  • Data: 2004-02-01 22:57:41
    Temat: Re: Co wy na to? [OT?]
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik MSZ napisał:
    > Ups, "MSZ" w tekście mnie zmyliło. Reakcja podświadoma po 12 latach
    > podpisywania się w ten sposób...

    ;-)

    > Bo w odróżnieniu od potentatów tego biznesu (TPSA, Chello itp) masz
    > sytuację gdy jako osoba mająca na coś w firmie wpływ jednocześnie
    > obrywasz efektami niedokształcenia klienteli, więc tobie się opłaca ich
    > edukować także z czysto praktycznych względów. Panowie prezesi TPSA
    > siedzą daleko, bluzgi wchłania BOK/dezinfolinia, nikt na szczeblach
    > decyzyjnych prawdopodobnie nie widzi znaczenia tematu. A jak nie widzą,
    > to nic nie robią. Może jakby w paru gazetach zjechali Neo jako rozsadnik
    > wirusów, to ktoś by się ruszył.

    Masz rację. Jednak zdarza się jeszcze słyszeć słowo "bezinteresowność" i
    myślę, że w tym kierunku należy szukać rozwiązania tego problemu.

    Nie - "ja mogę, więc zrobię albo oleję" (typ prezesa TPSA), czy - "mi
    przeszkadza - to sobie życie ułatwię" (ja;->), ale - jest tylu biednych,
    to może pomogę(no kto?)? ;-)

    > Trochę nie tak. Ci którym najbardziej zależy na tym, żeby użytkownik był
    > świadomy to niekonicznie ci, którzy mu dają dostęp.
    [cut'cik]

    Przyznam rację, aczkolwiek nie tak do końca, bo jednak skutki
    szalejących wirusów to także problem tych, którzy dają dostęp. Chcąc
    utrzymać swoją sieć w należytym porządku, wypadałoby, aby zależało im na
    "bezpiecznych użytkownikach".

    > Nie ma mechanizmu, który by zmuszał (lub choćby zachęcał) ISP do
    > przejmowania się edukacją klientów i skutkami jej braku.

    Nie ma. Trzeba by zaszczepić w umysłach (tych ludzi, którzy mają wpływ
    na decyzje) "myślenie".

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl