani czytac (a tym bardziej ze zrozumieniem) ani nie
    potrafi doszukac sie stosownych informacji (hint: ilosc banalnych pytan na
    newsach, ilosc NTG, ilosc "zmien kodowanie !" etc.
    dodatkowo wiekszosc nie potrafi zniesc ze admin nie jest od utrudniania
    zycia, nie jest wrogiem, wie wiecej

    Pozdrowka

    --
    Adam Paluch