  • 21. Data: 2009-06-13 18:59:51
    Temat: Re: Co to jest Video port w kamerze IP
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Opisałem jak to rozumiem, ale jak Ty nie wiesz o co chodzi, tzn, że ja
    > już w ogóle jestem nie w temacie?

    Chodziło mi raczej nie to co napisałeś ale jak to napisałeś.

    > Zapytam inaczej, czy możesz mi jakoś w prosty sposób wyjaśnić o co
    > chodzi z tym przekierowaniem portów i tak ogólnie z tymi portami.

    Dane we wszystkich protokołach IP są przesyłane w pakietach. Każdy taki
    pakiet poza właściwymi danymi zawiera adres IP nadawcy, adres IP
    odbiorcy. Pakiety protokołów TCP i UDP zawierają dodatkowo numer portu
    nadawcy i numer portu odbiorcy.
    "Przekierowanie" polega na odpowiedniej podmianie w pakiecie numeru
    portu i/lub adresu IP.

    W prosty sposób możesz porównać to do listu wysyłanego pocztą.
    Musi zawierać on dane adresata jak i dane nadawcy.
    Wyobraź sobie jakąś dużą firmę. Pracują w niej setki osób. Trafia do
    niej koperta z napisem "do działu zaopatrzenia". Sekretarka bierze taki
    list i stwierdza, że powinien trafić on np. do pokoju 509. Skreśla więc
    "dział zaopatrzenia" i wpisuje "pokój 509". Następnie przekazuje go
    komuś kto lokalnie roznosi listy.
    Upraszczając nieco zagadnienie tak właśnie działa "przekierowanie" w
    routerze.

    > Powiedz mi też, czy jeśli kamera tak jak ta ma port HTTP oraz Video
    > port, to czy w routerze musi być przekierowanie tych dwóch portów w
    > routezrze na adres IP kamery, czy tylko samego portu HTTP?

    Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
    Tego typu informacje powinieneś znaleźć w instrukcji do kamery.

    Paweł

  • 22. Data: 2009-06-13 19:42:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > odpowiada na porcie 4321 i tu mój router nic nie
    > robi bo dane są wychodzące

    No właśnie nie można być pewnym, bo nie znamy protokołu - zrób tak jak
    pisze w instrukcji - przekieruj wszystko co trzeba.
    Potem sprawdź z komputera, który nie jest za natem ani za firewallem,
    jak będzie chodziło - próbuj w pracy.

    Mirek.

  • 23. Data: 2009-06-15 05:32:20
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Proszę Was pomóżcie mi jeszcze w takiej sprawie.
    Jak mam w pracy sprawdzić który port jest dostępny? W pracy komputery
    są w LANie z IP wewnętrznym i zapewne komputery są też za Firewallem
    sprzętowym. Jest jakaś strona lub cos takiego?

  • 24. Data: 2009-06-15 06:00:45
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    slawek7 denied rebel lies:

> [...]
    > są w LANie z IP wewnętrznym i zapewne komputery są też za Firewallem
    > sprzętowym. Jest jakaś strona lub cos takiego?

    Spytaj administratora.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|We are gonna blow this place away
    (::) (::)|

  • 25. Data: 2009-06-15 15:45:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:
    > Proszę Was pomóżcie mi jeszcze w takiej sprawie.

    Ale ty nie dajesz sobie pomóc!
    Sprawdziłeś czy chodzi na komputerze bez nata i bez firewalla?

    > Jak mam w pracy sprawdzić który port jest dostępny?

    Bez tego co napisałem wyżęj szkoda zachodu. Prawdopodobnie kamera będzie
    pracować również, gdy komputer jest za natem.
    Gdyby było jednak tak, że kamera śle gołe pakiety UDP na konkretny port,
    to nie wystarczy dziura w firewallu, potrzeba jeszcze przekierować je na
    konkretny komputer - a tego i tak bez admina nie zrobisz.

    Mirek.